Hävelid stor utanför Maxi igår o h signerade autografer med bla Bystedt och Schira. Känns väl inte som han hade ställt upp på det om han planerar att lägga av?

Det finns ingen uttalad prognos för en återkomst.. Vilket är rimligt för problemet med ryggen är inget som läker bort av sig själv. Han har missat 92% av grundserien hittills och det finns som sagt ingen som helst förmedlad tidsplan på när han skulle kunna spela en match igen.

Plocka in en ersättare direkt och låt sedan killen få reda ut detta i den mån det går. Gärna utan att backbesättningen står och faller på hans frånvaro. Man trodde Pajen hade lärt sig något från tiden med Bäckman, när laget hela tiden var lite för dåligt pga att det konstant saknades en bra back.

Metallica

Så otroligt ledsamt - precis när det händer för honom. Bara hoppas att de hittar något konkret som går att jobba/operera bort. Stackars killen alltså.

Ja, fy fan.. Lider enormt med grabben. Nästan så man hoppas att det finns substans i ryktena om att han vill lägga av. Att få karriären spolierad innan den ens dragit igång för en sån talang vore bara för grymt och hjärtkrossande.

Niklas_H Han skulle ju lägga av med hockeyn var det nån som skrev här inne.

Har kollat runt lite kring det där ryktet men har inte kunnat få det bekräftat av någon som ”borde ha info”. Betyder inte att det inte är sant, men har inte hört det någonstans förutom på Bullen. Kanske någon med direkt kontakt med Mattias eller farsan hans som vet mer…?!?

Däremot är det fortfarande så, såvitt jag kunnat forska fram, att det är en väldigt besvärlig skada och som sådan svår att komma tillrätta med. Sen är det ju som vanligt så att leva ett ”svenssonliv” med en skada är en sak, spela elithockey en helt annan….

Lider verkligen med Mattias. 😢

Heleuuuka Instämmer! Jag såg också det när jag handlade på Maxi. Glatt humör och såg fräsch ut men vem vet , hoppas han kommer tillbaka frisk småningom iallafall

Något missvisande rubrik. “Snart comeback” och har inte ens tränat på is är väldigt olika saker.

Tror såhär: man måste helt enkelt prova i januari. Antingen håller ryggen eller så kan vi räkna med att man värvar något. De vill väl avvakta med en värvning innan det finns ett slutgiltigt besked.

Ja vi får väl hoppas att det stämmer att han är på väg att göra comeback, både för hans egen skull och att vi behöver honom skadefri och fit for fight.

Swedinho

Nja. Glädjerubrik. Snacket från Gereonsson låter som sedvanligt sportchefssnack.

HOCKEY Hoppet lever…

Ja, är väl ungefär det artikeln säger också..

”Någonstans, förhoppningsvis efter (jul) hoppas vi… det håller vi tummarna för…”

Tror jag vi alla gör, håller tummarna!

Jag stukade foten idag. Prognosen säger 2-3 veckor. Skulle bara rapportera det.

Pucken

Ja, då! Tack för omtanken. Munlädret är det inget fel på, men jag får sitta ner när jag kissar nu och det är inte bra för min manlighet.

Kjeppkinesen Munlädret är det inget fel på, men jag får sitta ner när jag kissar nu och det är inte bra för min manlighet.

Du förekom mig Kjeppis, tänkte skriva det är en jäkla tur det inte är tungan som ramlat ur Dig….

PuckOut @Kjeppkinesen går hos läkaren bakom disken på Gurkans livs. Finns en häxdoktor där som kan det mesta.

Får vi tillbaka någon till mellandagarna eller är det samma manskap som ska göra det?

9 dagar senare

Lukkinen Östmans kommentar säger väl allt egentligen. Värva en pålitlig back så får Hävelids eventuella medverkan ses som en bonus.

Det vore riktigt amatörmässigt att vänta på att Hävelid ska bli spelklar hur länge som helst om han sedan återigen tvingas avstå matcher. Vi är för tunna på backsidan. Jakobsson får gärna hålla tummarna superduperhårt men det finns en verklighet att förhålla sig till.