Östman i dagens Corren angående den eventuellt sista forwarden:

"Avslutningsvis, vad är status i jakten på LHC:s siste forward?

– De planerna och tankarna är verkligen inte på semester. Där har vi en löpande diskussion. Sen har vi ganska tydliga idéer på hur vi vill göra och vad vi söker. Det handlar om att vi ska lyckas sälja in vår idé till spelaren i fråga, avslutar Östman"

X-(:)-X-y Såg oxå det i Corren… Känns som de verkligen har en specifik spelare på gång och förhandlar med, sedan om det blir något med den spelaren eller inte är ju en helt annan sak.

jonas67 intressant tanke, jag tolkade det åt rakt motsatt håll. Man söker kontinuerligt efter en spelare som ska synka med de tankar och idéer som Cluben har kring spelsätt/roll med mera. Min uppfattning när jag läste artikeln var att Klas beskrev en generisk arbetsmetodik där ”spelaren i fråga” avser den eller de spelare man för diskussioner med. Det kan i dagsläget vara ingen, en, två eller flera ”spelare i fråga”.

Men det går givetvis tolka som du gör också, att det finns en aktuell spelare ”i fråga” ☺️

De har klart med Hudon som vill lira NHL, “Övertyga om spelidén” är att övertyga honom att Linköping är goare att bo i än i Tampa, och att hockeyn i SHL ändå är bättre än NHL. Skämtåsido, jag tolkar det som att man har något på kroken, som är lite osäkert på om han hamnar här eller i en bättre liga.

Men jag väljer ju aktivt att tolka allt som bättre än vad det är, dessvärre.

Det är bara att erbjuda honom ett hus i Stjärnorp så borde det vara klart!
        Herrarna spelar i div 6 så det finns underhållning på nära avstånd. Sandvik erbjuder algblomning och min Loppis är väl värd ett eller två besök 😎

Lite info nådde mig att Hudon fortfarande är aktuell om det inte blir något i NHL, det ska dock även finnas bud från andra lag och ligor. Låter med andra som en rejäl högoddsare att han lirar i HC kommande säsong.

X-(:)-X-y Hudon verkar vara förstavalet isåfall men jag tvivlar också på att han kommer välja Linköping framför alla andra välbetalda alternativ.

Hoppas att Pajen hittar någon i samma kaliber iallafall. En rejäl målskytt behöver vi få in sedan kan man börja räkna ned till träningsmatcher och SHL-premiär.

@X-(:)-X-y
              Det är låter rätt så osannolikt att han skulle välja Linköping HC med andra ord.
              Frågan är bara vem det är förutom Hudon som Östman och co med Pajen i spetsen har på sin lista som de är villiga och signa, enda sedan Hudon-ryktet har dykt upp så har det inte funnits något mer namn på tapeten. Men det blir väldigt intressant att följa vad det är för rykten som kommer dyka upp inom de närmsta 11-12 dagarna. Jag är helt inne på din linje Metallica en skarp-/utpräglad målskytt är det som skulle behöva komma in nu, men vi får se vad det kan bli till slut. Huvudsaken är att det är en spelare som kan vara med och lyfta laget med sin spets och offensiv.

Tack i övrigt @Sillen @Hockeytröjan och @East för ni på ett eller annat sätt uppskattade mitt inlägg, men det blev lite off topic i den här tråden som East var inne på, det jag ville, var bara att förmedla ett positivt budskap.

Kjeppkinesen Vad säljer du utöver din morsa?

Det är inte mkt mer än det.. Nej skämt åsido, vi har det mesta, stort som smått, bra priser.. mkt porslin och barngrejer.

PuckOut

Trevligt! Bli inte förvånad om jag, frugan och avkomman tar EPA’n och glider förbi på lite julhandel. Lika bra att vara ute i god tid så man slipper kacklet från kebabhålet på’na. Väl mött kompis!

Hockeyvis så har jag nada att komma med. Zzzzzzzzzzzzzz

Varför skulle det inte bli det?

Hoppas nästan att den inte blir av. Vartenda år tänker jag: Nästa år ska jag fan inte gå. Sen står man där ändå som en fåntratt och suktar LHC-hockey och får endast några minuter med lattjomatchspel. Tycker att man borde sammanköra och hype:a kring första träningsmatchen istället. Skulle bli mycket bättre, tror jag.

Intervju med Pajen i corren.
                Hudon är inte längre ett spår eftersom han siktar på NHL kontrakt och verkar få det också.
                Annars inget nytt utan man har ingen brådska och jobbar med lite olika spår.

Står också lite om Lundström och att han haft lite erbjudanden som han tackat nej till. LHC vill behålla honom i organisationen men har ingen plats nu och kommer inte att stå ivägen för honom om han vill bli släppt helt.

Ungefär som vi trodde alltså. Man gör allt för att bryta kontraktet men vill vara fair mot honom efter säsongen som var för att hålla upp hans värde lite.

East LHC vill behålla honom i organisationen

Rättelse: Nej, det vill man inte. Larvigt att man ska stå och ljuga i media, varenda gång.

Så Lundström har alltså fått flera erbjudanden från klubbar trots en katastrofsäsong från hans sida och tackat nej? Vad väntar han på, NHL kontrakt? Vill han spela hockey igen och inte bara sitta på arslet och få betalt ändå så bör han ju ta första bästa erbjudande, även om det är en sämre liga. För jag tvivlar starkt på att han någonsin kommer att få stå i LHC tröjan igen.