Wikegård kliver in som sportsligt ansvarig för Djurgården, från och med 1:a Maj.
https://www.expressen.se/sport/hockey/hockeyallsvenskan/niklas-wikegard-aktuell-for-djurgarden/
Wikegård kliver in som sportsligt ansvarig för Djurgården, från och med 1:a Maj.
https://www.expressen.se/sport/hockey/hockeyallsvenskan/niklas-wikegard-aktuell-for-djurgarden/
Örkle dumpar Raljy. Känns som en snubbe som kan explodera i Kommunen.
Edit
Drar till Schweiz efter sin semiflopp i Örkle? Vad fan ser de i honom?
Lite otippat John Dahlström Oskarshamn som har hamnat i frysboxen gått till Växjö som lånas en tid under JVM tiden.
Jag är inte förvånad, evertsson har sina toppspelare, han spenderar aldrig mer än han måste. Behöver en trött gnuggare, Dahlström är billig, ändå gjort 15 mål en säsong i SHL. Smart som vanligt.
Precis! Ekonomi-taktiska värvningar av gnuggspelare med potential. Det gör att man får pengar över att slanta upp för att landa de riktiga spetsspelarna högre upp i hierarkin
EXAKT!
Kolla Växjö när de mötte oss i Linkan, Adam Brodecki tog de in, han var totalt bedrövlig, de torskade mot oss, låg typ 9a tror jag. Evertsson, hold my beer, värvar ingen, ger Jönsson tid, vet vad han värvat, sen börjar det gnuggas, två poäng här, tre där, två här, tre där, två där, inga torsk…
Nej man får tycka vad man vill men Henrik Evertsson är gud, jag är ledsen men ser man Växjös budget iår också, jag har min egen excel som med alla lag men fan de är galet billiga iår. Sylvegård går på 150. Då har vi Nyberg på 150.
MrNebbiolo Vet inte vad du har för källor men tror inte det finns en sportmössa att en 24-årig svensk som gjorde 40+ poäng ifjol kostar 150k per månad. Inte en chans.
EDIT: Eller ok, du skrev inte Marcus. Men om du menade Emil är ju inte 150k särskilt billigt.
MrNebbiolo Sylvegård går på 150
Storebror i så fall. Lillebror, inte en chans.
Nej, jag vet, lillebror signade redan i oktober förra året, han hade inte gjort knappt några poäng. Kände att Malmö låg skit till, redan varit i Växjö och tog ett dåligt kontrakt. Faktakolla gärna men båda Sylvegård ligger på runt 150 i Växjö. De enda över 200 i laget är Larmi, Persson, Kossila, Rieder, Gabriel och Rosen. De är dessutom inte långt över det. Joel är bäst betald i laget på 270.
Ni behöver lyssna på sanny och Svensson bakåt även Växjös egna kanaler. Svensson har ju stenkoll på Malmö, lille Sylvegård signade tidigt, SJUKT billigt, Evertsson är precis den guden alla inte vill tro. Samma med Martinsson nu, han hade 275 i hv, nu är det 125 i Växjö och resten betalde Hv ut. Vem avgjorde mot Färjestad med GWG, kolla gärna fakta. Sen kan ni svara
@alfie även för dig här, den sportmössan får du nog kolla på
Respekt!, och mitt antagande att Markus tjänar 225-250 faller ju platt! Bara konstatera att Evertsson är en skicklig jävel.
Ok, det kan säkert stämma!
MrNebbiolo Nej, jag vet, lillebror signade redan i oktober förra året, han hade inte gjort knappt några poäng.
Då låter det ju väldigt vågat att ge 150k till nån som gjorde 16 poäng året innan och öppnar säsongen efter svagt.
Kände att Malmö låg skit till,
Malmö ledde ligan i oktober, vann väl typ 6 av de 7 första matcherna och var SHLs hetaste snackis.
redan varit i Växjö och tog ett dåligt kontrakt.
Låter tvärtom som ett jävligt bra kontrakt utifrån förutsättningarna (vad han presterat tidigare i karriären).
Säger absolut inte emot att Evertsson är en grym sportchef dock. Bäst i SHL.
Jo men alla såg potentialen redan förra året och 150 var inte ett överbud då eftersom han var så skicklig i slutspelet med Växjö också i kedjan med Karlström och Holmberg. Malmö ledde serien men alla visste var det barkade, det var tydligen galna interna stridigheter också inom laget. Speciellt mellan Händemark och Söderberg vad jag förstår.
Jag är ganska säker på 150 men det är möjligt att det är något billigare till och med men vet att Madhawk sa i genomgången att Marcus var en av de första svenska spelarna att signa för annat lag och själv torskade grovt på det eftersom han exploderade efter jul sen.
MrNebbiolo håller med om det faktiskt. Tycker det är en smart värvning. Vet att han har producerat bra i SHL och varit en viktig spelare i Oskarshamn då en tid men nu i frysboxen. Tror han kommer bli nyttig för Växjö.
https://www.expressen.se/sport/hockey/shl/mario-kempe-nara-att-bryta-med-lulea--vantrivs/
Här sitter Bulans gäng med Svarte Petter.. Kempe ska varken träna eller spela med laget eftersom han vantrivs. Men man får fortsätta betala lön tills vidare.
Metallica snacka om floppvärvning. 8 pinnar på 22 matcher och bäst betald i laget