Fan, det är kul med silly när det är medvind. Det var länge sen jag hade den känslan sist.

Tycker verkligen inte vi ska förlänga med Rautio. Vi borde sikta på att låta Högga stå 40+ matcher och ge en junior(Hävelid) chansen resterande 5-8 matcher.

Eddie borde vi ge ett kontraktsförslag om det är ekonomiskt fördelaktigt. Tror han bidrar mycket för sammanhållningen och stämningen i truppen.

Lantosi vill jag se en förlängning på men antar att så inte blir fallet pga dyr. Han är ju annars vår Hrivik just nu och jag är lite kär.

Costmar, Little och Ljungman är självklara i min bok.

Resterande kött och ben kan brinna i Rögle!

Eddies kontrakt behöver vara väldigt ekonomiskt fördelaktigt för att motiveras.
Jeppe, Junland, Nyberg och Max är alla bra defensivt. Vi behöver få in fler backar som kan starta anfallen nerifrån och gärna någon som kan vara en resurs i power play. Har egentligen ingen aning om hur han är i omklädningsrummet men vet att det inte var jättepopulärt när han tacklade in en lagkamrat i ribbstolarna på innebandyn för några år sen. Sånt tanklöst beteende som kan kosta en säsong för en spelare paja ett helt lagbygge för sportchefen.

Tycker Mattias Hävelid definitivt ska räknas in som ordinarie nästa säsong med full speltid. När vi dessvärre både har Cronholm och Schira på kontrakt 1 år till så ser jag ingen vits att förlänga med Eddie. Dessutom utgår jag ifrån att man tänker ersätta Bäckman med en spelskicklig och offensivt lagd back som ska ha mycket speltid. Sedan bör man väl ha någon plats öppen för ytterligare någon junior spela in sig på (Myrenberg, Schreiber, Lyckåsen?). Något motiv för att förlänga med Eddie finns inte enligt mig då han inte har någon spetskompetens bidra med förutom rutin och då är det bättre lägga alla resurser på att hitta en lämplig toppback.

Franckie Burns n. Sånt tanklöst beteende som kan kosta en säsong för en spelare paja ett helt lagbygge för sportchefen.

Det var Karltoft han skickade in i ribbstolen. I efterhand så tycker jag det var en helt berättigad knuff av Eddie.

Se och njut:

Kjeppkinesen Klart det är skoj att det var just Karlsten men beteendet är fan riktigt jävla idiotiskt. Lek med tanken att det hade varit Jeppe P eller Ljungh som landat handlöst med ryggen på en träbänk. Tror Eddie hade åkt ut med huvudet före i så fall.

Franckie Burns

Klart att det ser lite otäckt ut i och med att han landar med ryggen på bänken. Till Eddies försvar så är det inte lätt att spela flickbandy med småpojkar när man själv är stor och stark som en björn.

Jeppe P hade aldrig tillåtit sig att förnedras på det där sättet, det vågar jag lova.

Kjeppkinesen Haha, att Eddie skulle vara stark som en björn var ett kul skämt. Däremot förstår jag att det inte kan vara lätt att möta en lövtunn Karlgren utan att han flyger iväg över sargen. Kanske kan man begära att han inte försöker tackla den marignellt fylligare Broc Little i en betydelselös flickbandyvärmning i alla fall?

Franckie Burns Kanske kan man begära att han inte försöker tackla den marignellt fylligare Broc Little i en betydelselös flickbandyvärmning i alla fall?

Det kan man definitivt begära, och nu var det ju heller inte Broc han tacklade tack och lov.

Eddie kanske var riktigt trött på karln? Jag kan i sådana fall sympatisera med det. 🙂

Kjeppkinesen Absolut inte min stoltaste publicering under åren i Cluben… Nu kan jag garva åt den egna dumheten bakom beslutet 😂

Det var verkligen inte en speciellt smart grej att lägga ut och jag hade definitivt gjort annorlunda idag. Tur att man blir äldre och klokare.

Corren.se 2022-01-19: “Jag hoppas att vi kan bygga en framtida kärna med [Henrik Törnqvist], Christoffer Ehn, John Nyberg, Jesper Pettersson, Marcus Högberg och några till i den åldern, säger Östman.”

