Lukkinen Okej tack, så kontraktslängd är inte specificerat då antar jag?

pHiLLL

Vet faktiskt inte säkert hur detta funkar. Eller har man skrivit ett rookiekontrakt till det att spelaren är 21 år och fyra månader? Låter ju inte riktigt riktigt, eller?

Växjö lånar in Kristianstads poängstarkaste back Amil Krupic. 27 poäng på 34 matcher i Hockeyallsvenskan. +13 i +/-. Får se om det blir en flopp men det hade kanske varit en intressant och billig lösning för oss annars?

Ser ingen på Expressen tjuta över att man hugger en så viktig back från Kristianstad månaden innan de ska spela slutspel iaf. Blir man förskonad från kritik när det “bara” är ett lån säsongen ut..

Metallica Sjukligt! Men vad ska man säga? Det är propaganda och dem skriver sin skit bara för och få clicks och läsningar. Expressen kan dra åt fanders!

Rookiekontrakten är nog inte absolut enhetliga, även om det finns en fastslagen rookielön. Dvs ex kontraktslängd (och ev. stigande lön) är en förhandlingsfråga. Det är iaf så jag tolkat det.

Ndur

Intressant! Vet du mer om hur det brukar vara med kontraktslängden? Finns det någon standardlängd? Kan tänka mig att klubben vill ha så långt som möjligt (om man tror på spelaren ifråga iaf) och att spelaren vill ha så kort som möjligt för att ha chans till ett ordinare och bättre betalt kontrakt så snart som möjligt.

• Ndur svarade på detta.

Lukkinen Ljungman och Ekmark skrev väl rookiekontrakt förra säsongen. Ljungmans gäller över innevarande säsong medan Ekmarks gäller den här och en säsong till. Men vad som är standard vet jag inte.

Lån av Hultström/någon annan KHL-back resten av säsongen, mer eller mindre ett måste.
          Läste att man kikar på antingen en Fw eller back, känner gärna båda.

HNez

HNez Nu har vi inte riktigt fått se tillräckligt mycket av Modigs för och avgöra hur vidare bra han kan vara eller bli, men att Modigs skrapade ihop 2 ass redan i sin andra match, var både grymt och viktigt. Fortsätter han på den inslagna vägen och producerar så kommer han bli en viktig spelare för oss. Min bestämda utgångspunkt är att vi verkligen behöver ha in en back främst, men ytterligare någon spetsig forward med sinne för att göra mål vore inte heller helt fel! 😁 och man letar ju tydligen brett, så det återstår och se hur och vad som kommer och ske.

Ett lite orealistiskt och kanske irrelevant inlägg i tråden men fan, känns det inte som att vi är två toppspelare från en riktigt riktigt stark laguppställning (på SHL-nivå) om vi dessutom får behålla alla vi vill från nuvarande trupp? Tänk en svensk toppback (KHL-nivå) och en svensk toppcenter in till nuvarande trupp. Ska det vara så jävla svårt? (Ja)
            Tänk Ljungh som andracenter och Ehn/Maxwell får göra upp om 3:e/4:e..

Tänk om vi får behålla Jeppe, Junland, Bäckman (frisk, ja, jag skrev orealistiskt), Nyberg, Lindroth, Hävelid, (Myrenberg eller Schreiber eller Lyckåsen) och sen får in en riktig toppback på det?

Hur mycket starkare skulle inte alla femmor bli? Hur mycket vassare skulle inte special teams bli?

En Lukas Bengtsson eller Linus Hultström till backen och en Lucas Wallmark eller Anton Rödin till centersidan. Mums. Fan, vad Östman skulle kunna göra grejer med detta lag och lite kosing (till två förstärkningar).

Franckie Burns Det är precis det jag känt varit lite frustrerande hela den här säsongen. Vi har alla så kallade hemvändare som “är” LHC och står upp för lejonet. Finns många spelare i denna trupp som man verkligen vill ha här i LHC, och det känns som laget har hög potential. Som du säger så saknas två toppspelare i truppen, så skulle vi kunna etablera oss på riktigt igen.

En Lucas Wallmark/Garrett Roe istället för Gibbons och en Hultström/Dahlström istället för Cronholm så hade detta sett finfint ut.

Bowmore Nej, det behöver det ju inte nödvändigtvis vara men det känns mer långsiktigt stabilt på något sätt. Som att SM-guldet betyder mer och att det alltid finns en viss chans att de vill avluta karriären i Cluben eftersom att staden Linköping är rätt bra att bo i som svensk.

Niklas_H Ja, det är faktiskt frustrerande. Nyberg, Gallo och Modigs är bra spelare in men jag saknar lite handligskraft för att bli av med vissa också… Undrar vad man hade kunnat lägga den samlade lönekostnaden av Gibbons+ Schira+Cronholm på? En av de två toppspelarna man drömmer om?

Franckie Burns

Ja, då är jag med på hur du tänker och kan hålla med om det. Blir nog lite dyrare att knyta till sig en svensk storstjärna och får räkna med en Ljunglön men det kan det ju vara värt. Kan ju iofs vara lättare få med sig sponsorer på en sådan värvning om det är en svensk stjärna det gäller.

För att illustrera hur jävla bra truppen skulle bli.

Centrar: NY(toppspelare), Ljungh, Ehn, Maxwell

Forwards: Little, Russell, Törnqvist, Gallo, Modigs, Lantosi, AJ, Costmar, (Weigelt, Wagner, Ljungman, Ekmark, Bystedt osv)

Backar: NY(toppspelare), Pettersson, Junland, Bäckman, Nyberg, Lindroth, Hävelid, (Myrenberg, Lyckåsen, Schreiber osv)

Målvakter: Högberg, Myrenberg

Ganska trevligt lag för Östman att arbeta med.

Finns ju två frågor gällande Bäckman.

1, Kommer han lägga av?

2, Kommer LHC isf erbjuda ett kontrakt?

Anonymous6 man kan omöjligt erbjuda Bäckman kontrakt igen, all heder åt att han kämpar men man kan inte lita på en spelare som spelar 2-3 matcher per säsong, funkar liksom inte. Vill han spela vidare så önskar jag han kontrakt någon annanstans

Om Bäckman ska bli kvar så ska det ju va på ett väldigt billigt kontrakt eller med betalt per match och man ska inte räkna in honom som en toppback utan som en bonus som man inte räknar med. Vi kan inte satsa ett år till på en toppback som inte spelar.

Men mest sannolikt är han väl färdig nu kanske..