jerre wrote

Sanny Lindström och Tony Mårtensson tvingades avbryta matchen i slutet av den tredje perioden, Lindström med en handskada medan Mårtensson haltade ut med smärtor i underkroppen.

källa: http://expressen.se/index.jsp?a=795833

Låter sådär...

Artikeln uppdaterad:
"Sanny Lindström och Tony Mårtensson tvingades avbryta matchen i slutet av den tredje perioden, Lindström med en handskada medan Mårtensson haltade ut med ett uttänjt ledband."

Enligt hockeyligan.se så spelar inte Tony imorgon mot Finland, de säger det är för säkerhetsskull så det låter inte som skadan är så illa....

Enligt bloggaren på corren så kan det vara lite illa med Mårtensson. Knät kan hålla honom borta ett tag. Det suger fan att ha våra spelare på landslagsuppdrag. Timpan haltade ut ett tag också, som tur var kom han tillbaka

Jag säger: helvete! om Tony inte kan medverka mot Frölunda. Det är fan inte roligt när våra spelare kommer tillbaka skadade. Man behöver inte spela fyra Euro Hockey Tour för att platsa i VM.

Nu säger jag absolut inte att Tim inte betyder något för Cluben, för det gör han - men att eventuellt tappa Tony i flera matcher under en matchperiod med flera svåra lag i följd, det svider något enormt och då är Tony en av få spelare som absolut inte vi har råd att ställa åt sidan. Självklart är det inte bra om flera spelare är skadade, men Tony är en av dom som vi verkligen skulle behöva. Om ni förstår mitt resonemang.

Allvarlig skada eller inte: Vila imorgon, Tony. Du behövs mer hos oss än i en sketen turnering i Ryssland.

- Tony kommer inte att spela. Vi tar det säkra före det osäkra, klargör Bengt-Ã…ke

niceguy75 wrote

Tony Mårtensson skadade ett ledband i ena knät i matchen mot tjeckerna och är i värsta fall borta två veckor. 🙁 Får hoppas på det bästa att det inte blir 2 veckor Tony behövs.
Källa
http://www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,956560,00.html

i värsta fall

Vi får väl hoppas på det, att det är i värsta fall. Men laget ska inte stå och falla med att en spelare är borta, naturligtvis är Tony ett mycket stort avbräck men han ska inte göra en hel match!

Skit ochså..
Även om spelarna säkert tycker det är skoj att spela landslag så känns det totalt onödigt att vissa av våra spelare ska behöva åka iväg över hela Europa för att spela någon skitturnering.
B-Ã… vet säkert vilka han vill ha med till VM ändå.

Helvete vad jag hatar dessa jävla meningslösa turneringar! Varför ska det finnas 4 (!!) turneringar inför VM? Räcker det inte med 2? Spelarna går ju sönder på löpande band i de här jävla turneringarna!

Hata!

Forza Tony! - Krya på dig!

Tony är ju en av de som verkligen behöver "skitturneringarna" för att spela sig till en plats i de riktiga turneringarna... (Det är ju inte så många platser vigda för elitseriespelare där). I och med den här turneringen borde det inte finnas några tvivel hos BÃ…G...

• [raderad]

Timrå IK:s finländske landslagsspelare RIKU HAHL kommer innevarande vecka att operera sin skadade handled.
Det innebär att Hahl beräknas bli borta från spel i ca tre månader.

26-årige Hahl som kom till Timrå IK inför den här säsongen har under hösten spelat samtliga 31 matcher. Han har på dessa svarat för fyra mål och totalt 17 poäng, vilket placerar honom som trea i lagets interna poängliga.

Skadeglädje. Frågan är, kommer Timrås lilla kris att fortsätta och kommer skadorna att fortsätta hagla in? Ja inte mig emot. :lol: Timrå har nu Kimmo Lotvonen, Peter Nylander, Robert Carlsson, Timo Pärssinen, och Riku Hahl skadade. Laget man mönstrar mot Djurgården imorgon är inte allt för mycket att hänga i julgranen faktiskt. Hehe.

10 dagar senare

Hur är det nu med Kelleher och Gunnarsson? Någon som vet hur länge de blir borta? :?: Det känns som att det börjar bli dags att göra något på backsidan. Antingen plocka in J20 spelare eller värva nytt. Jag tyckte man såg att det gick ganska långsamt för Clubens backar på slutet i gårdagens match mot HV... det kommer att slita ordentligt att gå runt på 5 backar för länge.

Samuelsson tränar ju på is med laget så han bör väl vara tillbaka snart.
Vet inte riktigt hur det är med Gunnarsson.

6 dagar senare
Ace wrote

Hur är det nu med Kelleher och Gunnarsson? Någon som vet hur länge de blir borta? :?: Det känns som att det börjar bli dags att göra något på backsidan. Antingen plocka in J20 spelare eller värva nytt. Jag tyckte man såg att det gick ganska långsamt för Clubens backar på slutet i gårdagens match mot HV... det kommer att slita ordentligt att gå runt på 5 backar för länge.

Frågan kvarstår.. det håller inte att Mange spelar över en halvtimme varje match.. laget går dessutom runt på 3 kedjor.. (4-linen spelar ju knappt? och tur är väl det! men Martin kommer snart tillbaka och stärker upp lite där!)

När Samuelsson är tillbaka och spelklar vill jag se honom i 3 kanske 2 kedjan, grappen är grymt snabb, stark som en oxe och hård som sten.
Skjuta kan han ju med har han bevisat.

Robin013 wrote

När Samuelsson är tillbaka och spelklar vill jag se honom i 3 kanske 2 kedjan, grappen är grymt snabb, stark som en oxe och hård som sten.
Skjuta kan han ju med har han bevisat.

Men han är en "Glaslirare" presis som "Foppa"! Om fem matcher är han skadad igen! Tyvärr , för jag gillar honom jag med!

Får hoppas han inte går sönder mer då.
Men visst, nu när du säger det så har han haft skador.
Hoppas kan man ju.

Nån som vet något om Chris?
Synd alltså, tyckte han var dålig i början men han var verkligen stabil i slutet innan skadan :oops:

Rame wrote

Nån som vet något om Chris?
Synd alltså, tyckte han var dålig i början men han var verkligen stabil i slutet innan skadan :oops:

Han var stabil helatiden , endast inne på 5 baklängesmål! Förstår inte varför det har varit så tyst om honom , vet ej om han är kvar i Stora Stolta??