[raderad] Alex har ju en Släkting i vår styrelse Freddan J och borde nog kunna vara övertalningsbar. Vad det gäller Lantosi så har jag inte den informationen att han ska vara skadad, men det är möjligt. Men det finns flera ! Vi kanske kan låna några från Mora eller SSK, Pasic o Sjöberg är 2 kroppar som kanske kan vara sugna. FBK o HV torsdag o fredag verkar ju bli de skadeskjutnas matcher o kanske 0 poäng in. Sen finns det ju ngt som heter överklagan ang,Ehn

Kunde Frölunda så kan väl vi ! Ngt jävla ordning får det väl vara på DN. Lotteri med tärning är ju verkligen inte rättvist.

Det är inte LHC förän skadelistan är 5 meter lång och sportchef/erna spelar paddel istället för att “man är ändå nöjd med truppen man har” alternativt “marknaden är tunn” läs jag hade inga mail I min inkorg från nån agent i morse. 😀

Pajkobsson “vafan behöver vi verkligen värva? Känns inte som att behovet är så stort egentligen, och vi har ju bra juniorer. BIK vann ju med hälften junisar som dessutom spelar j20 div1, så liksom hur värt är det egentligen att lägga pengar på folk när vi har gratis och hämta från juniorleden? Så kan vi ta en konferensresa till i schweiz och äta lite ost istället”

Number_10 Alex har ju en Släkting i vår styrelse Freddan J och borde nog kunna vara övertalningsbar.

Meanwhile i Värnamo

Men för helvete..

Tenor -

Hur är det möjligt? Allt från förslitningsskador, ryggar, ljumskar etc till one in a million-grejer. Varenda jävla säsong. Pajen-förbannelsen?

Number_10 Kunde Frölunda så kan väl vi ! Ngt jävla ordning får det väl vara på DN. Lotteri med tärning är ju verkligen inte rättvist.

Håller med om att påföljderna för samma regelbrott från DN är minst sagt märkliga. Det sagt tror jag inte vi kan hoppas på någon förändring likt FHC fick till. Deras överklagan handlade ju om att den tidsperiod som skulle omfatta 4 matcher i verkligheten blev 5 matcher med deras CHL-match inräknad, det som RIN korrigerade.

Ingen som hört något kring Ekmark? Borde väl närma sig spel, kanske till efter uppehållet?

Vad hände med Heiniken? Spelade väl hela förra matchen, jävla typiskt..

PuckOut precis som @edenbrah skriver, han ”täckte” Ratties stenhårda skott som tog på handen/handleden. Spelade dock klart hela matchen. Finns uppgifter (inte verifierat dom) att något i handen gick sönder… kan bli lång tid borta med otur.

Vore intressant att veta hur det är med Hänniläinens hand.

Hännikäinen gipsad. Beräknas vara borta till mitten av januari.

Little? Ännu längre gissar Pajen..

Ekmark däremot kan eventuellt spela redan denna vecka. 2 miserabla besked och 1 bra.

Men vi behöver få in s p e t s.

• [raderad]

Metallica oj.. ja då måste vi verkligen ha in någon spets och det är snart.

• Redigerad

Little en bit in i januari är vad jag hade väntat mig. Lördag 14 januari möter vi Frölunda hemma, vi får väl se om han är tillbaka då. Hade varit kul att se honom få ett varmt välkomnande tillbaka då för att sedan bua ut Borgman resten av matchen.

Positivt är väl att Hännikäinen inte verkar behöva opereras, men ska gå med gips i minst tre veckor. Sen får vi se, men lite tur är väl han tillbaka i början av nästa år.

Kul att Ekmark är tillbaka!

• [raderad]

• Redigerad

Rex finns dock frågetecken för nån/ några imorgon så har du jinxat så är det inte bra

Senaste om Hävelid, någon? Känns som att det inte blir så mycket mer hockey alls för hans del? 😢

HOCKEY Han skulle ju lägga av med hockeyn var det nån som skrev här inne. Är väl bara räkna bort honom tyvärr. Pajen måste värva även på backsidan.