X-(:)-X-y

Håller med. Jag har för mig att Hjalmarsson har ryktet om sig att besitta en taskig attityd när det pissar honom i ansiktet. Med tanke på vad vi behöver göra för resa så verkar Alex vara ett supertillskott! Hoppas man förlänger.

Givetvis är bäst före passerat för Hjalmarsson, men det är ju en avvägning utifrån vad man söker efter, vilket priset är osv. I fallet med Alexander Johansson kanske inte familjen är sugen på att varken flytta hit eller ha honom borta. Eller så har han bättre bud på annat håll.

Vad gäller Hjalmarsson så förmodar jag att det i sådana fall vore i en mentorskapsroll till yngre forwards i kombination med ett helt okej spel och duglig poängproduktion. På vänsterkanten vore det dock sannolikt på bekostnad av Kärki, om man inte flyttar över någon på andra kanten..

Även om Hjalmarsson är beredd att gå ner i lön så lär han fortfarande en vara mer än dubbelt så dyr som AJ och inte lika användbar. AJ kan gå in i vilken kedja som helst och lär inte gnälla. Tror Hjalmarsson kräver en plats högt upp i hierarkin.

Hjalle är ju inte lastgammal heller , går säkert att kräma ut lite till en av topplinorna 👍

Kjeppkinesen vilka pengar tror du det finns till andra spelare?😂
    vi kommer nog sen få vara glad för det billiga vi kan få

• HNez svarade på detta.

Om Costmar ska spela i fjärde kedjan så behövs det spelare som är kapabla till att hjälpa till i hans utveckling. I en fjärde kedja med AJ + Gordon ser vi både hjärta, engagemang och inte minns spelare som har erfarenhet av hockeyn i sig, Med AJ som har spelat i lag som både har krävt han som en poängmässig spelare men även som en spelare med ledarskap, och Gordon då som är en riktig grovjobbare som även har hjärta för clubben men också som vet hur man levererar fram puckar till prickskyttar. Låt dom två hjälpa till i hans utveckling så ska vi se att Costmar blir en kanon tvåvägs center!

#StannaGordon

Linköping013 Fast bara för att det är billigt behöver det inte betyda att det är bang for the buck, Gordon har under 3 säsonger blivit sakta men säkert sämre och lär troligen ha ett marknadsmässigt löneanspråk, kommer också behöva starta säsongen utanför Sverige.

Varför gjorde vi inte så mot Sebbe, om det nu endast är pga “hjärtat för laget”, ska vi signa honom med?

Tycker iofs att Sebbe ruttnade betydligt mer än vad Gordon gjort hittills. Gordons senaste år är fortfarande bättre än Sebbes typ 2-3 sista.

Därmed inte sagt att han bör vara kvar, iaf inte som spelare, men killar av hans karaktär hittar man inte så lätt och kan man hitta någon roll åt honom där han är lämpad och prisvärd så bör man se till att han blir kvar på något sätt framöver.

Tja! Slänger iväg mitt första inlägg i Hjalmarsson frågan. Om han kommer in, kan det inte vara så att Hjalmarsson är mer en ersättare för Lundh (som är påväg till DEL) än AJ? Känns som en spelare som kan vara minst lika bra som Lundh poängmässigt, + att han förmodligen har mer hjärta för Cluben. I så fall finns väl potentiellt möjligheten att värva Hjalmarsson och förlänga med
      AJ?

Jeskri Känns fel att hälsa dig välkommen till Bullen när du haft ditt konto i drygt två år. Grattis till ett fint första inlägg kanske är lämpligare? 😃

Håller med dig, Hjalmarsson känns mer som en ersättare till Lundh.

Jeskri Köper ditt resonemang kring Hjalmarsson, att han snarare i såna fall ersätter Lundh och inte Johansson. Jag hade uppe Hjalmarsson i den här tråden för ett par veckor sen då Sanny nämnde i sin podd att Hjalle troligtvis lämnar Frölunda. Ser gärna honom i LHC igen. Inte för att han har mer hjärta för Cluben än vad Lundh har. (Varför skulle han ha det?) Utan för att han spelar eller spelade en hockey som jag uppskattar. Linan med honom, Arla och Söderberg/Sjögga var en fröjd!

Rpezon Ja, du har en poäng i det. Det kanske är jag som har mer hjärta till Hjalmarsson från hans två säsonger i LHC, men spontant känns det mer spännande med exempelvis Liitle-Ljungh-Hjalmarsson än med Lundh som tredje länk.

TheRealBergsten

Ja, så är det. Jag sitter och funderar lite på kvällskvisten över vad som gjorde att vår GM valde att värva Lundström överhuvudtaget. Tittar man på “EP-statsen” över hela karriären så har han ju stått för rätt mediokra siffror oavsett var han spelat och nivå - bortsett från sex matcher i Vita Hästen 19/20 då han kom dit från tjeckiska andraligan. Kan det vara så att Pajen var på en eller flera hemmamatcher i Norrköping för att scouta andra namn eller kolla Ginning (om det nu var den tiden han var utlånad dit) och fastnade för NL?

Jag tycker det hur som helst att var en märklig värvning även om han var avsedd som tvåa bakom JG. Jag fattar det bara inte.. Det ska tilläggas att jag hyser den största respekt för människan NL och vill honom väl.

Så, allt vi vet om målvaktssidan är att vi vet att den behöver förändras.

Ecorren Han hade varit med på LHC:s sommarcamp för målvakter ett par år. Det var därigenom Vernblom o vi lärt känna honom.

Kjeppkinesen Med tanke på vad vi behöver göra för resa så verkar Alex vara ett supertillskott! Hoppas man förlänger.

Bra poäng kinesen. Alla jag hört uttala sig om AJ, oavsett i vilket sammanhang, har bara gott att säga om honom och hans förmåga stärka en grupp och tillföra positiva egenskaper. Hoppas också på en förlängning.