Superfreak Troligtvis alla 04 + en 03 som går sista året på gymnasiet nu. Sen räknar nog några av 05 att man ska få SDHL kontrakt eftersom dom varit där stora delar av denna säsongen.

Samt osäkerhet kring dom som håller ihop med A-lagspelare 2 st dock är nog Russells tjej endast aktuell för SDHL nu

5 dagar senare

Gratis entré till dagens match för damlaget men är verkligen ingen hype alls. Marknadsföringen är obefintlig tyvärr

    Kallzon Man måste nog ha någon som är 1) Intresserad av kommunikation och 2) Intresserad av LHC som kommunikationsansvarig.

    Finns en blänkare på hemsidan iaf

      Jocke

      Ja, finns på hemsidan och något inlägg på sociala medier men tycker att man borde göra mer. Vissa har dåligt med pengar och andra tycker det är för dyrt att dra med hela familjen. Detta är ett perfekt tillfälle att dra dit massor av barnfamiljer via marknadsföring som PR för ishockey som sport.

      Jocke

      Samt någon som är intresserad av att gå se ochså. Känns väl inte så prioriterat försöka bygga upp en hype för några hundra tappra själar.

      Vad blev det för publiksiffra på matchen?

      • Hank svarade på detta.

        Kjeppkinesen

        Nej det gör den inte. Finns inget framgångsrikt företag som lanserat flaggskeppsprodukter utan en marknadsföringsbudget. Samma med annan underhållning, ta tex filmbranschen där marknadsföringen kostar lika mycket som filmen. Speciellt filmer man tror på spenderar man enorma mängder pengar på i marknadsföringsväg.

          Anonymous2

          Ja, en omfattande marknadsföring krävs för nya produkter som ska lanseras. Men majoriteten av linköpingsborna vet redan om att det går att gå och kolla damhockey billigt i Stångebro och har varit medvetna om det väldigt länge.

          Vi får väl se hur många det är av de 432 åskådarna som gick och tittade på LHC-DIF som besöker nästkommande hemmamatch. Är det en bra produkt så borde majoriteten av de 432 komma tillbaka.

          Superfreak bra, då hoppas jag dom slutar slösa massa pengar på reklam för herrarna hädanefter och på så sätt sparar in en jävla massa pengar!

          Jag vet inte riktigt om vi slösar med pengar för att marknadsföra herrarna, min upplevelse säger annat. Men är det någonstans vi borde slösa pengar så är det ju på herrarna då det är herrverksamheten som finansierar och möjliggör så damerna kan ägna sig åt sin hockeybockey.

          I ett jämställt samhälle så hade aldrig en kvinnlig verksamhet kunnat parasitera på en manlig verksamhet, men eftersom vi lever i ett matriarkalt samhälle i en matriarkal tid så är det tyvärr snarare mer regel än undantag idag.

            Kjeppkinesen

            Där har du definitivt en poäng. Marknadsföring är ju dock framförallt till för att nå nya kundgrupper. De som man redan har lyckats knyta till sig når man bäst genom sociala medier och email, vilket är gratis.

            Jag kan ju dock tycka att det är alldeles för dyrt att gå på SDHL. När man kan få biljett till herrarna för samma pris så är det nog inget svårt val för majoriteten. Satsa på att få dit folk med lägre inträde. Kommer det endast 100pers vilket det oftast gör så är det ju en försvinnande liten summa i inträde man får in oavsett.

              Anonymous2 När man kan få biljett till herrarna för samma pris så är det nog inget svårt val för majoriteten.

              Min spontana tanke var att det är ju helt sjukt om det stämmer och att den som har satt det priset har tappat kontakten med verkligheten. Men sen kom jag på att om damerna ska kunna stå på egna ben så måste man också kunna ta betalt, annars så cementerar vi den verksamheten som en parasiterande verksamhet och då blir det per automatik den låga förväntningarnas sexism.

              Det enskilt största problemet, förutom att damhockey inte är kul att kolla på, är att damhockeyn är en direkt konkurrent till herrhockeyn. Man slåss ju om samma publik. Lite det som du är inne på.

              Anonymous2 tyvärr gör dom ju minimalt för att marknadsföra att om du har säsongskort så gäller det även för damerna.

              Tyvärr finns det också någon idiotisk tanke att lhc inte “får” hypa damernas matcher på diverse forum, flaggor på bussar mm för att idioter som motarbetar damhockey blir lurade.

              Jag personligen kan tycka att damerna ska få rum att synas på jumbotronen på herrarnas matcher, bussar ska flaggas, och att damerna ska marknadsföras på diverse forum.

              För jag personligen tycker att blir man “lurad” av att komma till arenan till en dammatch så har man hjärnkapacitet som en amöba genom att själv inte kunna läsa om det handlar om damer eller herrar eller varför inte ungdomar.

              Och är man som Kjeppkinesen totalt frånkopplad till verkligheten så borde man fan vara portförbjuden att ens få yppa sig om något. Då det är personer likt detta stolpskott som gråter mest och ser till att Linköping inte kan utvecklas som en bra stad för ungdomar med drömmar!

                Superfreak Tyvärr finns det också någon idiotisk tanke att lhc inte “får” hypa damernas matcher på diverse forum, flaggor på bussar mm för att idioter som motarbetar damhockey blir lurade.

                Om det är så att man har infört den principen så blir ingen gladare än undertecknad. Men jag ser mer damrelaterad marknadsföring än marknadsföring för herrarna på sociala medier, i alla fall fram till för någon månad sedan när jag fortfarande orkade följa LHC i sociala medier. Vet inte riktigt hur det ser ut nu.

