Jordfräs

Tack! Håller med om den tråkiga läsningen. Jag skulle gärna vilja posta ett sådant där inlägg för att summera en vinst någon gång. Men tyvärr har det blivit idel förluster sedan jag började. Är det ett mönster…

På tal om dåliga matcher på sistone, så verkar (som nämnts i andra trådar) Broc vara i en riktigt tung formsvacka nu:

Modellen för xG är nu på plats!

Jag tänker att jag byter ut “Shots over time” mot “xG over time” i fortsättningen. Se nedan en bild för hur de ser ut i jämförelse med varandra.

xG ger en mycket brantare kurva vid farliga lägen, som man kan se på Växjös kurva (grön) med många farliga lägen tätt efter varande i början av matchen.

Hank Helt fantastiskt jobb! Det här har verkligen saknats sen BTAM försvann. Men du kanske också försvinner snart…? 😅

• Hank svarade på detta.
    • Hank gillar detta

Hank

Fortsatt väldigt bra jobbat!

Jag noterar att Eddie har hamnat högt upp mer än en gång de senaste matcherna.

Han har ju diskuterats flitigt och det finns ju extremt skilda åsikter om hur mycket han tillför.

Du skulle inte kunna vara så vänlig att slänga upp lite statistik för honom. Som bensin på elden tänker jag!

• Hank svarade på detta.
      • Hank gillar detta

Faktiskt förvånad över att Mamsen fick så dåligt betyg. Sämst av alla backar förutom Jeppe. Märkligt ändå, jag tycker han gjorde väldigt mycket bra grejer ute på isen och bara av att på ett amatörmässigt vis titta på matchen hade jag sagt att ett flertal backar var klart sämre än han.

Lukkinen ja en av dom är ju junland dom sista matcherna 🙄hela laget måste verkligen höjja sig flera snäpp

Lukkinen Spelade väl mycket BP? Spelar inte det in, tyckte det var där man såg honom bara.

edenbrah

Så kan det ju vara. Lirar man mycket BP blir ju inte corsi fantastiskt.

alfie

Tack för förtydligandet! Alltid lär man sig något nytt 🙂

Men än mer förvånande över hans riktigt dåliga game score då. Upprepar mig nu, men tycker han var en av våra bättre spelare på plan.

pHiLLL Men du kanske också försvinner snart…?

Mina tjänster finns till förfogande om LHC hör av sig. Jag kräver ingen ersättning. 😉
              Hehe, jag blir nog kvar här på bullen. Finns väl ingen bättre plats?!

Lokalpatrioten Fortsatt väldigt bra jobbat!
              Jag noterar att Eddie har hamnat högt upp mer än en gång de senaste matcherna.
              Han har ju diskuterats flitigt och det finns ju extremt skilda åsikter om hur mycket han tillför.
              Du skulle inte kunna vara så vänlig att slänga upp lite statistik för honom. Som bensin på elden tänker jag!

Tack!

Ja, han fick bäst Game Score även i matchen mot Timrå senast. Igår fick han med sig en assist, hade fin corsi, och var inte på isen vid något insläppt mål i boxplay, trots överlägset mest speltid i den spelformen (vilket bidrar till Game Score):

Ser vi över hela säsongen så säger Game Score att vi egentligen bara har två riktigt bra backar, Junland och Jeppe. Sen är det ett hopp ned till Schira, Eddie och Nyberg, som alla ligger snäppet under “Average”. Sedan ytterligare ett hopp ned till Max och Cronholm (och våra juniorer) som ligger väldigt nära noll.

Såhär ser Eddies säsong ut, om man ser till fem matchers medelvärde:

Lukkinen Faktiskt förvånad över att Mamsen fick så dåligt betyg.

Jag såg inte matchen, men hans statistik bidrog inte till någon bra Game Score. Främst på grund av att han gick -1 och hade sämst corsi i laget, på 25%. Vid lika styrka var han på isen vid 5 skottförsök framåt men hela 15 bakåt (flest i laget). Han spelade fjärde mest i laget i BP, men var inne på ett mål i spelformen, så hans BP-spel lyckades inte rädda upp hans, i övrigt, negativa siffror.

TheDude I kartan över “Shot location” så markeras mål med gula prickar, finns det möjlighet att få gula prickar även i “Shots over time”-grafen?

Vad sägs om något sådant här:

Äntligen får jag summera en vinst!

Matchbetyg BIF-LHC:

Betyg finns även för Brynäs via min tweet:

Har bara sett highligts från matchen, men vilka mackor Junland bjöd på, först till Jimmy som gjorde mål, sedan även till Russel och Gallo till riktigt fina lägen.
                Mamcics klockade in på nästan 6 minuters BP, och Eddie 5,5 minuter.
                Riktigt jämn match sett till målchanser (SC och HDSC) och xG. Skönt att vi drog längsta strået.

Hank Russell är verkligen king! Drömvärvning av pajen där. Undrar hur mycket game score höjs av att göra mål i öppen kasse?

Niklas_H Verkligen! Jag vill minnas att en del var besvikna över att han blev sista värvningen inför säsongen. Men han har imponerat rejält.
                    Mål räknas alltid som +0,75 i nuvarande modell. Om man endast räknar bort målet så hade han hamnat på 0,74, som tredje bästa spelare.

Hank Tyvärr har det letat sig in ett fel i skottdatan för Brynäs. Uppdaterat och korrekt ser det ut såhär:

Tack för statistiken! Underhållande även när vi förlorar. Intressant att se AJ med så pass bra score trots usel CF/CA.