Junland uttalade sig positivt kring honom vilket ändå känns bra. Att han ser ”loj” ut är en annan sak. Den här tråden spårar som vanligt och samma jävla snack kommer upp igen. Kul att han stannar (tolkar det så) och vad det verkar så stannar även Bäckman- magiskt! Detta blir bra.

MrWikozz Någon info om Ojamäki lämnar med någon klausul, någon tar över kontraktet eller om vi bryter? Jag är fine med att han lämnar så länge vi inte behöver betala något för honom. Jag tycker inte det är värt att bryta hans kontrakt också när vi redan betalar lön till Bert, Palve och Lundström (snart i alla fall).

pHiLLL Någon info om Ojamäki lämnar med någon klausul, någon tar över kontraktet eller om vi bryter? Jag är fine med att han lämnar så länge vi inte behöver betala något för honom. Jag tycker inte det är värt att bryta hans kontrakt också när vi redan betalar lön till Bert, Palve och Lundström (snart i alla fall).

Enligt Corren lämnar han för KHL så vi behöver nog inte oroa oss för att behöva betala delar av lönen.

pHiLLL Betalar vi verkligen lön till Bert? Han valde ju att signa för ett schweziskt lag, bör ju då vara att han bryter kontraktet med LHC?

Hurble Betalar vi verkligen lön till Bert? Han valde ju att signa för ett schweziskt lag, bör ju då vara att han bryter kontraktet med LHC?

Nej, @Sillen har rapporterat att han hade 2+1 år på sitt kontrakt så oavsett vad han hade gjort den här säsongen hade vi inte betalat lön till Bert.

Förvånad över Oja till KHL, trodde det skulle bli ett dåligt kontrakt som vi inte skulle lyckas bli av med….

Hopp, den såg jag inte komma. Härligt att det är på Nikos initiativ ändå. Nu måste pajen lösa två toppforwards om det här ska bli bra. Gillar inte att det nämns att Costmar kan tänkas lira högre upp i laget. Costmar ska lira center och han får utgå från fjärde. Börja inte krångla med det nu.

Little-Ljungh-X
        X-Maxwell-Törna
        Pasic-Ehn-X/AJ
        Jimmy-Costmar-X/AJ
        Ljungman, Ekmark

Tre viktiga gubbar kvar nu pajen, kämpa.

Detta var nog det bästa som kunde hända både för LHC och Ojamäki själv.

Hoppas att Pajen ser till att behålla Kärki nu och värvar ytterligare en spelare som kan göra 15-20 mål.

Bye bye Nico.
        Vem tror ni står näst på tur att presenteras? Jag sätter mina slantar på Bäckman!
        Trevlig söndag.

Bästa beskedet denna silly so far! 😀 Lös bara Lundström nu också så man kan bli lite taggad på riktigt igen!

Nån som har ett hum om vilken lön Ojamäki låg på ungefär? Kan tänka mig att han inte var billig efter fina säsonger i Finland.

Här har man gått hela helgen och varit orolig för att Ljungh ska lämna och sen får man denna curveball istället att Ojamäki lämnar. Det känns ju ändå bra även om jag tror att Ojamäki hade höjt sig under en andra säsong i cluben så känns han lättare att ersätta än Ljungh.

hmmm hade hellre blivit av med Ljungh och behållit Ojamäki

Ljungh är en center av toppklass, och mer eller mindre en garanti för klass. Ojamäki har potential till att vara toppklass. Jag vet vem jag väljer. Skönt att vi får behålla Ljungh!

Nu ska vi med andra ord ha in två spjut på kanten. Jag hävdar att det är “lättare” att hitta rätt där än att finna en center som Ljungh, som fungerar i SHL. Sedan vad man kan få för hans lön är ju en annan sak, men jag byter inte vad jag vet att jag får (till bra leverans) till något som jag inte vet någon om alls.

Att ersätta Ojamäkis produktion kan vi göra med en spelare som exempelvis Fredrik Forsberg. Där har vi också potential för ytterligare tillväxt till en billigare penning. Mer pengar till Bäckman och AK exempelvis, eller lite extra på den ytterforward som Pajen velat ha sedan tidigare.