Tack för det, Klasse! Håller med till 100% och det tror jag fler i föreningen gör. Kärnan är otroligt viktig och detta är killar som har 4-5 riktigt bra år framför sig. Samtliga är svenskar och flera av dem har gått genom LHC:s akademi.

Spetsspelare kommer alltid gå att hitta och juniorsidan spottar regelbundet upp dugliga fjun. Några “gubbar” på det (typ AJ, Rautio, Junland) så får man en finfin dynamik.

Om jag fick vara lite kräsen så skulle jag ju gärna se 1-2 centrar till i den s.k. kärnan.

Franckie Burns

Håller med till 100%! 😉

Det låter riktigt jäkla bra det där. Äntligen visioner som man känner är grundade i verkligheten istället för totala önskedrömmar som: “SM-guld om tre år” utan någon som helst plan hur man ska ta sig dit. Satsar man långsiktigt med en grupp killar som gillar att spela hockey tillsammans och med en tydlig plan på hur man vill spela så kommer Cluben sakta men säkert ta mark.

Är riktigt jävla pepp på vad framtiden har att erbjuda.

Franckie Burns Eddies kontrakt behöver vara väldigt ekonomiskt fördelaktigt för att motiveras.
                Jeppe, Junland, Nyberg och Max är alla bra defensivt. Vi behöver få in fler backar som kan starta anfallen nerifrån och gärna någon som kan vara en resurs i power play. Har egentligen ingen aning om hur han är i omklädningsrummet men vet att det inte var jättepopulärt när han tacklade in en lagkamrat i ribbstolarna på innebandyn för några år sen. Sånt tanklöst beteende som kan kosta en säsong för en spelare paja ett helt lagbygge för sportchefen.

Jag håller med dig om behovet av spelande backar. Jag utgår från att man löser kontrakten med Schira och Cronholm, vilket lämnar oss med Jeppe P, Junland, Nyberg, Max och M Hävelid på nästa säsongs backsida. Kan vi addera en “Mattias Bäckman-typ” till det tycker jag det ser riktigt bra ut. Och då kanske det till och med finns utrymme för Eddie om det, som du är inne på, är ekonomiskt fördelaktigt.

Franckie Burns Tycker det stämmer ganska bra överens med det som bl.a Frölunda gjort så bra under många år. Man har haft en kärna av spelare som inte nödvändigtvis är bäst men som håller rätt hög klass och som beroende på övriga lagbygget kan gå in i i stort sett vilken kedja som helst och ändå vara framgångsrika. Sen har framgångarna kanske varit mer beroende på övriga spetsspelare än stommen, men det kan man leva med om man har stabiliteten.

Jag försöker dämpa mig och avvakta allt för mycket sillydiskussioner tills transferfönstret har stängt, men frågan är om en sillytråd ska skapas lite tidigt i år med tanke på ur det kliar i folks fingrar? Man kan ju också fundera på om det ska heta Lagbygge 2022/23 istället för silly eftersom vi använder dessa trådar under hela säsongerna. Men det är väl av akademisk betydelse.

En annan sak, när denna tråd skapades diskuterades parallella silly-spår med både SHL- och HA-lag. Lite skillnad mot tongångarna nu! Samtidigt känns det som att det andas lite mer realism i förhoppningarna så man faktiskt kan se glädje i annat än KHL-stjärnor som för ett par år sedan (jag själv inkluderad). Känns spännande, utan att för den delen ta en topp-6 plats för givet nästa säsong som det var en gång i tiden!

Håller med om att man redan vill skapa en tråd och börja diskutera nästa säsong samtidigt har vi alltid inväntat deadline och årets värvningar och därefter skapat en ny tråd. Föreslår att vi ändå håller oss till det 🙂

East Föreslår att vi ändå håller oss till det

Jag tycker precis tvärt om 🙂 Tycker det är jobbigt med att det blandas i samma tråd med både innevarande och nästa säsong. När sedan den nya öppnas så finns det diskussioner om nästa säsong som pågår i denna och vill man läsa något lite bakåt i de diskussionerna så får man hoppa mellan trådarna för att se vad som är sagt…. Jag hade gärna sett att en ny skapades för nästa säsong…

Samtidigt kommer det blandas friskt även i den nya tråden. Gemene skribent ser bara att det står “Silly season” och dumpar alla sina funderingar där utan att ta reda på att man är i rätt tråd till att börja med. Det slutar med kaos i två trådar istället för en 🙂