• [raderad]

Vi får ju hoppas att inget blir infekterat heller, då ökar ju läketiden avsevärt!

Risken när man är på så hög nivå som Ulf är väll att såret kan gå upp, det fick man höra om. Så vid närmare efter tanke kan det nog stämma.

Krya på dig Oboy

vad hände med kelleher i dagens match?

abzor wrote

vad hände med kelleher i dagens match?

Jag befarade knäskada där också, men har var ju tillbaks i tredje och verkade spela obehindrat.

5 dagar senare

och i går försvann inte bara Johansson utan även Martin Samuelsson.

Forwarden har problem med en svullen fot och bedövningssprutan hjälpte inte tillräckligt.

Så vi har även Samuelsson på skadelistan.. fast det är möjligt han spelar nästa match, om inte så har vi 4 spelare skadade!! Inte lätt att få ihop 4 kedjor då, antagligen kommer man väl låta några junisar få 2-3min speltid i 4e o köra med 3 kedjor. Mitt förslag på 3e kedja: Blomdahl-Olausson-Liket, men då måste Blomdahl tuffa till sig!! 4e kedja: Healey-Lindhagen-Laumann-Ylven

Ett slappt jävla LHC vi ser nu när Melin lämnat oss... Verkar som om laget inte alls är lika hårdtränat då spelare går sönder nu titt som tätt...

HELVETE

• [raderad]

I Martin Samuelssons fall är det väl snarare så att han är lite ringrostig pga för lite speltid och därför lätt ådrar sig skador. Jag är inte förvånad över att Mange Johansson till slut ådrog sig en skada så mycket som GP sliter på Mange i laget, och när Mange dessutom är med på varenda landslagssamling. Det bästa hade varit om Mange hade fått vara kanske sjunde back i två matcher efter landslagssamlingen får att återhämta sig.

Det enda positiva som kommer med skadorna är att LHC måste ta med juniorer i laget. Men, jag blir absolut inte förvånad om LHC plockar med sig tre juniorer till Timrå som enbart får sitta och värma bänk. Dagens LHC är alldeles för fegt på den fronten, och istället sliter man på de ordinarie spelarna. Hur svårt är det att våga matcha juniorer när det ändå återstår 34 omgångar som GP säger. LHC står tydligen inte och faller med 4 matcher och tagit 1 av 12 möjliga poäng. VÃ…GA MERA!

Fast å andra sidan spelade inte Mange så mycket i de första landslagsmatcherna. Däremot så var han inne på isen en hel del i den sista. Och sedan 30 min speltid när han kom tillbaka till LHC igen...

Jävligt hemskt om Musse blir borta en längre tid då han håller upp Mårtensson! 🙁

Ja, det vore fan riktigt illa. Han har varit guld värd.

Tanken är väl då att Healy ska försöka axla hans mantel (antar jag)

Snart får administrationen damma av sina hockeyprylar så vi får ihop lag.. :o

När är Torkki och Samuelsson tillbaka?

• [raderad]

Väldigt väldigt illa angående Musse Håkanson. Jag hoppas det inte är något allvarligt. Musse är den som jag tycker varit en av de bättre hela den här säsongen. Jag börjar smått att fundera vad som är fel i LHC (på skadefronten). Är det inte armar, knän och axlar och huvud så är det blindtarmen eller hjärtat. Det enda positiva är väl att LHC nu måste ge sina juniorer chansen, men det lär väl aldrig hända.

Jag läste expressens artikel och tydligen har Musse haft magsjuka ett par dagar innan . Jag tror det är anledningen till hjärtrusning och matthet. Förmodligen vätskebrist och salt brist som det står.

De gånger jag varit riktigt magsjuk så har i alla fall jag upplevt att det räcker med att gå upp för trappan för att få riktigt hög puls och man tror man ska säcka ihop, hur är det inte då att spela en hockeymatch om man inte är riktigt återställd....

Satan vad otäckt.. hoppas verkligen inte det är något permanent. Krya på dig Musse!

Jag tror och hoppas att det inte är nåt allvarligt, vätske/slatbrist är en mycket trolig anledning. Hoppas vi får tillbaka årets interna skyttekung i spel snart!

Musse är en av våra allra viktigaste spelare. Efter Tony och Mange ungefär. Hoppas han snart är tillbaka.

Konstigt att Samuelsson är borta så pass länge.. Uffe förstår jag, hur går det med Torkki då?

Jag pratade med Torkki igår och han trodde han skulle vara tillbaka om någon vecka..