Kjeppkinesen Snacka data med Bergsten går inte av för hackor.

Det är faktiskt en av Janne Z:s grabbar som kontaktat mig. Inte målvakten Simon Zurawski, men hans bror.

Sillen Allra helst skulle jag dock gärna se att Du, likt BTAM, knöts upp professionellt inom hockeyn. Menar då LHC givetvis.

Jag skulle aldrig kunna hjälpa någon annan klubb än Cluben.

pHiLLL Vi får väl se hur mycket han älskar sitt jobb på SAAB(?) jämfört med att jobba med hockey

Trivs jättebra där jag är idag, men man ska väl aldrig säga aldrig. 😉

Hank Jag skulle aldrig kunna hjälpa någon annan klubb än Cluben.

Inses givetvis ☺️ Ville mest freda mig själv och säkerställa ingen trodde att jag menar du skulle hjälpa random lag

Hank Trivs jättebra där jag är idag, men man ska väl aldrig säga aldrig.

Tur det, för i dagsläget behövs nog varenda kotte kvar på Saab

Matchbetyg LHC-MIF:

Betyg finns även för Malmö via min tweet:

Surt med noll poäng. Vi hade dubbelt så många farliga målchanser (HDSC - High Danger Scoring Chances), och hade bra lägen att kvittera både till 2-2 och 3-3. Riktigt fina corsisiffror från andra- och tredjelinorna.

• Rob gillar detta

@Hank En av få matcher för säsongen där vi alltså är bättre än motståndarna. 😅

• Hank svarade på detta.

Ndur Hehe, exakt. Typiskt att det blev torsk…
      Det är inte lätt att vinna med en PDO på 93,70.

Matchbetyg LHC-LIF:

Betyg finns även för Leksand via min tweet:

Fin match! Leksand förväntades göra mindre än ett mål fram till minut 46 (då Cluben hade ett xG över 3), och med 8 minuter kvar låg de på 1,3 i xG innan de i slutminutrarna jobbade sig upp till 2,7.

• Hank svarade på detta.
      • Rob gillar detta

Har det blivit helt rätt i CF och CA? Känns som att de har råkat hamna tvärtom. Tyckte det såg ut som att LHC styrde matchen igenom och med 39 skott mot 23 så känns ett CF% på 40,86% riktigt lågt?

Även mycket höga CA på många spelare som jag tyckde spelade största delen av matchen i Offensiv zon?
        Kanske bara är jag som inte riktigt greppat hur de räknas ut men känns lustigt i vilket fall som.

Mosvaka funderade också på det.. kanske att vi sköt extremt mycket i PP?

alfie

Jag hade förstått det bättre om de hade lagt sig och enbart spelat på ledning (extremt försvar, inget framåt) efter första perioden men jag tyckte inte de gjorde det mer än möjligtvis i slutet av matchen.
            Men man är väl för enögd under en match där allt verkligen såg riktigt bra ut så man minns inte de mindre bra perioderna lika bra.

Hank Av någon anledning så saknades skotten från de första 7,5 minuterna i skottdatan. Se den upprättade versionen nedan. Clubens siffror höjs, i och med detta, lite till.

Mosvaka Har det blivit helt rätt i CF och CA? Känns som att de har råkat hamna tvärtom.

alfie funderade också på det.. kanske att vi sköt extremt mycket i PP?

Siffrorna är enligt SHL.se, och verkar stämma. Du har rätt @alfie:

Hank snyggt. Kanske kan du lägga in färgad bakgrund för PP/BP direkt när du genererar graferna fortsättningsvis?

• Hank svarade på detta.

Jordfräs Bra idé! Lägger den i backloggen och ser om det går att lösa på något automatiskt sätt.

Matchbetyg MIF-LHC:

Betyg finns även för Malmö via min tweet:

Sjukt tung förlust, det var svårt att sova i natt. I princip förlorade vi fyra poäng på Malmö. Innan matchen hade vi 6 mål att gå på, nu ligger vi istället 8 mål efter!

Galen utdelning för Malmö:
                - 7 mål på 2,4 förväntade.
                - Målchanser, LHC - MIF 13-12
                - Farliga målchanser, LHC - MIF 5-5
                - 1-0, turlig studs som råkar gå perfekt till Malmöspelare
                - 2-0, är i och för sig väldigt bra skymt framför Högga, men skott från den positionen går i mål 2% av gångerna
                - 6-0, kopia av 2-0

Hoppas att detta jämnar ut sig i kommande matcher så att studsarna är på vår sida istället.

Hank bekräftar känslan helt och hållet - vi var inte bra men det var inte Malmö heller och de hade en helt osannolik utdelning.

Hank

Att ha 1 i xG men 5-0 på tavlan måste vara något rekord. Kan inte tänka mig att det har hänt många gånger innan.

Jordfräs Snyggt. Kanske kan du lägga in färgad bakgrund för PP/BP direkt när du genererar graferna fortsättningsvis?

Vad sägs om något åt det här hållet?

Matchbetyg LHC-SAIK:

Betyg finns även för Skellefteå via min tweet:

En match där special teams blev avgörande. Innan vår utvisning i slutet av andra perioden så låg SAIK endast på 0,6 xG., medan vi hade jobbat oss upp i 2,3 xG. Viktigt att vi höll tätt i det BPt, när det haglade skott från SAIK.