ananas Håller med dig om energin! Jag tar ju honom framför både Wagner och Bouma alla dagar i veckan. Sen vet jag dock inte om han håller för att spela högre upp än 4:e tyvärr
Matchbetyg
Suomalainen Sen vet jag dock inte om han håller för att spela högre upp än 4:e tyvärr
Kanske inte på regelbunden basis, nej. Men vi kommer ju inte få veta om vi inte testar och det är ju inte som att det sprudlar i övriga kedjor för tillfället
Aronsson gav Kreu -1.
Fan vad det tacklas lite! Kreu och Fanten har inte en enda tackling..
Vi har haft riktigt usel PDO senaste matcherna. Om jag ska dra till med ett halmstrå så är det väl att det är högst otroligt att vi skulle ligga på 95% över tid, och att medstudsarna borde komma snart.
Klubban Fan vad det tacklas lite! Kreu och Fanten har inte en enda tackling..
Jag stör mig så jävla hårt på att spelarna inte går på kropp mer. Det petas med klubban och vid sargerna fullföljs det sällan, som om de antingen är rädda för att bli utvisade eller att hamna på efterkälken i hemjobbet. Man behöver inte åka och leta tacklingar men det finns 10 tillfällen i varje period där man kan fullfölja och lika många tillfällen där man bara kan plocka bort spelaren istället för att backa och peta med klubban så att Pär Lindholm kan dribbla och skjuta backhand i krysset. Vi är så sjukt enkla att möta.
- Redigerad
cremator Vi har haft riktigt usel PDO senaste matcherna. Om jag ska dra till med ett halmstrå så är det väl att det är högst otroligt att vi skulle ligga på 95% över tid, och att medstudsarna borde komma snart.
Eller så tar vi skott vid dåliga tillfällen och släpper till skott vid bra tillfällen för att vi inte tar jobbet hela vägen. Det är ju ingen naturlag att PDO ska ligga på 100%, lite beror det ju på hur vi spelar.
Man skapade ju helt klart tillräckligt med lägen för att göra 2-3 mål. Men det är klassiskt bottengäng att man inte får den utdelning som behövs. Många som drog puckarna i målramen och brände öppen kasse igår.
Fint med Aronssom på 0 minuter.
ananas som om de antingen är rädda för att bli utvisade
Nu ska man kanske inte skylla på domarna helst tiden, och det här tycker nog alla fans i sin enögdhet, men känslan är att den inkonsekventa bedömningsnivån skapar osäkerhet om vad man får göra.
- Redigerad
Hank Man skulle faktiskt nästan kunna säga att det är just en naturlag..
Konstigt då att det förra säsongen pendlade mellan 96,6% och 102,5%. Det är ungefär samma intervall som gäller nu i år efter 13-14 omgångar. LHCs 98,4% är inte anmärkningsvärd låg och bilden av att vi har dålig utdelning och att det kommer lösa sig för att PDO säger så är bara självbedrägeri.
Att ett lag över en säsong har hög PDO kan man ju tolka som att det laget har haft tur hela säsongen. Det är ju i så fall en konstig slump att det brukar överensstämma ganska bra med tabellpositionen. Min slutsats: bra lag har bra PDO för att de spelar bra, inte för att de har tur.
ananas Att ett lag över en säsong har hög PDO kan man ju tolka som att det laget har haft tur hela säsongen. Det är ju i så fall en konstig slump att det brukar överensstämma ganska bra med tabellpositionen. Min slutsats: bra lag har bra PDO för att de spelar bra, inte för att de har tur.
Exakt så! Effektivitet är skills och inget annat.