Silly Season 2021/2022
Bara börja intala sig själv om att Rautio och Lundström kommer bli ett bra målvaktspar, även om man såklart vet att målvaktsparet är ligans överlägset svagaste på förhand.
Sänder en tanke till Östman som ska få rätsida på det här med Rautio och Lundström i kassen.
Jag tycker inte att Lundström ska vara en av två målvakter nästa säsong, men ska han vara det hade vi behövt en Norrena som spelar 40 matcher. Inte en Rautio som spelar 28-32.
Med Rautio som en av två behövs en värdig parhäst. Men visst, är det Rautio/Lundström som gäller så får vi be till gudarna och hoppas på det bästa.
Om vi ska ha Rautio / Lundström så måste Rautio stå 52 matcher. Det ska han inte behöva göra.
Dessutom så står vi då i en situation där han inte får bli varken sjuk eller skadad på hela säsongen. Orimligt hur man än vrider och vänder på det.
Micke Sandberg lämnar Tingsryd där han lyft fram Viktor Fasth, Niklas Rubin och Gustav Lindvall för Oskarshamn. Där pratar vi om målvaktstränare som hade passat perfekt här!
Helvete vad dåligt LHC kommunicerar. Andra lag som spelat klart släpper nyheter om spelare som går vidare samma dag. Vi hör bara rykten och locket på. Hur svårt ska det vara?
Anonymous6 elvete vad dåligt LHC kommunicerar. Andra lag som spelat klart släpper nyheter om spelare som går vidare samma dag. Vi hör bara rykten och locket på. Hur svårt ska det vara?
Kan det vara så att LHCs läxa är mångfaldigt större än dessa lag? De andra har kanske utvärderat längs vägen dessutom.
Hellre att det tar tid, än att man rafsar ihop något lite snabbt nu
Tänker att man dundrar ut saker när de är helt klara. Som med Max till exempel.
Att man inte kommunicerat ut någonting angående målvaktssidan trots att vi enligt diverse media har både Rautio och Lundström på kontrakt måste vara positivt. Målvaktssidan är inte klar.
exile82 Hellre att det tar tid, än att man rafsar ihop något lite snabbt nu
Personligen tycker jag att LHCs kommunikation är för dålig. Har en massa exempel på varför jag känner så, en i det här fallet håller jag helt med exile82. Jag hoppas man gör detta med eftertanke och efter en röd tråd man gemensamt jobbar fram. Man kan tolka att det tar tid på flera sätt. Men idag känner jag mig positivt inställd till hockeyns framtid i Linköping och väljer tro det beror på att man lärt sin läxa och jobbar metodiskt och klokt.
Sen får detta arbete gärna inkludera en nydaning inom kommunikationsområdet.
Hockeytröjan Jag vill så gärna tro att det är så också. Pajen kan ju hockey. Han måste ju se samma sak som alla andra. Lundström är ingen målvakt för SHL. Men samtidigt… han tog ju hit honom förra året… Och redan då var ju alla väldigt tveksamma. Näe det här blir en rysare…
Ja det blir en rysare! Men måste tro att det löser sig.
Fredrik Forsberg har ju diskuterats en del här. Han har ju ett otroligt fint skott men tar en del dumma beslut. Konstiga val av passningsvägar etc. Känns också lite slarvig i vissa avseenden. Det kan dock vara detaljer som går att slipa bort. Det där skottet är det inte många som har. Men förutom skottet är inte jag speciellt imponerad.
Wedin känns som riktigt hög klass. Han kommer bli snuskigt dyr om HV åker ur. Men det är nog värt det. En förstakedja med Wedin - Ljungh - Törna skulle ju smaka riktigt gött.
Wedin - Ljungh - Törna
Little - Maxwell - Ojamäki / Ny
Pasic - Rissanen / Morley - Lindbäck
AJ - Costmar - Gordon
Ljungman
Hästen tar över Jimmys kontrakt
Hockeytröjan Bästa uppställningen hittills! Den skulle jag kunna tänka mig att swisha till!
Men, prio ett är fortfarande ny målvakt…
Hockeytröjan Om HV åker ur lär nog Wedin lira i Timrå. Igen. Ser inget annat lag som kan ta klivet upp. Såvida inte vi inte bjuder på ett löjligt kontrakt. Vilket vi inte har råd med.
Så kan det nog vara! Men värt att vara med att buda om pengar finns. Wedin är klass
- Redigerad
Hockeytröjan Fredrik Forsberg har ju diskuterats en del här. Han har ju ett otroligt fint skott men tar en del dumma beslut. Konstiga val av passningsvägar etc. Känns också lite slarvig i vissa avseenden. Det kan dock vara detaljer som går att slipa bort. Det där skottet är det inte många som har. Men förutom skottet är inte jag speciellt imponerad.
Låter lite som en light-version av brorsan då. Filip har ju också skottet som främsta tillgång men brister lite i andra spelmoment som bromsar honom från att vara absolut världsklass. Såg nåt klipp om att Filip stått på nån skottramp på deras tomt och nött skott 24/7 och framförallt nött att kunna skjuta i konstiga lägen och kroppshållningar eftersom man väldigt sällan får “perfekta” skottlägen i match. En väldigt bra egenskap att ha som jag antar att Fredrik nött på samma skottramp.
Om han inte är alltför dyr ser jag iaf ett hål att fylla till vänster i vårt PP. Där har vi ju haft Törna som inte direkt varit så effektiv sett till hur många lägen han fått. Där hade en riktigt vass skytt kunnat hämta in säkert 10 mål jämfört med Törna i år.
EDIT: Och just det - Målvakt.. Lös!