Silly Season 2021/2022
- Redigerad
Allsvensk forward placeras i LHC: “Intresse finns”
Södertäljeforwarden Måns Lindbäck placeras i Linköping HC till nästa säsong. (Corren just nu)
Edit: ställer mig i kön…. var inget nytt uppenbarligen
Att LHC inte går ut med något ser jag som jävligt positivt då både Rautio och Lundström verkar ha kontrakt. Om det är den målvaktsuppsättning man tänkt sig skulle man ju gått ut med det? Eftersom båda är klara?
Det måste innebära att det är typ matcher från start / speltid som kickat igång +1:an på Lundström och att man nu letar efter den målvaktssituation som man vill presentera inför nästa säsong? Rautio + Mattson eller vad det nu kan vara.
Eller önsketänker jag här?
- Redigerad
Enligt min kontakt med Mrmadhawk har pajen nekat till den värvningen ( Måns ) i svar till Mrmadhawk.
Alltså finns det ej något 100% med den värvningen
sen om pajen nekar för att neka är en annan sak
Schwartzen Enligt min kontakt med Mrmadhawk har pajen nekat till den värvningen ( Måns ) i svar till Mrmadhawk.
Hans jobb neka tills det är klart dock
Sillen exakt, ska se om jag kan fiska fram något smaskigt
- Redigerad
Angående att gå ut med info om kommande spelartrupp.
Så här har jag uppfattat det av allt jag läst på olika ställen och läst mellan raderna i olika kommentarer utan att kunna precisera var jag fått allt från. Man har en turordning man följer i arbetet nu som ungefär ser ut som följer (att ha koll på spelarmarknaden och föra samtal med ev nya spelare på går parallellt hela tiden)
- Avslutningssamtal av säsongen med samtliga spelare
- Samtal med spelare/agenter om förlängningar
- Skriva nya kontrakt och gå ut med officiellt med förlängning/värvning
Som jag förstått det är de nu någonstans mellan första och andra punkten, alltså inte klara att gå ut med något officiellt därav bristen på information just nu. Om jag tolkat det rätt vill man se till att vara helt klara med de två första punkterna innan man börjar gå ut med info kring tredje punkten. Jag har läst någonstans att de inte kommer gå ut med vilka som skrivit/ska skriva kontrakt med andra klubbar utan låter de nya klubbarna gå ut med infon först.
Fel eller rätt kan man ha åsikter om men det förklarar bristen på info nu…
- Redigerad
Pajen har ju dock snackat i media om att bägge har kontrakt och att man vill satsa på Rautio + Lundström. Det har ju både Corren och MadHawk bekräftat. Så det är ju inte så att han INTE har gått ut med det. Det handlar ju om HUR han gått ut med det. Att Corren inte följt upp det är ju också jävligt konstigt.
Dessutom har ju Lindroth förlängt och det har man gått ut med. Och Rautio snackar mer eller mindre öppet om att han ska vara kvar i dagens Corre. Nä, jag köper inte att man är i en “process” innan man släpper nyheter. De som är klara, är klara. Det brukar man också gå ut med.
Schwartzen ja, snälla…. fiska åt oss ju fler fiskar, desto roligare…:
Jocke Pajen har ju dock snackat i media om att bägge har kontrakt och att man vill satsa på Rautio + Lundström
Kanske pågår vidare arbete på MV-sidan. Min uppfattning är att man förlängde (eller nekade) alla optionsår redan i februari. Nu i april, efter Lundströms mindre fantastiska avslutning (ber om ursäkt PB) så känns det kanske mindre attraktivt med den lösningen. En ren spekulation är att Rautio kanske har någon form av löfte eller utfästelse kring hans position i MV-hierarkin och OM man nu söker annan lösning än Lundström så kanske den innebär att man måste förhandla MV-paret som en helhet igen. Innan det är klart vill man inte gå ut officiellt. Men, det sista är ren spekulation (önsketänkande…)
Sillen Ingen skada skedd.
TheRealBergsten wow, lite som TheRealDonaldTrump och fake news. Ser fram emot kommande inlägg….
Nu verkar det som att det pågår förhandlingar mellan Bäckman och LHC. Bäckman verkar låtsas som att han inte hört nåt medan Pajen säger att han diskuterar med agenten. Bäckman avslutar med citatet:
– Visar det sig att det inte finns intresse från LHC:s sida, så vet jag att det finns intresse från andra klubbar att ta ställning till. Men jag har ingen brådska heller.
- Redigerad
Förstår att han uttrycker sig sådär i rent förhandlingssyfte. Men det svider alltid när man inte får en “jag dör hellre än spelar för ett annat lag än Cluben” från en framtida kapten.