Lukkinen Plus att dom kom före oss i tabellen
Silly Season 2021/2022
[raderad]
Lukkinen första året skickade dom väl hem nästan alla för att dom var otränade ? Kelleher och Vernaou (ursäkta stavning) blev ju lyckade värvningar, men dom är ju inte 33 år heller.
[raderad] nu är LHC ett lag långt ner / sist i hierarkin av lag som lockar spelare och tillsammans med det har dom en dålig ekonomi. Så att vi ska värva spelare som man går igång på är ej högst troligt.
[raderad]
Schwartzen väl medveten om situationen och jag menar heller inte att man ska försöka sig på någon Anton Lander. Det får gärna vara en import, men hade gärna sett att man scoutade fram någon på uppgång istället för att vara i slutet utav sin karriär. När man kollat lite gamla klipp på maxwell mellan 2010- 2012 så får jag känslan att han redan då var rätt trög på skridskorna, frågan är hur det ser ut nu 10 år senare. Men jag litar på att Pajen har bättre koll än vad jag har som en glad youtube expert med för mycket fritid.
[raderad] Skulle gissa på att Östman har koll på honom från Schweiz
Ja nyförvärv är alltid en chansning som Bousted sa 50% lyckas inte.
Vi värvade en 22 åring som två säsonger innan han kom till oss spelade div 3 efter 4 säsonger hos oss
så gjorde han 10 säsonger i NHL. Nikilä å Palve gjorde väl inga större avtryck hos oss men ändå hade de meriter.
Hoppas verkligen att Östman har ett finger med i spelet angående Maxwell.
Även Filip Berglund var ju en riktig besvikelse ärligt talat men i princip varenda supporter satt och hyllade den värvningen på förhand. Även jag. Såg ut att vara en ung spelare på uppgång och redo att göra sitt genombrott men det slutade med att han inte ens var bättre än Nikkilä eller Lundmark. Allt handlar om hur de passar in i lagbygget och presterar utifrån sin roll.
Lukkinen jag köper ditt argument men det är fortfarande vi som tar den största risken. För honom är det ju ingen gamble, han har sin lön o sitt kontrakt. Förhoppningsvis skapar detta kontrakt en trygghet i honom som han kan växa i. Hoppas på det.
Lyssnade igenom sannys och svenssons podd. Det kom upp en fråga om vår värvning av Gereon Dahlgren. De tycker att det är en toppvärvning, en duktig ledare med öga för detaljer, power play och det offensiva spelet.
Sanny går även så långt som att säga att många spelare skulle vilja spela under Östman, Dahlgren och Hävelid inklusive honom själv om han hade varit aktiv.
Laget och ryktena är inte sexiga just nu men har inte Pajen sagt att det ska in en målskytt till våra toplines? Jag kan ha läst fel?
Om det är så, har ni några drömnamn som är rimliga att värva? Jag tänker en spelare som Aaron Palushaj, skulle inte han höja vårt lag? Ojamäki får plats i första enbart för att det fanns kemi där i slutet på säsongen.
Little - Ljungh - Ojamäki
Törnqvist - Maxwell - Palushaj
Det där är riktigt goda nyheter!
Den nya tränartrojkan är de tre bästa värvningarna än så länge. Glada, harmoniska LHC är tillbaka!
Ja in nu med Bäckman, AK å Kärki= vi måste ju ha en som kan göra de så kallade fula målen men ack så nödvändiga.
Å så ge oss en målvakt så vi slipper hösäcken!
Väntar med spänning på det som komma skall.
- Redigerad
East Sanny går även så långt som att säga att många spelare skulle vilja spela under Östman, Dahlgren och Hävelid inklusive honom själv om han hade varit aktiv.
Det där är jäkligt intressant! Har hört att vi har haft en direkt omvänd situation nu ett par år med Bert vid rodret. Vi lyckades få hit Ljungh pga högvis med pengar, Berglund pga att han redan var indoktrinerad sedan ungdomen. Tror inte att det är av en slump att vi sen fick hålla tillgodo med en finskkoloni som inte fattade bättre. SHL-världen är inte så stor. Åtminstone de svenska spelarna har koll på varandra och tränarna i de olika lagen. Personligen hade jag gärna spelat under Östman - Hävelid - Gereon men aldrig under Bert. Sånna här detaljer kan vara jäkligt viktiga till vår fördel framöver.
- Redigerad