Hockeytröjan Normalt sett ska KD verkligen se till att planen som sättas av styrelse och ordföranden genomförs. Utan att ha direkt insyn i hur snacket går internt är det svårt att veta vilka effekter de får om allt faller väl ut. Internt borde det märkas om alla drar mer åt samma håll. Inom många organisationer (inte alla) styrs mycket idag av ekonomi, då kan det bli mera av ordningen och reda i ekonomin som är effekten om allt slår väl ut. Återigen svårt att veta utan full insyn i verksamheten.

Någon med mer insyn får gärna utveckla mer konkreta punkter, vore intressant. Men det kanske blir en annan tråd. Niclas Björkman verkar ha rätt erfarenheter så det kan nog bli bra. Han verkar känna föreningen, det är viktigt tror jag.

Hej alla! Ny som användare här på forumet fast jag har följt det ganska länge. Det som fällde avgörandet att jag skaffade ett konto till sist var vår nya KD. Jag är sjukt nyfiken nämligen.

När jag lirade i LHCs juniororganisation back in the day så minns jag en asstränare vi hade. Han kallades ”Nocko”, bodde på vischan, och körde målvaktsgrillor. Minns honom som en trevlig men ganska tafatt kille med en oklar roll. Blir nu osäker på om det var inom LHC vi hade honom eller om det var i Östgötalaget.

Hursomhelst. Bortsett från att ”Nocko” sportade en blonderad frilla med luggen rakt upp så var han så jävla lik vår nya KD (men tidens tand har väl gjort sitt på den fronten). Stämmer bra åldersmässigt också. Är det han? Oddsen på det på den tiden hade varit ganska bra får jag säga.

Någon som vet?

Okej. Om jag nu skulle få ranka Eddie, AK och Holös.
    Skulle jag ta Holös först. Klart högst uppsida när han är i form.
    Som nummer 2 skulle jag ta AK47 alla dagar i veckan. Offrar sig och visar hjärta.

Sist skulle jag ta Eddie. Det finns en anledning att Luleå bryter kontraktet. Han har noll hjärta. Det där jävla flinet retar mig fortfarande. Visst Luleå tar lite av hans lön. Men även om de tar 40% av lönen (jag har dock svårt att tänka mig att de tar mer än 30%) så tror jag skillnaden är marginell mot vad man skulle få Holös eller AK för.

Nu kanske jag svär i kyrkan… men hur mycket jag än gillar Anton Karlsson som person, hans sätt att uttrycka sig och hur han tog sig an avslutningen av den här säsongen kan jag inte se att han är en back som egentligen gör varken till eller från på SHL-nivå. Visst, som avlastning och kulturbärare med allt vad det innebär utanför isen skulle han nog kunna fylla en funktion, men det skulle ju Gordon också och jag upplever att fler är villiga att kapa med Gordon än AK?

Då tycker jag jämförelsen mellan Eddie och Holös är mer intressant. Där hade man gärna haft lite mer info att gå på i form av t.ex. deras olika löneanspråk och risker i form av Eddies två svaga säsonger och Holös post-covid-reaktion.

Jag är mer inne på att Eddies plats varit Ginnings om han inte dumpats för Nikkilä..

Intressant tanke iom att vi signar en gammal kapten. Fick mig att fundera (tolka mig inte fel, menar aldrig att Eddie ska ha ett A på bröstet), hur ser kaptensrollerna ut iår?

Jag röstar för:

C: Jonas Junland
      A: Broc Little
      A: Pitbull
      A: AJ

4st formella ledare i laget, 2st som gått genom egna leden, 1 som blöder Linköpingsblå och en revanschsugen arbetshäst a la Sebbe fast med lite mer flair.

Tror detta hade varit en guld kvartett.

HNez Har mycket svårt att se att Ljungh fråntas sitt A nu när han ”valde” att stanna. Annars ser det väl rätt rimligt ut. Tror dock att en sådan som AJ inte behöver ett utnämnande på bröstet för att vara en ledarfigur. Detsamma gäller nog Schira och ev Maxwell.
        Tidigare år har vi T.O.M. haft 4 assisterande med en målvakt. Kan Rautio/Högga vara tänkbara där kanske?
        Så:
        Junland ©
        Little, Ljungh, JP, Rautio/Högberg(A)

Om nu Östman anser att vi blir slagkraftigare med Eddie i laget än AK, så får vi väl bita i det sura äpplet och acceptera det 👍

Tror inte att Östman och Hävelid tvekar att bänka den som inte presterar enligt deras direktiv.

Intressant reportage corren av Roger Ekström. Mer pengar in och betyder dom kan satsa oförminskad trupp nästa säsong. NHL pengar kommer in från lycksell Lundmark 4 mille. Och finansiärer sponsra också. Pajen har vetat om det här ett tag säger Roger och dom satsar hårt på Högberg ska komma hem plus 2-3 spelare ska in på forwardsidan. Antar att kärki får inget förlängt då.