CharlieMcAvoy Instämmer helt. Har aldrig brytt mig såhär lite om vad vi värvar in för folk, allt blir pannkaka ändå med detta målvaktspar.
Silly Season 2021/2022
Jag tror Schira är riktigt billig. När man lyssnar på intervjun låter det som en kille som fick sig en tankeställare förra året när han inte fick speltid alls i Rögle, om huruvida han skulle få chansen att få fortsätta spela på elitnivå ens, tror inte han kommer hit med några stora löneanspråk.
Känns som en ödmjuk person och gör ett bra intryck iaf.
Bra förstainlägg! Med lite tid är det lätt att tränga bort hur jävla dålig Lundström faktiskt är. Det har ju ryktats lite att vi till 100% säkerhet kan lita på att Lundström inte kommer att vara här.
Det kanske är så att man faktiskt har Högberg på G? Någon annan?
Innan vi faktiskt har kritat med någon ny målvakt så kommer vi tyvärr få leva i den här ovissheten. Skulle gärna höra Lundström försvinner-ryktena igen. Fritt fram för er som hört något om detta!
CharlieMcAvoy Varmt välkommen till Bullen! Tror de allra flesta delar din åsitk; Rautio behöver en annan parhäst än NL för att detta ska ha en chans att bli bra.
- Redigerad
Står fast vid det jag sagt tidigare; Schira är en stabil spelare. Har alltid tyckt han presterat bra i matcherna mot oss, en spelare man stört sig på i motståndarlagen. Därav mitt sedan flera år tillbaka öknamn på honom; “Kräkskita” (jag vet, jag är mogen ). Schira till rätt peng och roll kan absolut vara en kanonvärvning!
Med en skaplig andra slips istället för Lundström är jag övertygad om att vi tagit oss till Play-in. Det var när Rautio (som är en skaplig SHL-målvakt, inte mer….) kom som det vände.
Jag är sedan tio år engagerad i en division 1 klubb - och kan ärligt säga att jag sett 10-talet målvakter i ettan som är bättre än Lundström. Lundström vet ju inte ens vart han ska placera sig, stackarn.
Nu går säkert Bergstens “mobbnings-rader” igång, men det struntar jag i. Jag pratar om Lundström som målvakt, inte hur han är som person.
Tack vare en halvskaplig målvakt som Rautio lyckades vi rädda oss kvar. Ja, Rautio framstod till och med som en stjärna. Men statistiken säger att han bara var ok. Att han framstod som så in i bengen bra - var för att man jämförde honom med Lundström.
Lundströms statistik är ju ett rent skämt. Pajen måste se detta…!?? Alla andra ser ju detta.
Det som oroar mig är att Lundström ligger där med namn och bild på “Lagbygget 21/22”. Hade han gjort det om han inte skulle vara kvar…!?
Börjar mer och mer tro, att vi faktiskt kommer starta säsongen så…. Det är som att be om negativt kval.
CharlieMcAvoy Det som oroar mig är att Lundström ligger där med namn och bild på “Lagbygget 21/22”. Hade han gjort det om han inte skulle vara kvar…!?
Han finns med på sidan för att han har kontrakt och kommer förbli där tills han inte har kontrakt längre. Är rätt övertygad om att Pajen försöker lösa MV-situationen. Förlängningen blev helt klart fel och skedde i en period där Lundström faktiskt hade ett par bra matcher i rad. Antar att man hoppades på att han vuxit in i rollen och kunde ta andraspaden till en extremt beskedlig peng. Resten av säsongen visade sig dock att antagandet att han skulle hålla för en andraspade var helt fel.
Håller helt och hållet med. För att man överhuvudtaget ska ha något hopp nästa säsong så måste vi ha in en riktigt bra målvakt och Rautio får vara back upp. Inte en chans att Lundström håller på den här nivån
En hel del Örklefans verkar beklaga att han inte spelar för dom.
Precis! Förutom att han är en riktigt dålig målvakt generellt så är hans positionsspel och förmåga att totalt misslyckas att läsa spelet nästan humoristisk. Dock ej när han står i vårt mål.
