Oraklet har talat - såhär blir det:
Barcelona - Liverpool - Barca visar sin fulla klass som ett av Europas två bästa lag och kör över skiten, både på Nou Camp och Anfield. 4 -1 sammanlagt till Barcelona
Porto - Chelsea - Tror tyvärr på Chelsea, men jag skulle dansa av glädje om Cry-Baby Mourinho & Co åker ut med dunder och brak. 3-0 sammanlagt till Chelsea.
Celtic - AC Milan - Milan har inte gått bra i ligan, problem med skador och så vidare. Men Celtic har inte direkt vart lyckade i CL-sammanhang dom senaste åren. Milan tar det, men räkna inte ut Henkes gamla gäng. 3-2 sammanlagt till AC Milan.
PSV Eindhoven - Arsenal - Bara lite underskattning räcker för ge respass till fjollan Wenger och hans främlingslegion. Här kan vad som helst hända. 2-1 sammanlagt till PSV.
Lille - Man United - Det andra av Europas två bästa lag gör inte samma misstag som senast man mötte Lille. United blir farliga i år. 5-1 sammanlagt till United.
Roma - Lyon - Har tidigare setts som en dark horse i europeiska cupsammanhang, men det kan inte gälla längre. Få lag spelar lika underhållande, och franska ligan är inte så dålig som man tror. Se upp för Lyon! 5-3 sammanlagt till Lyon.
Real Madrid - Bayern München - Blir jävligt jämt, men tyvärr vinner köpemanslaget, efter straffar. Därför tippar jag inte resultat i den här matchen.
Inter - Valencia - Även om jag önskar Zlatan all olycka i framtiden så tror jag att Inter blir en för svår nöt att knäcka för ett Valencia som måste börja klättra i sin inhemska liga om dom ska ha en chans även i cupspel, för att få lite självförtroende. 2-0 sammalagt till Inter.