Silly Season 2021/2022
- Redigerad
Vernblom var hans målvaktstränare redan i AIK
Jämför man deras ep sidor så borde det varit 08/09 - J18, 09/10 - J18 + J20, 10/11 - J18 + J20.
Vad det gäller Hjalmarsson så är jag inte helt emot en värvning av honom, visst han har sina bästa år bakom sig.
Men borde väl inte vara hiskeligt dyr och jag tror han kan må bra av ett miljöombyte, samt att han skulle vara lite revanschsugen att visa Frölunda att dom gjorde fel som inte förlängde med honom.
Han är ett år yngre än Lundh och kan Lundh gå från 4 mål första säsongen hos oss till 14 mål säsong efter så kan naturligtvis Simon studsa tillbaka efter en lite tyngre säsong som var nu senast. Gjorde ju ändå 15 mål 18/19 och 16 mål 19/20 innan dom ynka 6 nu senaste säsongen.
- Redigerad
Hade inte Niklas Olausson varit en trevlig ersättare till Rissanen? Arla tog upp i SHL-podden för ett tag sedan att Olausson skulle passa fint i LHC för en bärande roll i ett par säsonger. Börjar bli gammal, men visst skulle han kunna gå center i andra med Ljung i första?
Vore kul med en comeback, även fast det var ett tag sedan att spelade för oss (2006-2008)
- Redigerad
MagnuM Niklas Olausson
Jo som fan! Det har vattnats i munnen när han har ryktats till oss tidigare säsonger. Han är till åldern kommen men i och med att han spelar med huvudet snarare än benen så gör han fortfarande skillnad. Han är välkommen!
EDIT: 34 år bara!? Känns som han har varit lastgammal bra mycket längre.
Ja tack till Olausson.. där kan man snacka om en spelare som fullständigt exploderade när han lämnade Cluben.
Något som skulle passa in på backsidan?
Jag ser hellre Anton i den rollen faktiskt. Bra hjärta, bra prislapp.
Hockeytröjan instämmer, dessutom är Jesper på väg in.
Just det! Då har vi två sånna backar
Skulle älska att se Svedberg hos oss igen, dock är den enorma elefanten i rummet att han troligen skulle ha ett ganska häftigt löneanspårk. Pengar som jag verkligen hellre lägger på att stärka upp målvaktsidan!
- Redigerad
När ska han vara det?
Vet inte hur man brukar göra men tror hans fru löser det där, inget att oroa sig för!
Magkänsla
Det är en spelare som skulle kunna ta en plats i en 3:e/4:e kedja och antagligen göra några mål, spela box etc. Men frågan blir då om man inte lika gärna kan ge den rollen till Ljungman/Ekmark/Weigelt och få ungefär samma sak men för mindre pengar.
Ömsesidigt intresse för att Morley ska fortsätta enligt Corren. Blir det så så känns det väl som att Rissanen är förlorad. Ett rejält tapp isåfall.
ljungh-Maxwell-Morley-Costmar/Jimmy känns som en rätt trolig centeruppställning nästa år. Extremt tråkig men rimlig uppställning med tanke på de ekonomiska förutsättningarna.
Tycker inte att det ser så himla pjåkigt ut ändå. Har noll koll på Maxwell iförsig.
Anonymous2 Morley är värd att behålla. Solid spelare som tacklas, är teknisk och gör poäng. Bra jobbat där.