@Slottsvakten är inne på nåt - Vernblom och Franssons förmåga att scouta och utveckla målvakter - hur står det till med den?

Roger har sagt att man ska göra en ordentlig analys av säsongen. Om man i den analysen kommer fram till att fortsätta med samma målvakter och samma målvaktstränare så har man ju missat det klart mest uppenbara med denna katastrofsäsong. Vad ska man isf mer dra för slutsatser? Blir orolig…

@alfie#41476

vernblom har specialscauotat rynnäs 😂
    Come on får han lön av oss

Jag är jävligt trött att allt som vi fans pröjsar går till skit

alfie

Jag tror definitivt att den punkten ska läggas överlägset mest tid på. Jag är lite orolig att de kommer peka på Bert och säga “Vi hade en oharmonisk tränare som inte fick ut något av sina planer. Det blev tjurigt och han tappade förtroende. Nu är ju Bert redan borta så vi kan stoppa check i rutan under åtgärder.”

Säga vad man vill om matematikerns självsäkerhet men jag tror hen är helt rätt ute med att Bert hade varit kvar som tränare säsongen ut med andra målvakter i kassen. Han fick ju aldrig bära frukten av Rautio, den elogen får nu istället Eriksson och Åkerman som “hittade receptet” att plocka poäng på slutet. De hittade ingenting, Pajen hittade Rautio. Men jag kanske är för krass.

Det är inte Bert:s fel det är ett dåligt lagbygge från pajens sida

Slottsvakten Vi hittade Rautio det var fansens insamling som gav en ny målvakt, det pajen hittade var spelare typ 1-2 månader försent

Betterthanamonkeys game score för säsongen tycker jag är ganska rättvisande.

NHL-Berglund och Guld-Nikkilä helt klart största underprestationen sett till förväntningarna tillsammans med Ojamäki.

Andrew Gordon, för alltid en hjälte och del av LHC:s historieböcker men nu är det nog dags att ta farväl. Jag swishade i samband med kampanjen “Stanna Gordon” men i år är helt enkelt för segt och dåligt. Hade eventuellt fungerat i en fjärdekedja om det inte vore för att han måste vara ute ur landet 6 månader. I detta skede av hans karriär krävs nog en sommarträning med lagets fystränare.

• Rob gillar detta

Vill du prata politik med mig får du ta en semesterdag

Grabbar!
            oskarsfukingham kom före oss i serie efter 52 omg
            Ingen i ledningen kan sitta säkert enl Mig

• [raderad]

Marcin håller inte med, Bert är en stor orsak till denna kollaps, hade vi inte gjort oss av med honom så tror jag vi hade kvalat nu. Pajen har blandat och gett, måste ändå ge honom en liten eloge för att lyckats rädda upp säsongen för att undvika ett totalt fiasko, de sena nyförvärven blev avgörande tillsammans med att man sparkade Bert. Bra gjort med tanke på den lilla plånboken han hade till förfogande.

Håller med dig och det gör jag inte alls

Bert hade ett lag tills hans 1:a målis gav upp skillnaden är uppenbar med rautio/Lundström

• [raderad]

Bert hade inte en jävla aning hur han ville att man skulle spela, “Vi ska åka skridskor” var väl det han hade att komma med under två års tid.

Bert är skit cancer är skit Lundström är skit ( Stackare)

[raderad] ok

Vill berömma Daniel Eriksson 38 år ung. Tog ansvaret som huvudcoach och rodde iland det sjunkande skeppet.
              Han vill jag se som ass,coach ihop med Östman och Monten.

Åkerman får jag väl tacka lite grann också och önska honom lycka till i framtida roller.

Kan du fråga han varför han böt målvakt efter 0-6 o inte tidigare mot luleå