exile82 Blir intressant att se vad detta landar i. Personligen vill jag självklart ha kvar Bäckman i laget. Frågan är hur långt kontrakt (och hur hög lön) Pajen vågar erbjuda Bäckman.

Skriver man ett nytt treårskontrakt och hoppas att Bäckman inte går sönder i september eller erbjuder man bara ett år? Nöjer sig Bäckman med det?

Det är en skapligt udda situation med en spelare som bara spelat ca 36 av 150 grundseriematcher på tre säsonger.

komplicerat som ni är inne på. Glädjer mig ändå åt att läsa att det går trögt. Det betyder att LHC , med all rätt, är skeptiska till hur många matcher per säsong han faktiskt kommer kunna spela. Sett till pris per match är Bäckman en av de dyraste gubbarna som någonsin lirat i SHL. Har LHC råd med det? har de tillräckligt bred backuppsättning för de.
    Jag imponerades väldigt av Bäckmans spel. Men ska jag vara ärlig tycker jag inte man ska förlänga med honom. om det inte är till en riktigt billig månadslön

Bäckman löser man. Det är man nog ganska angelägen om och känns som Bäckman vill vara här också. Tror det löser sig bra!

Att han vill ha så bra betalt som möjligt är lika naturligt som att Pajen vill betala så lite som möjligt. Mycket förhandlingssnack utåt då. Det får ha sin gilla gång det här 🙂

Metallica

Jag utgår från att Pajen försöker signa 1-års. Lyckas han få Bäckman på kroken med det lyfter jag på min hatt.

Edit: Och skulle det nu bli ett treårskontrakt ska det vara så mycket rabatt att Emvalls rabatt som han fick till på Broc Little 2018 framstår som lyxfällan VIP.

SargUt Fast det är lite charmigt att Leksand med “Sveriges bästa kedja” blir nedplockade av babianerna. 😆

Undrar just varför det står “JCE” på Leksands logga…

@Jordfräs#417156 Tänk om vi hade legat i Daaaalarna istället, då hade vi fått heta Hockeyclub Club. Vi hade kunnat värva hit Olimbolimb, Bibicbibic och Lundqvistlundqvist? Synd att store Bibic och store Lundqvist är skadade, hade blivit Karamello Hockeyhockey godis.

Kjellman
    Rätt och riktigt! Nu får vi ta oss i kragen allesammans och försöka hålla oss till trådarna!

Skulle Rikard Palmberg kunna vara något man tittar på?

Nyckelcenterns kontrakt går ut: ”Vet att jag har lite på bordet”

37 matcher - 33 poäng (10 mål & 23 assist) i Oskarshamn är ju ändå imponerande siffror, duktig tekare där han hade snudd på 55% i år. Var kedjekamrat med Törna under tiden i Timrå och såg ut att trivas med varandra, han har ju dessutom förflutet med två år i vårat J20 lag.

Om han är intresserad utav att komma hit så kan det bli en billigare lösning än t.ex. Morley / Rissanen.

Känns tveksamt att han skulle va billigare än Rissanen eller Morley med tanke på att han har klart bättre siffror och är svensk. Men håller med om att det är ett intressant namn! Om HV ryker kan man ju gå för Wedin också och återförena hela Timrå-kedjan 🙂

Men FÖRST måste man göra nåt åt målvaktssituationen! (Måste skriva nåt om det i varje inlägg, så viktigt är det)

Jag fortsätter väl uppdatera mina tankar utifrån senaste nytt. Ska försöka göra inläggen lite kortare.

M:
    Mattsson, Rautio

Om det stämmer med Mattsson tror jag det vore perfekt i Linköping. Han är en bra målvakt och någon som kan vinna när övriga laget är bra, men utan att vinna matcher åt ett sämre lag. Hoppas att det stämmer med tanke på förutsättningarna.

B: Junland, Bäckman, Pettersson, Lindroth, Larsson/Schira/Ny, Karlsson, Kreü/Lyckåsen

Utifrån hur det utvecklat sig tror jag ändå att det vore bra med Kreü/Lyckåsen som
    sjunde och den andra i Hockeyallsvenskan. Vem av dem man satsar på ska nog utgå ifrån profilen på back nummer 5. Sjundebacken kommer ju dock få speltid med tanke på skador och annat. Frågan är om Schira fortfarande är aktuell när man signat Jesper P. Ang Bäckman litar jag faktiskt på att det blir en deal och att det enda som skulle få det att spricka är om det skulle kosta mer än det smakade.

C: Ljungh, Rissanen/Morley/Ny, Maxwell, Costmar

LW: Little, Kärki/Ny, Pasic, Andersson

RW: Ny, Törnqvist, Ojamäki, Lindbäck

Extra: Ekmark, Ljungman

Jag vet inte var AJ skulle få plats i detta bygge. Möjligtvis om man inte har råd med mer och flyttar upp Ojamäki i hierarkin och petar in honom i en tredje/fjärde. Med tanke på lagets profil vet jag inte om jag tror på Lundh fortsättningsvis. På centersidan känns kanske inte Rissanen så aktuell om man kör på Maxwell. Morley eller någon helt annan är mitt bet. Hör för lite om Kärki för att tro helt på den just nu.

Johan Mattsson till Dinamo Riga, så honom kan vi skriva av.

Han var nog aldrig aktuell, vi har ju Lundström, får han bara stå lite fler matcher har via nya Henke Lundqvist 😉