Någon som ringt universitetssjukhuset och lurat sköterskorna på Littles journal än?
Skadetråden
- Redigerad
Kjeppkinesen Nej, Corren skrev precis en hel artikel om att Russell har rakat sin mustasch. Förutsätter att inget av värde har läckt ut med andra ord.
Om inte Bergsten tycker det är vettigare att rapportera kring skäggväxt än skadeläget på vår viktigaste forward.
- Redigerad
Kollega som var hos LHC idag säger såhär om Broc.
Går i princip obehindrat men haltar lite och svullet knä.
Bara att hålla tummarna att det inte är allt för allvarligt…
Är inte läkare men saknar både främre och bakre korsband själv (vilket inte funkar om man ska spela hockey i SHL) så inga nyheter som tryggar mig iaf :/.
Killgissar friskt nu men knäskador kan ju handla om belastning i sidled. Knäet kan vara rejält fuckat även om man kan gå rakt hyfsat obehindrat?
- Redigerad
alfie Så är det.
Har själv pajat inre minisken i båda knäna av hockeyn.
Första gången låg 80% av minisken på fel sida i knät då kunde jag inte gå ordentligt på 2-3 veckor. Rehab 6 månader. Var borta 9 från skada till comeback.
Andra gången spelade jag match dagen innan operation men hade rätt ont men var överkomligt, dock inga problem med rörlighet osv. 20% som var mosat
Borta 3 månader med rehab
Själv har man ju brutit högra lårbenet 5 gånger, dragit av vänstra minisken 7 gånger och amputerat halva underkroppen 3 gånger.
Rehab 4 år och 2000 stygn senare så är jag som ny.
Hade jag inte pajjat minisken i gubbhockeyn hade jag varit late bloomer i NHL nu istället för att sitta och ragga på @Kjeppkinesen mamma vid kl 11 en tisdag på Hamlet.
Skämt åsido. Hoppas Broc kan komma tillbaka och lira igen, knän är ju något överjävligt krångligt att läka.
Heleuuuka ragga på @Kjeppkinesen mamma vid kl 11 en tisdag på Hamlet.
Glöm inte att swisha mig när du är klar med’na!
- Redigerad
Corren ikväll om Littles skada:
”Ingen vill tala om exakt vad det är för bekymmer och även om de första prognoserna är försiktigt positiva är ändå nya beskedet att det rör sig om en knäskada som kan hålla honom borta från isen i uppemot en och en halv månad. Det skulle göra att även matcherna i mellandagarna och i början av januari nästa år är i farozonen.”
Målaren vi kan nog räkna bort Little då resten av säsongen.
Tro ni man värvar? Njae.
Fyfan..
Kan bara tala utifrån egna yrket som röntgesjuksköterska att de där skadorna verkar ta lång tid att läka.
Har vi tur är han med igen vid mitten av januari. Tufft såklart, men oavsett tidsplan egentligen så behöver man värva.
I bästa fall plockar man in en hyfsad forward, sedan ansluter Little inför den viktiga slutspurten av grundserien.
- Redigerad
I mitten av oktober skadade sig ju Ekmark igen där han bröt båtbenet.
– Nu blir det gips i ett antal veckor, men troligtvis ingen jättelång rehabperiod efter det, säger han.
Borde vara tillbaka efter uppehållet? Hade ju varit välkommet då Bystedt sticker på JVM och kanske även Wagner.
Kjeppkinesen slagit i huvudet också några gånger väl…..
Tistismet vi kan nog räkna bort Little då resten av säsongen.
Knän är ju, lite oavsett typ av skada, ingen lätt match att återkomma ifrån på elitnivå. Just knän är hårt belastade och utsatta i hockey. Känner flera juniorer som vid övergång till seniorhockeyn fått smällar på sina knän som i förlängningen avslutat elitkarriären. Svårt komma tillbaka till 100% funktion och härdighet. Blir inte bättre av att man passerat 30 heller.
Nu är jag inte läkare och ska inte ställa diagnoser, men erfarenheten säger det är svårt efter en knäskada.
Morsan säger att hon aldrig har tappat mig, men min psykdoktor säger att morsan ljuger.