Öppnar här en ny tråd för skador vi drabbats av och tyvärr kommer att drabbas av i framtiden.
I dagsläget har vi 2 spelare skadade Timpa och Uffe, den förstnämnde kommer antagligen att missa kommande 3 matcher i LHC-dressen...

Risken är stor att han åtminstone missar LHC:s tre kommande matcher: mot HV på tisdag, Brynäs på torsdag och Luleå på lördag.

corren

Hur kommer man formera laget då är ju en fråga, kommer man ta upp en junis? Spela på 3 kedjor?
Gissningsvis det sistnämnda med 2 forwards i 4e linen, för våra cocher har ju inte vart allt för pigga på att låta junisarna få chansen.

Musse-Tony-Liket

Torkki-Eriksson-Persson

Emvall-Olausson-Samuelsson

Blomdahl-Healey

• [raderad]

En junior i laget kan vi nog glömma. Och om någon får följa med blir det bänken, och noll minuters istid. De som har tränat med LHC tidigare i vinter är: Martin Laumann-Ylvén! , Henrik Bankelius, och Erik Lindhagen. Isåfall skulle jag vilja se Laumann-Ylvén i laget. En spelare som tutar och kör ända in i kaklet. Inställning som imponerar, gör en hel del poäng. Spelar också tufft om det behövs och har en väldigt annorlunda skridskoåkning.

LHC verkar inte vilja satsa på juniorer. Synd för jag trodde det skulle förändras med Janne Karlssn i truppen. Jag säger bara, våga mer!

Nån som vet hur länge Uffe O'boy är borta?

Någon som vet vad som hände med Sami ikväll....

läste oxå i en annan tråd att Söderström tydligen opererat blindtarmen. Tar upp det här för att få alla skador samlade....

Sami vred till knät.

Skadelistan bland LHC-forwards, där Ulf Söderström och Tim Eriksson redan finns, utökades i går då Sami Torkki i andra perioden fick en smäll på höger-knät och tvingades utgå.

– Jag fick en smäll, men jag vet inte riktigt hur allvarligt det är, sa Torkki.

Läkaren Iannis Magounakis kunde i går inte säga hur länge finländaren blir borta:

– I morgon kan jag säga mer. Han har drabbats av en lindrig ledbandsskada i högerknät, men det finns effektiva skydd för den typen av skador.

Torkki hoppades på spel redan mot Brynäs i morgon, men läkare Magounakis sneda leende när han fick höra det tydde på annat.

Ingen Torkki till Brynäsmatchen antagligen då, vem tar Torkkis plats? Hoppas på Samuelsson, men tror det blir Healey. Inget vidare att vi har en hel kedja borta...

• [raderad]

Då vet ni vad det innebär! Låter man inte 1-2 juniorer få vara med blir jag riktigt lack. Då har man noll som helst förtroende för sina juniorer. Jag skulle då vilja se Erik Lindhagen (center) och Emil Alengård (ytterforward) ettrig forward, fysisk och gör mycket poäng. Ge chansen nu!

Jag satt på apoteket på stora torget idag och snackade i telefon med en kompis. Kom in på gårdagens match. Jag satt och spydde galla över Jämtins dykningar och spelstil i samtalet.

Personen som suttit till höger om mig reser sig upp och går då han uträttat sitt ärende. Då ser jag att det är Torkki som suttit bredvid mig hela tiden 🙂

Han haltade rejält (!!) när han gick där ifrån. Såg inte alls bra ut! 🙁

Från Bergstens blogg

Tim Eriksson kan eventuellt spela mot Brynäs i morgon -- men Sami Torkkis knäskada stoppar honom från spel i några veckor och ytterligare en spelare kan vara borta ända till jul.

Vem avslöjar jag inte här och nu. Det får ni läsa om i tidningen i morgon.

Förmodligen är väl spelaren som ev. blir borta till jul Söderström, om det nu stämmer att han opererat blindtarmen.

Skönt att Tim snart är tillbaka, även om han inte skulle spela imorgon så blir han tydligen inte borta så länge.

Låter däremot inte så positivt med Torkki 🙁

"Borta till jul"-formuleringen är säkert skriven för att få det att låta jääättelänge. Det rör sig om en månad, knappast unikt att vara skadad under en sådan period, har redan hänt ett antal spelare den här säsongen.

Tydligen har Fredrik Warg i Timrå oxå opererat sig för blindtarmen idag. Där pratar man om att han mssar upp till 8 matcher. Som bobbe påpekar man kan uttrycka sig olika för att få olika nyhetsvärden... :wink:

jonas67 wrote

Förmodligen är väl spelaren som ev. blir borta till jul Söderström, om det nu stämmer att han opererat blindtarmen.

Känns som en lång tid för blindtarmen?

Robin013 wrote
jonas67 wrote

Nä. Eftersom buken måste öppnas så är det redan där en ganska tuff läkprocess. Dessutom är muskulaturen i nedre bukhålan ganska starkt kopplad till skridskoåkningen. Detta i kombination med riskerna för slag och tryck mot buken gör att en dryg månads bortvaro inte är så konstigt.

köttet wrote
Robin013 wrote
jonas67 wrote

Nä. Eftersom buken måste öppnas så är det redan där en ganska tuff läkprocess. Dessutom är muskulaturen i nedre bukhålan ganska starkt kopplad till skridskoåkningen. Detta i kombination med riskerna för slag och tryck mot buken gör att en dryg månads bortvaro inte är så konstigt.

Men för Fredrik Warg säger dom att det räcker med 2 veckor!!

Kenta Johansson dopar väl sina målvaktsmosande träbockar då. Vore just typiskt den fuskaren!

köttet wrote
Robin013 wrote
jonas67 wrote

Jo jag vet, har själv opererat bort den jäkeln. Men jag va tilbaka i skolan efter 4 dagar och tränade igen efter ca 7-10 dagar. Utan problem.

Jag är inte tillräcklgt kunnig i medicin för att säga vilken tid som är normalt eller rimligt att det tar efter en blindtarmsoperation men det som jag tycker är lite konstigt/komiskt är när det i pressen sägs fram till jul (ca:6 veckor) för en person och 2 veckor för en annan.

Förmodligen ligger det säkert någon stans mitt mellan :wink:

Utan att heller vara expert i ämnet så kan jag tänka mig att det kan ha att göra med om man använder titthålskirurgi eller traditionell teknik dvs karvar så man ser utan att behöva använda fiberoptik. Kan ju tänkas att Warg blev utsatt för det förstnämnda medans Uffe råkade ut för variant två.

Skillnaden mellan de båda metoderna är uppenbar i form av åverkan på magmuskulatur etc. Vilken metod som används har nog att göra med hur akut situationen är då en brusten blindtarm inte är att leka med.

Stolpskottet wrote

Vilken metod som används har nog att göra med hur akut situationen är då en brusten blindtarm inte är att leka med.

Om den höll på att brista kan jag kanske förstyå varför han är borta länge, men annars känns det som mycket.
Jag fick känningar på en fredag, åkte upp och blev opererad på natten och dom "öppnade" mig. Men jag repade mig rätt bra kände jag, men det är väll olika från person till person.

Jag var i Italien och mådde i illa och hade ont i magen i ca 3 dagar (trodde det var typ magsjuka). Det slutade med att jag låg och spydde i en rondell med smärta i magen och opererades sedan akut (ej titthålsop). Det tog väl ca 3-4 dagar innan jag kunde gå överhuvudtaget... Jag kan tänka mig att det kan ta 3 veckor i värsta fall innan man kan träna hårt, så en månad till match är nog inte omöjligt.