                Superfreak Och är man som Kjeppkinesen totalt frånkopplad till verkligheten så borde man fan vara portförbjuden att ens få yppa sig om något.

                Ja, att ni är ett hot mot demokratin är ju vida känt vid det här laget.

                  Kjeppkinesen du måste ju ändå erkänna att du är av den uppfattningen att damer inte ska spela hockey. Du är en av många (anledningen att jag nämner dig är för att du hörs överallt med din negativitet, om det inte handlar om alkohol och porr förstås) med en trångsynt synvinkel på sportens utveckling. Det är du och dina likar som fortsätter snacka skit om SDHL.

                  Därför säger jag ändra attityd eller håll käften när det kommer till damhockeyn både till dig och dina lika imbecillla vänner.

                    Superfreak du måste ju ändå erkänna att du är av den uppfattningen att damer inte ska spela hockey.

                    Nej, det hade jag inte tänkt erkänna faktiskt. Damer får likt alla andra spela hur mycket hockey de vill. Det jag vänder mig emot är att de ska tjäna pengar på en hobby som måste finansieras av andra män.

                    Om vi vänder på det; tycker du det är rimligt att LFC ska finansiera ett herrlag i fotboll? Det tycker inte jag.

                    Superfreak om det inte handlar om alkohol och porr förstås

                    Bra jävla skit!

                    Tror personligen inte att det handlar om marknadsföring eller priset på biljetterna (100:- är väl ingen deal breaker) utan helt enkelt att intresset från “folk” inte finns där. Det går inte att artificiellt skapa hype bara genom mer reklam eller skänka bort matchbiljetterna gratis.

                    Frugan har Cluben i hjärtat men det finns inte på kartan att hon skulle åka och titta på SDHL. Hockey för henne är LHC:s herrlag. Är hon medveten om att Cluben har ett damlag? Ja. Vill hon titta på deras matcher? Nej.

                    Känns som en omöjlig ekvation om man varken kan locka män eller kvinnor. Vad är målgruppen? Vem ska lägga pengar och tid (3 matcher i veckan) på att följa ett lag som ingen annan är intresserad av.

                    Superfreak Jag personligen kan tycka att damerna ska få rum att synas på jumbotronen på herrarnas matcher

                    Det får de ju redan? Ser reklam för damernas matcher vid varje hemmamatch och mot Växjö tappade jag räkningen kring hur många gånger gratismatchen annonserades, vill minnas att t.o.m. herr intervjuare ropade ut det i högtalarsystemet. Dessutom hyllades Moa Gustafsson innan en herrmatch (kommer inte ihåg vilken) efter sitt U18-silver så visst visas damhockeyn upp i LHC?

                    Personligen så har jag redan hjärtat hos SHL-laget och två fotbollsklubbar. Att vara helhjärtat investerad för ytterligare ett lag hade känts krystat och inte varit särskilt roligt i det långa loppet. Eventuell stöttning blir en sympatisk handling snarare än genuin kärlek och jag har varken tiden eller känslorna för att stötta LHC dam. I mångt och mycket känns det som en annan förening för mig.

                    Därtill är produkten inte särskilt underhållande, hockeyn är undermålig och profilerna lyser med sin frånvaro. SHL har blivit spelmässigt tråkigare och profilfattigare på senare år och hade det inte varit för LHC så hade jag knappt brytt mig om SHL, likt jag gör med Allsvenskan i fotboll. SDHL är en betydligt sämre liga på alla plan i jämförelse med SHL och när mitt SHL-intresse överlag inte är särskilt starkt så har SDHL knappast en chans att fånga in mig. Jag har genuint ett större intresse för serier som Hockeyettan och Hockeytvåan än vad jag har för SDHL.

                    Men det kanske inte tilltalar mig eftersom jag, och merparten av folket som går på hockey i Sverige, inte är en del av målgruppen enligt SDHL:s kommersiella chef (från SVT i oktober):

                    Dessutom ser man från SDHL:s håll att målgruppen inte är samma som publiken på herrmatcherna.

                    – Man kanske kan locka dem till enstaka matcher, men jag tror inte huvudfokus ska vara att försöka frälsa dom. Vi har identifierat att den målgruppen inte är en SDHL-målgrupp. Det som vi tänker oss och som vi vill framför allt är den lite yngre generationen och även familjer.

                    Blir lite motsägande då familjer är en ansenlig del av publiken som går på SHL-matcher. Det är knappast hållbart för dem att gå på både SHL- och SDHL-matcher.

                    Vilka är den “yngre generationen”? Det kan iallafall inte syfta på de unga män som målar tifon, åker på bortamatcher och som står för merparten av stämningen på herrmatcherna. Det kan inte vara unga kvinnor heller då de också går på herrmatcherna. Tonåringar? Går på herrmatcherna. Tweens? Går också på herrmatcherna. Så vilka är egentligen målgruppen? Väldigt oklar strategi minst sagt.

                    Jag tycker LHC ändå gjort ganska mycket för att folk ska gå på dammatcherna. Bland annat är marknadsföringen nästintill likvärdig med herrarnas och därtill att säsongskort och Team 1217 gäller på SDHL-matcherna, vilket också har varit känt ganska länge. Men intresset finns helt enkelt inte där, inte ens sponsorerna som kräver damlag går ju på matcherna!

                      Jag kan förstå om folk inte har tid att följa alla Linköpings lag. Själv följer jag LHCs herrlag och LFCs damlag, det får räcka för mig med dessa lokal lag, för sen har vi ju landslagen och de tar också en massa tid. Så ett hockeylag och ett fotbollslag får räcka för mig.