Även Gallo gjorde mål igår så har han mycket kvar att bevisa.

JakeC han har inte varit lika bra men är absolut vår bästa back , kan du nämna vem som är före honom ? Sen är de mer generellt att man ska spela många minuter på dom Bästa backarna jag är ute efter . Går inte komma till match med 8 backar de finns absolut ingen som gillar de! Vet att Nyberg var klar för utlåning till Västervik men sa själv nej.

Vtown han har inte varit lika bra men är absolut vår bästa back , kan du nämna vem som är före honom ?

I min mening har Jeppe presterat som ohotad back-etta den här säsongen, både i defensiven och i offensiven. Efter honom tror jag faktiskt att jag rankar Jonathan Myrenberg på en prestationsmässig andraplats. Att Fantenberg har potential och förutsättning att vara vår särklassigt bästa back tror jag alla håller med om men enligt mig har han efter sin tidiga skada inte nått upp till de nivåerna. Å andra sidan är det kanske inte så himla konstigt heller då han missade den förmodligen absolut viktigaste delen av försäsongen i sin helhet. Den gode Fanten har jobbat i motvind och uppförsbacke från start och förhoppningsvis blir han bättre och bättre ju längre säsongen går.

Vtown

Tyckte de var bra att de spela 8 backar. Den som visar upp sig ska spela. Jonte Myrenberg och Jeppe tycker jag har varit bättre en Fante iår.

Lukkinen Helt enig om att Jeppe varit vår bästa back sett till prestation (och stabilitetet), men det är klart. En Fantenberg i samma form som förra säsongen är dock given etta även om Jeppe varit bra..

• Redigerad

Backarnas insats hittills enl mig (enl förväntningar);

1. jeppe
      2. myran
      3. kreu
      4. fanten
      5. nyberg
      6. aronsson
      7. hävelid
      8. hulta

Kämpa!

Lukkinen Jeppe har varit grym också ingen snack om saken , myrenberg nästan bäst efter förväntan men för laget ser ja ingen som är bättre än Fantenberg enligt mig, finns en anledning till att vi börja spela bättre när han kom tbx. Men vi alla tycker olika. Men ja skulle våga satsa mina julklappar på att 8 backar inte uppskattas av någon ! Kanske av den som skulle varit bänkad annars

Ber om ursäkt i förväg för att matchsummeringen förmodligen blir lite sen imorgon. Fullt upp med att fira vinsten hem från Leksand just nu, med @Gardet och gänget.

Hank Sänk en bärs åt mig också! Det är nog fler av oss som firar och stämplar in en sovmorgon under söndagen… 😁🍻

Vtown Enligt mig så är det inget snack om att Fantenberg var den bästa backen den gångna säsongen, men han missade försäsongen och det syns också på honom att han inte alls är i lika bra form spelmässigt sätt som han var den gångna säsongen, om 10-15 matcher så är säkert Fanten uppe på 23-25 minuter igen, men han måste ju själv kunna inse att han inte varit så bra som han var den gångna säsongen, Oavsett namn på ryggen så handlar det om och prestera för och få så mycket istid som möjligt, och tyvärr har inte Fanten hållit den nivå som han skulle gjort, men han kommer dit.

Jeppe och Myrenberg har däremot överträffat alla förväntningar och förtjänar utan tvekan sin istid.. Sedan tycker jag att Hulta har kommit igång allt mer och mer i produktionen och det är ruskigt kul och se!

Hank

Jag tycker siffrorna ger en plats åt Ljungh, har känt både mot Modo och Leksand att Bystedts kedja är livsfarliga i egen zon och har körigt överlag. Kedjorna när Ljungh är tillbaka får bli

18-17-39

41-19-13

77-61-25

90-21-26

22 utanför enligt mig men lär bli Wagner utanför.

Helt rätt spelare som fick näta, Elie taktar på extremt få poäng men så länge laget vinner och den kedjan går bra kan det kvitta. Gäller att följa upp nu med tre pinnar mot ett svagt Malmö.

Tänkte också på det att Ljungh skulle kunna placeras i 3 femman så Bystedt får flytta på sig. Håller med om att den kedjan återigen har problem komma ifrån egen zon dom är livsfarliga och ställer problem för sig själva. Tror Ljungh kan lyfta spelet i den kedjan. Jag hoppas verkligen att tränarna vågar ställa honom i 3 så han inte förstör andra när det fungerar bra nu. Det ska inte vara givit att han ska tillbaka till toppen för han är toppcenter för det är han inte just nu.

Hank

Härligt!

Att förlora de underliggande siffrorna är en förutsättning för vinst på bortaplan. Gött att se!

5 dagar senare

SHL verkar inte presentera någon data på old.shl.se längre, därav inga matchbetyg än. 🙁
        Får se om det är permanent eller en tillfällig bugg hos SHL.

Riktigt stabil försvarsinsats under i princip hela matchen. Från minut 3 till minut 55 skapade Malmö alltså en målchans. Mellan dessa minuter förväntades vi släppa in ett halvt mål.