• [raderad]

Jag tror det blir såhär :

Barcelona - Liverpool - Det går inte tippa , samma för mig här som för markus .

Porto - Chelsea - Hatar Chelsea mer än något annat på denna jord men tror dom vinner

Celtic - AC Milan - Milan rycker upp sig och tar detta lätt

PSV Eindhoven - Arsenal - Skräll-läge?

Lille - Man United - Tyvärr

Roma - Lyon - Lyon är otroligt bra just nu

Real Madrid - Bayern München - Kan bli mycket jämnt men real drar längsta strået

Inter - Valencia - Zlatan!

Oraklet har talat - såhär blir det:

Barcelona - Liverpool - Barca visar sin fulla klass som ett av Europas två bästa lag och kör över skiten, både på Nou Camp och Anfield. 4 -1 sammanlagt till Barcelona

Porto - Chelsea - Tror tyvärr på Chelsea, men jag skulle dansa av glädje om Cry-Baby Mourinho & Co åker ut med dunder och brak. 3-0 sammanlagt till Chelsea.

Celtic - AC Milan - Milan har inte gått bra i ligan, problem med skador och så vidare. Men Celtic har inte direkt vart lyckade i CL-sammanhang dom senaste åren. Milan tar det, men räkna inte ut Henkes gamla gäng. 3-2 sammanlagt till AC Milan.

PSV Eindhoven - Arsenal - Bara lite underskattning räcker för ge respass till fjollan Wenger och hans främlingslegion. Här kan vad som helst hända. 2-1 sammanlagt till PSV.

Lille - Man United - Det andra av Europas två bästa lag gör inte samma misstag som senast man mötte Lille. United blir farliga i år. 5-1 sammanlagt till United.

Roma - Lyon - Har tidigare setts som en dark horse i europeiska cupsammanhang, men det kan inte gälla längre. Få lag spelar lika underhållande, och franska ligan är inte så dålig som man tror. Se upp för Lyon! 5-3 sammanlagt till Lyon.

Real Madrid - Bayern München - Blir jävligt jämt, men tyvärr vinner köpemanslaget, efter straffar. Därför tippar jag inte resultat i den här matchen.

Inter - Valencia - Även om jag önskar Zlatan all olycka i framtiden så tror jag att Inter blir en för svår nöt att knäcka för ett Valencia som måste börja klättra i sin inhemska liga om dom ska ha en chans även i cupspel, för att få lite självförtroende. 2-0 sammalagt till Inter.

Hyypiä har visserligen ingen given plats i startelvan längre och personligen väljer jag Daniel Agger i 10 fall av 10 framför Hyypiä men han håller ändå fortfarande väldigt hög klass. Skulle MFF få honom skulle de utan tvekan ha allsvenskans bästa mittback, dock inte snabbaste 🙂

Hyypiä var ju kapten i 'pool innan Ste Gerrard tog över kaptensbindeln. Går han till Malmö får man lugnt säga att hans karriär går fort utför.

1986 wrote

Lille - Man United - [...]United blir farliga i år.

Det såg vi ikväll! Starkt som fan att bara förlora med 1-0 borta mot näst-nästjumbon West Ham! Riktigt starkt av United. Vilken insats de gjorde! Framför allt Heinze som aldrig skulle få för sig att använda händer och armbågar för att stoppa en motståndare!

Vadå ironi? :roll:

Sånt som händer, tyvärr.

Senast jag kollade låg vi etta i tabellen, trots dagens plump. Säg mig Markus, vart ligger Pool i tabellen? :twisted:

• [raderad]

Markus wrote

Hyypiä har visserligen ingen given plats i startelvan längre och personligen väljer jag Daniel Agger i 10 fall av 10 framför Hyypiä men han håller ändå fortfarande väldigt hög klass. Skulle MFF få honom skulle de utan tvekan ha allsvenskans bästa mittback, dock inte snabbaste 🙂

Hyypiä var ju kapten i 'pool innan Ste Gerrard tog över kaptensbindeln. Går han till Malmö får man lugnt säga att hans karriär går fort utför.

Instämmer helt och hållet . Han är en klippa i mittförsvaret hur sölig han en må vara :wink: Så är det bara.

1986:

Vi ligger på en stark tredjeplats med en formkurva som heter duga! De tre senaste matcherna har slutat med tre segrar (4-0, 4-0, 3-0) och med en målskillnad på 11-0. Innan de tre matcherna har vi två oavgjorda och en seger (0-0, 1-0, 0-0). Vi har med andra ord inte släppt in ett enda mål på 540 minuter!

De kommande två matcherna är dessutom mot värdelösa Watford och mindre bra Blackburn vilket ska vara 6 nya poäng. Synd att starten av serien gick som den gick. Vi har i alla fall "klarat av" de svåraste matcherna (Man Utd borta, Arsenal borta, Chelsea borta och Everton borta).

Nu är det ligacupen och FA-cupen som gäller (Arsenal på Anfield i bägge turneringarna väntar), samt att hugga en europacupplats till nästa säsong. Jag räknar inte med att Liverpool går vidare från åttondelen i Champions League då vi lottades mot ett av världens två bästa lag, Barcelona. Liverpool är givetvis det andra laget för den som undrar 8) Det kan sluta hur som helst. Höjer dock ett varningens finger för Liverpool om de går vidare från åttondelen - då jävlar är det guld som gäller!

YNWA!

Markus wrote

YNWA!

