Metallica Nu håller jag inte med om att Norén är en av de svagaste backarna i laget. Han har haft fina defensiva siffror några matcher bakåt och är en helt annan backtyp än de övriga du nämner. Och en sån typ som behövs, i mina ögon. Han hade behövts igår.
Men för övrigt så tycker jag också att det är lite märkligt att Rizz och Lennström lirat så mycket tillsammans. Jag kan tycka att de borde kunna bära varsitt backpar och då hade det funnits lite mer möjligheter att laborera med vem som går var och större möjlighet att peta in Öhrqvist.
Samtidigt får man ju också ge att vi de senaste 5-6 matcherna sett förhållandevis bra ut bakåt, är det då läge att ändra? Jag vet inte. Men tror som sagt att man vill ha det lite mer strukturerat och som det är uppsatt nu så är kanske inte Öhrqvist den som skulle bidra mest med det. Hur mycket man än gillar honom.
Jag hade velat se honom tillsammans med Norén, om man nu inte vill splittra på första backparet. Nu är han ju skadad, så kanske man behöver tänka om i backparen helt och hållet och då kan det ju finnas en möjlighet att istället få Öhrqvist med Rizz och kanske Martin och Lennström. Då tappar man väl ioförsig lite av Lennströms offensiva egenskaper.
Tycker helt enkelt att som backsidan är konstruerad är det svårt att få till det på ett riktigt bra sätt. Vi har lite för många backar med styrkan i det offensiva spelet och lite för få som har styrkan i det defensiva.