East Pajen har ju sagt att han har pengar för en toppspelare sedan början på Januari så jag väntar än 😆

East

Det där är riktigt goda nyheter!

Den nya tränartrojkan är de tre bästa värvningarna än så länge. Glada, harmoniska LHC är tillbaka!

Ja in nu med Bäckman, AK å Kärki= vi måste ju ha en som kan göra de så kallade fula målen men ack så nödvändiga.
Å så ge oss en målvakt så vi slipper hösäcken!
Väntar med spänning på det som komma skall.

East Sanny går även så långt som att säga att många spelare skulle vilja spela under Östman, Dahlgren och Hävelid inklusive honom själv om han hade varit aktiv.

Det där är jäkligt intressant! Har hört att vi har haft en direkt omvänd situation nu ett par år med Bert vid rodret. Vi lyckades få hit Ljungh pga högvis med pengar, Berglund pga att han redan var indoktrinerad sedan ungdomen. Tror inte att det är av en slump att vi sen fick hålla tillgodo med en finskkoloni som inte fattade bättre. SHL-världen är inte så stor. Åtminstone de svenska spelarna har koll på varandra och tränarna i de olika lagen. Personligen hade jag gärna spelat under Östman - Hävelid - Gereon men aldrig under Bert. Sånna här detaljer kan vara jäkligt viktiga till vår fördel framöver.

Rpezon Då tror jag det skulle vara Östgötsk flagga. Jag gissar på Östman nu.

Rpezon Tror det hade varit östgötsk flagga isåfall. Var villig att sätta en pungkula på Östman igår, sätter nog den andra idag.

Nu tror jag att det är Östman

Reagerade dock på ordet “lagbygget” och det därför kanske inte är Östman. Spännande.

pHiLLL Hjalmarsson då kanske? Eller vilka andra svenska spelare har ryktats hit?

Tänkbara namn:

• Östman
        • Hjalmarsson
        • AK47
        • Jacob Nilsson (långskott)
        • Rickard Palmberg (långskott)

Känns ändå som 95% Östman. Hjlamarsson har väl varit öppen med att han är sugen på utlandet. Borde dröja innan han skriver på, om han gör det, men vem vet..

QPR håller verkligen med om Kärki (dom andra också såklart). Superviktig rollspelare framför kassen med sin breda röv. ☺️

Skönt att få tränartrion på plats. Känns spännande!
        Kul att många pratar gott om tränarna också (Sanny&Svensson ex.).
        Visst, det lät spännande med Bert också, men där visste vi att han skulle komma in för att ändra riktning helt med hårdare jobb m.m. vilken kan skära sig med många spelare.
        Om vi kan göra en någorlunda OK säsong där spelet ser bättre ut och att vi t.o.m. kniper en play-in plats så tror jag möjligheterna att knyta till sig spännande “up and coming” spelare blir betydligt lättare för Pajen därefter.
        En attraktiv tränartrio + en klubb på väg uppåt från botten.

Nästa besked antar jag lär vara något av följande:

• Förlängning med Kärki, Bäckman eller AK47
        • Sign med Maxwell
        • Sign med Schira
        • Att Ljungh stannar/lämnar

Hoppas såklart på en bomb i form av en solid målvakt, kom igen Högga - signa bara!

Hurble Högbergs kontrakt gäller till juli så han skulle i alla fall inte presenteras innan dess, om det ens vore aktuellt.

Komarek ska vara klar för Luleå så han kan vi avskriva.