Du menar YMCA, va? :twisted:

Du menar YMCA, va? :twisted:

You never walk alone! Fuckface!

Liverpool kan helt klart störa Barca, men det blir tufft, sen hoppas jag naturligtvis att United far o flyger där solen aldrig ler...hehe

YOU`LL NEVER WALK ALONE

• [raderad]

Forza Liverpool 🙂

Dags för mig att säga min mening i ämnet Champions League.
Barcelona - Liverpool - Helt klart svåraste mötet att tippa på förhand. Jag hoppas givetvis på Barcelona, men Liverpool ska inte underskattas. Blir jämnt. Att låta Barca trycka på och sen kontra kommer passa Liverpool, dock..... Se upp.

Porto - Chelsea - Tyvärr måste jag säga att ryssbygget tar detta. Porto är dock bra hemma och kan ha en chans om de gör en bra insats just hemma.

Celtic - AC Milan - Här borde det inte råda några tvivel, italienska lag har dock floppat förr. Men Celtic är ett par nummer för små när det väl drar ihop sig. De störde ju dock Man United duktigt i gruppspelet. :oops:

PSV Eindhoven - Arsenal - Tyvärr måste jag även här tippa att ett London-lag går vidare.

Lille - Man United- United gör kanske sin bästa säsong på länge, även om det fatala debaclet i söndags kan bli kostsamt. Lille har man mött förr. Dock ska Red Devils ta detta.

Roma - Lyon - Lyon är ett av Europas bästa lag, utan tvekan. De har en bred trupp och bör ta sig vidare.

Real Madrid - Bayern München - Capellos lag har varit allt annat än jämnt i år. Torsk och uruselt spel mot lag som Getafe har varvats med riktiga shower och superlir. Men den tyska maskinen från München tar detta....hoppas jag. Tippat lite med tanke på mitt Real-hat ska erkännas.

Inter - Valencia - Mancini börjar få ordning på gli Nerazzurri och laget spelar riktigt bra stundtals. Valencia är ett bra lag även de, men Inter tar detta.

Englands samtliga lag är i slutspel och jag tror att samtliga har en bra chans att gå vidare, även Liverpool som jag ändå tippade emot (personlig förhoppning). Hel-engelsk final i år? Inte alls omöjligt.

Det ska bli intressant att se vem som hade flest rätt när facit finns att tillgå! Fortsätt tippa nu säger jag! 🙂

Hyypiä stannar

Malmö FF behöver förstärka försvaret. Samtidigt ser Sami Hyypiä ut att förlora kampen om mittbacksplatsen bredvid Carragher till danske Daniel Agger. Resultatet av det blir att en sensationsjournalist lägger ihop 1 + 1 och får 4 som svar.

”Med all respekt för den svenska ligan och Malmö, men det finns ingen som helst chans att jag går dit. Jag hade inte hört något om ryktet före söndagen. Förresten, skulle det bli så att jag inte får spela några matcher i Liverpool längre, skulle jag fortsätta min karriär antingen i England eller också i Centraleuropa och inte i Skandinavien” skriver Hyypiä i en kolumn."

“Det är ofattbart att en del journalister inte har något som helst moral. De sitter vid sina datorer, hittar på sina egna nyheter och publicerar dem. Otroligt karaktärslöst handlande.”

”Jag är inte på väg någonstans och jag tvivlar på att Liverpool skulle vara intresserade av att sälja mig heller. Jag kommenterar detta för första och sista gången och jag kommer inte att nedlåta mig att vidare kommentera detta under säsongens gång."

Hela artikeln finns att läsa på http://www.liverpoolsweden.com

• [raderad]

Så här tror jag att det går:

Barcelona - Liverpool

Porto - Chelsea

Celtic - AC Milan

PSV Eindhoven - Arsenal

Lille - Man United

Roma - Lyon

Real Madrid - Bayern München

Inter - Valencia

Mitt tips inför CL!

Barcelona - Liverpool

Porto - Chelsea :twisted:

Celtic - AC Milan

PSV Eindhoven - Arsenal

Lille - Man United

Roma - Lyon

Real Madrid - Bayern München

Inter - Valencia

• [raderad]

Barcelona - LIVERPOOL -Hoppas, hoppas att barca åker ut. Men de blir svårt för pool, barca är bra!

Porto - CHELSEA - Chelsea ärnognumret för stort för Porto

Celtic -AC MILAN- Milan spelar ej bra i Serie A, men i CL går dem alltid långt. Rutinen avgör

PSV Eindhoven - ARSENAL - Henry är skillnaden

Lille - MAN UNITED - Om Lille ska gå vidare måste dem få stopp på Rooney och Larsson, men United är för bra och går nog vidare ganska enkelt.

Roma - LYON - Ett av europas bästa lag i Lyon möter ett lite svagare Roma. Ska Roma lyckas måste Totti visa toppform, men Lyon är nog lite för bra.

REAL MADRID - Bayern München - Inget snack om saken! Real vinner med 2-0 hemma och klarar oavgjort i Tyskland. Real blir bättre och bättre med Capello vid rodret. Real är mitt favoritlag, vilket måste påpekas.

INTER - Valencia - Tror på Inter här. Zlatan visar grym form. Men ändå oviss match.[/b]

21 dagar senare
  • [raderad]

Chippen till en riktig klubb för en gångs skull. :lol:

Sen en sak till... Henke Larsson i en man u tröja.