Eller så här; OM Högberg kan tänka sig SHL igen, då SKA han spela här. Punkt slut. Om INTE det sker ska ta mig fan ALLA avgå, inklusive @gustafdouhan
Silly Season 2021/2022
Fladderpuck
Nackdelen sett ur hans perspektiv skulle väl vara att han har fyra år borta i Nordamerika och nu senast hade han det lite tyngre. Tror inte lagen i europa står i kö där Marcus kan välja och vraka bland alternativen, frågan är vilka alternativ han har att välja på.
Visst kan det finnas något lag i KHL/NLA som visar intresse, men känner han att det känns rätt?
Jag tror inte heller att han känner något behov av att se till lönekuveret rakt av i sitt val nu, han har ju redan dragit in lite under åren i Ottawa och är trots allt bara 26 år.
Att landa hemma i tryggheten i 1-2 år och veta att han kommer få stort förtroende kan ju kanske vara nyttigt efter en tuff period. Tänker inte bara sportsligt utan så sent som förra året förlorade han ju även sin pappa i cancer.
Kanske värderar han att komma närmare familjen ett tag nu, för att sedan utvärdera om en säsong eller två om han då får intressant erbjudande (de lite roligare KHL-lagen / eller ett riktigt bra erbjudande från Schweiz) om han vill ge sig iväg på ytterligare äventyr.
LittleT Kanske en generell. Vill dock inte se en ”målvaktskampanj” eller ännu värre en Högberg kampanj. Då får vi en ny #Stannagordon situation och vi lär behöva punga ut rejält mycket extra.
Fladderpuck Förutom allt som Rob var inne på så kan ju ett pausår vara ytterst välkommet i hans fall. Dels för att få bli ordentligt matchad igen och bli riktigt varm, dels också för att rida ut Covid19 i hemmiljö. Högberg är ju på intet sätt klar med sin proffskarriär utanför Sverige men just nu känns det som att stjärnorna står rätt att ta ett år med Cluben. Han verkar behöva det, LHC behöver det mer än någonsin. Han har teamat med Rautio förr.
Anonymous2
Varför vill du inte det? Om pajjen kör med öppna kort och tydligt meddelar att pengarna inte finns är jag öppen för en kampanj.
Däremot en startad kampanj innan förhandlingarna är klara ligger ju såklart till högbergs fördel. Men en transparens och extrem ärlighet kring penningbristen från pajen motiverar sponsring från fans och sponsorer.
Ärligt talat känner jag att det är upp till Pajen att visa att han inte bara slänger pengar i sjön innan jag swishar in något. Lite som att projektmedel ofta kräver egen delfinansiering eller stort ideellt engagemang.
klingan12 Främst för det dåliga förhandlingsläget vi sätter vår egen klubb i. Vi har helt enkelt inte råd med att göra dåliga deals. Sedan tycker jag även att det är rätt respektlöst mot målvakterna vi har på kontrakt. Att starta en kampanj så extremt tydligt ”mot” 1 eller 2 spelare i truppen är enligt min mening inte inte okej när det bara handlar om att de inte presterat på den nivån man hoppats. Hade varit en helt annan situation om de varit inblandande i något likt brynässpelarna. Jag litar på att ledningen ser vad som behöver göras och själva tar kontakt med sponsorer/finansiärer om de behöver medel för en värvning.
Vad jag har hört i veckan så verkar det som att Ojamäki lämnar. Varför eller vart vet jag inte!
Skulle inte ha några problem om Ojamäki lämnar.
Det viktigaste för oss är att Högberg och Bäckman skriver på och Ljungh stannar. Resten löser sig
Ljungh har tills midnatt att bestämma sig. Så vi lär veta imorgon om han blir kvar eller inte.
storfiskarn34 “Varför” kan jag svara på om du vill.. Men hoppas att du har rätt. Det är en rejäl chansning att låta honom få chansen en säsong till, finns inget som säger att han gör fler mål nästa säsong mer än att han borde göra det.
Angående Ljungh är magkänslan att han stannar då han redan har tackat nej till andra erbjudanden och om ryktet stämmer slipper dras med Oja i förstakedjan.
Lekte loss med det nya ryktet att Ojamäki ska bort. En rightare med samma poängsnitt trots skador och undanskymd roll är ju Gordon. Ska vi spara pengar? Kör! Mysfaktorn i det här laget är ta mig fan 10/10. De här grabbarna skulle kriga som fan för varandra. Trubbigheten på forwardsidan är dock också 10/10. Men med en stark målvakts- och backsidan kan jag inte låta bli att gilla det. Hjärta, trubbighet och ännu mer hjärta kännetecknar detta lag:
Högga - Rautio
Junland - Bäckman
Jeppe - Max
Schira - AK47
Lyckåsen - Cronholm
Little - Ljungh - Törna
Kärki / Ny - Maxwell - Ny
Pasic - Ehn - Ljungman
AJ - Costmar - Gordon
Jimmy - Ekmark
Forts.. Hela fjärdekedja aspirerar på RW i tredjekedjan.
Kära nån, Gordon har hjärta men tyvärr inget mer. Nu behöver vi ha andra typer av spelare i laget. Trevlig kille och snabb vid presentation av line-up. Vår egen junior Filip Bystedt skulle ta Gordons plats utan bekymmer. Pasic-Costmar-Bystedt skulle kunna bli vår 3-line och varför inte pröva detta. Eller önskar ni Hellre Hjalmar-Jimmy-Per Åslund ? Kostnad för alt 1 120 o Alt 2 500 i månaden.
Jag vet att jag är relativt ensam om att tro på Gordon en säsong till om han skulle vara jäkligt billig. För det första är han fortfarande tillräckligt bra för en fjärdeline (tror jag). Sen skulle han vara jäkligt viktig ur andra aspekter.
Min åsikt
Hockeytröjan du är inte ensam, vill se att han får ett år till.
För mig handlar det om pengar. Kan han tänka sig en fjärdekedjelön eller kanske något över (säg 60-70k) så har jag också hellre Gordon än nån random HA-spelare som det lär bli annars.
Leksand och Skellefteå söker också målvakt. Leksand behöver en etta och Skellefteå troligtvis en tvåa.
Tänk er, första sidan på expressen ”Högberg skriver på för Leksand, blir SHLs bästa betalda målvakt”
Nu tror jag inte på det men ändå. Ni som läst Bergstens krönika, hur tolkar ni den? Han måste ha grund för det han skriver och det finns indikationer i den artikeln om att Högberg vill spela i LHC kommande säsong.
Per Lindholm som skrev långtidskontrakt med Skellefteå lämnar för en annan liga, det var en bomb. Mycket kan hända idag tyvärr
Jag får en känsla av att snacket med Högberg är rätt långt gånget. Har ingen mer info än vad ni har. Bara en känsla. Och en fin jävla sådan! Högga vore en drömvärvning