Nae.. jag är övertygad om att Niklas inte kommer vara en av två målvakter när säsongen startar. Allt annat vore totalt orimligt. Om det vore så sjukt att Pajen inte förstår det själv så finns det garanterat ett gäng sponsorer och övrigt folk som påtalat detta för Pajen. Det kan man nog ändå vara säker på.
Lukkinen
Lundström är dock 28 bast. Inte direkt något framtidsnamn, eller någon som kommer utvecklas dramatiskt. Tittar man på hans statistik, historiskt, har ju karln aldrig varit bra. Hur tänkte man ens när man signade honom!?? Och förlängningen kan, om nu inte Pajen löser det, bli en riktig boja kring foten för all framtid för vår GM…..
CharlieMcAvoy Nej jag håller med dig fullt ut.
Lundström kommer inte vara kvar så alla kan lugna ner sig.
Berätta mer
Okej. Är du 100% på det?
Ska bli väldigt intressant att se hur Clubens mediateam i så fall löser det. Smyger man bara undan Lundströms bild och låtsas som det regnar - eller släpper man en film och tackar för säsongen och önskar lycka till i framtiden!?
Någonting gnager inom mig - som säger att Lundström blir kvar. Pajen har aldrig uttalat sig om något annat än att de är dessa två som har förtroendet nästa år. Jag hoppas verkligen jag har fel…….
CharlieMcAvoy Någonting gnager inom mig - som säger att Lundström blir kvar. Pajen har aldrig uttalat sig om något annat än att de är dessa två som har förtroendet nästa år. Jag hoppas verkligen jag har fel…….
Det köper jag dock. Eftersom han faktiskt har kontrakt kan han inte gärna säga något annat förrän lösningen med ny målvakt är påkritad och klar. Tyst kan han vara med spelare som inte har kontrakt. Typ AK47 och Gordon, vilket han också är.
CharlieMcAvoy Jag känner mig rätt lugn kring Lundström. Det är flertalet som har uppgifter att han inte blir kvar så jag litar på det
CharlieMcAvoy Okej. Är du 100% på det?
Ska bli väldigt intressant att se hur Clubens mediateam i så fall löser det. Smyger man bara undan Lundströms bild och låtsas som det regnar - eller släpper man en film och tackar för säsongen och önskar lycka till i framtiden!?
Någonting gnager inom mig - som säger att Lundström blir kvar. Pajen har aldrig uttalat sig om något annat än att de är dessa två som har förtroendet nästa år. Jag hoppas verkligen jag har fel…….
Jag tänker lite tvärtom. Jag tolkar snarare det faktum att det inte basunerades ut någon förlängning (med varken Lundström eller Rautio) som ett tecken på att man i det tysta kanske ändå ser över målvaktsfrågan. Sen håller jag med @Hockeytröjan om att Pajen inte kan uttala sig hur som helst när han har två målvakter på kontrakt. OM det skulle bli en förändring är det ju inte svårare än att man i samförstånd bryter med Lundström och önskar lycka till i framtiden, vilket ju ändå händer ganska ofta i hockeybranschen.
Med alla rykten kring att det blir en ny målvakt istället för Lundström så får jag förutsätta att det stämmer. Finns ingen rimlig anledning att fortsätta med seriens sämsta burväktare om man vill undvika ett kvalspel till nästa säsong.
Ställer mig mer frågande till vad det faktiskt blir för målvakt man plockar in. Det behöver vara hög klass och förmodligen kosta en del. Problemet är ju att klockan tickar och majoriteten av alla etablerade såväl som lovande målvakter redan har börjat skriva kontrakt och bestämt sig för var de ska spela nästa säsong. Pajen “ser över marknaden” och värvar breddbackar under tiden..
Utöver att Högbergs kontrakt med Ottawa går ut snart finns det väl egentligen ingenting annat som säger att han kommer spela i LHC nästa säsong. Vem tar man in annars? Någon oprövad tjeck eller finne? Tvivlar på att Pajen i ren panik kommer hitta något riktigt bra i augusti.
Varför har man då i så fall inte redan brutit kontraktet? Ökar ju Lundströms chanser att hitta ny klubb (nåja..) och fans och sponsorer kan sitta lugna. Är inne på @Metallica linje. Marknaden är inte superstor. Börjar ana oråd…..