Pripps LaumannBingo Håller med om detta. Bör han gå ner och kötta lite i fjärdeline ett tag? Elie, när han nu är tillbaka, kan ta platsen bredvid Ljungh och Kovacs.
Kjeppkinesen Hank Sådär bra var det väl längesen skottkartan såg ut? Synd att vi inte kan ta vara på lägena.
statistisk_urladdning Tror ändå att om det fortsätter mer åt det här hållet i chanser framåt så kommer utdelningen också. SAIK är väl ändå rätt stabila defensivt, även om det inte var deras bästa match.
Metallica statistisk_urladdning Tror ändå att om det fortsätter mer åt det här hållet i chanser framåt så kommer utdelningen också. Våra fyra backar med flest skott har alltså gjort 1 mål på 70 skott på mål. Jämför med Hultström och Fantenberg som stod för 17 mål förra säsongen. Forwards som sticker ut är Södergran, Vrana och Nybeck som också skjuter och skjuter utan att göra mål.
statistisk_urladdning Metallica Jag undrar verkligen varför vi så sällan kör på ett gammalt hederligt slagskott från backposition? Med trafik och i rätt lägen såklart, men ändå. Bernhardts mål var ju inte alls det utan när han kom med fart mot bortre stolpen och vinklade in den.
TheDude statistisk_urladdning Jag tycker ändå att backarna matar in skott, kanske inte just slagskott för det är sällan det finns tid till gamla hederliga slagskott. Jag tycker att vi har folk framför mål, men vi kan bli mycket bättre på det. LHC lyckas väldigt sällan med att framför mål få en klubba på skotten från backarna för att få pucken att ändra riktning lite och ställa målvakten.
statistisk_urladdning TheDude Sant, visst tas det skott, men som du säger är känslan att det sällan blir farligt nog med returer eller styrningar. Slagskott eller ej är egentligen vilket som, men minns ändå hur Fantenberg fick iväg dessa rätt ofta förra året.
... Hank om man nu vill se lite positivt och i ljusare färger än novembersvart så ser ju faktiskt skottkartan helt ok ut. För oss då, inte den emot…
alfie ... går dock inte att kolla på statistik från gårdagen utan att tänka att Örebro, medvetet eller omedvetet, drog ner på tempot med en trygga 4-0-ledning i ryggen.
Kjeppkinesen alfie går dock inte att kolla på statistik från gårdagen utan att tänka att Örebro, medvetet eller omedvetet, drog ner på tempot med en trygga 4-0-ledning i ryggen. Så är det. Ska man lita på den underliggande statistiken behöver man ta hänsyn till vad det står på tavlan.
... alfie självklart - jag försökte bara se nåt positivt. Är så jävla själsdödande annars. Edit: Och det är ju på samma sätt man måste komma ihåg att läsa statistiken, de gånger vi gått upp i ledning, med några kassar.
alfie ... Och det är ju på samma sätt man måste komma ihåg att läsa statistiken, de gånger vi gått upp i ledning, med några kassar. Kan knappt minnas när det hände senast…
JofaTitan ... Edit: Och det är ju på samma sätt man måste komma ihåg att läsa statistiken, de gånger vi gått upp i ledning, med några kassar. Och där finns ändå nåt. Vi har varit bra i år på att spela på ledning, till skillnad mot tidigare säsonger när vi slog rekord i att tappa 2-målsledningar till förlust. Problemet är att vi tamejfan nästa aldrig gör första målet och leder matcher.