Hockeytröjan Absolut, jag håller med dig! Det blir ju ännu roligare att hålla på motståndarna när HiV har den där truppen i HA, helt klart!

X-(:)-X-y helt säker på att HV kommer blir laget alla andra vill slå också i HA kommande säsong. ”Bara för att…”.

Oavsett trupp så gäller det att dom får ihop alla spelare till ett lag med en gemensam målsättning och ett driv som grupp. Det lär finnas en enorm press från olika håll, inte minst från spelarna själva, på att lyckas.

Min gissning är att dom inte går upp igen till säsongen 22/23.

Billins.. gillade dig skarpt när du spelade för rätt lag… men host pengar host och dessutom signat för HV.. har tyvärr gjort dig till ett SHL-lder.. eller numera då såklart ett HA-lder..

PuckOut

Fast det är ju orimligt att begära att en amerikansk spelare som har LHC som sitt typ 15:e lag i karriären skulle värdesätta ett specifikt lag i Sverige framför pengar. Det hade jag aldrig gjort.

PuckOut

Helt enig. Man ska hata alla hockeyspelare som inte spelar för Cluben, framförallt spelare i HV.

Hockeytröjan Fast det är ju orimligt att begära att en amerikansk spelare som har LHC som sitt typ 15:e lag i karriären skulle värdesätta ett specifikt lag i Sverige framför pengar. Det hade jag aldrig gjort.

Är det inte just detta som markant signifierar ett l_der.. Hon värdesätter inte en specifik person framför någon annan, bryr sig inte heller om du är bror till hennes senaste ligg.. en sak bryr hon sig om… PENGAR!!!

Oavsett om man är hockeyspelare, flickvän, Stefan Löfven eller en simpel gold digger så skaver det här om du frågor dom, jag lovar.

Right Kinesen?

Nu antar jag att ni är ironiska båda två men svarar ändå om så inte skulle vara fallet 😛

Jag tycker inte att man är ett luder om man väljer mellan två eller flera arbetsgivare och väljer den som betalar bäst. Känns som ett fullständigt normalt beteende.

5 dagar senare

Kikade lite på Leksandslagbygge, och det ser ju verkligen långt ifrån häftigt ut.
          Ser inte riktigt vart poängen ska komma ifrån. Är helt på det klara att Carter Camper endast kom upp i PPG för att han fick 32 mackor serverade av Hrivik. Lär inte komma upp i samma siffror iår. Vem ska kliva fram? Zacke?

HNez Både Carter Ashton och Max Veronneau har ju visat att de kan peta in en hel del puckar i SHL, så min gissning är att mycket tilltro till fortsatt poängskörd är här. Låt oss hoppas att det inte är fallet, skulle vara skönt att se Leksand falla en bit kommande säsong.

HNez kan inte låta bli känna en del (skade-) glädje över Leksands stympade trupp. Tyckte deras ”superlina” spelade mest hela tiden förra säsongen och nu är det mest….. ingenting.

Hurble Fast jag vill nog ändå tro att Carter fick väldigt mycket gratis poäng från Hrivik, spelar man i samma lina i både PP och 5v5 som en 51p spelare så får man en del gratispoäng i mitt tycke. Tror att Leksand blir ett bottenlag iår, sure Max Veronneau gjorde det bra ifrån sig i IKO, men vi får inte glömma att snubben låg på ungefär liknande PPG som Tyler Morley gjorde hos oss, i min värld kan det vara det klassiska när en spelare som tas in i slutet av säsongen gör succé för att sedan inte kunna följa upp det.

Oavsett, Leksands lag ser i mina ögon väldigt mycket svagare ut iår. Förutspår bottenträsk, om inte jag har helt fel på min ovanstående analys.

Sillen Håller med verkligen, Leksand gjorde årets kap med tre värvningar, som blev helt guld. Är ett mindre under att inte någon i den kedjan gick sönder på långtidsskada med den belastningen de hade,

Lite intressant att den linan inte bara spelade absolut mest av alla spelare i Leksand, t.o.m mer än backarna, utan de låg alltså i toppen för hela ligan, Hrivik hamnade på 21:53/match, 7a totalt i ligan, och hade alltså därav mer istid än spelare som Jonas Holös, som är en klassisk “svälja mycket istid”-back.

Närmsta FW som inte tillhör Leksand ligger på plats 32…

Ett mindre mirakel, och faktiskt väldigt imponerande fysik av dessa spelare.

Rpezon Helvete ja, får revidera det jag skrev tidigare… Som det lät på deras GM skulle den sista spelaren nästan vara en bredd spelare. Får hoppas på total flopp. Verkar som att Leksand har hijackat denna dealen rakt framför ögonen på Skellefteå, ska varit klar för Skellefteå besides bläck på pappret, LIF lär ha behövt slanta upp rejält här.

PuckOut Aha, så då är Forsling per definition ett luder? Han fick ju mer deg i NHL än i Sverige? Om det nu är den enda måttstocken…
                Seriöst, Billins är en hockey-vagabond som försöker kapitalisera så gott det går på sina sista år som hockeyspelare. Hans känslor och/eller rötter i LHC är lika med NOLL. I hans värld skiter han blankt i att han går till en “konkurrent” till LHC. HV bjuder säkert mer än vad någon annan SHL-klubb är beredda att göra, detta i sin smått desperata jakt att återkomma till SHL inom ett år. HV kommer att segla genom allsvenskan ganska problemfritt gissar jag, men när det kommer till play-in får inte bekvämligheten satt sig för hårt, då kan det gå illa. Nu tror jag att ledningen är väl medvetna om det, men frågan är om man får ut det budskapet…

BK_Robbi

Att Forsling drar till NHL och uppfyller en pojkdröm genom att spela i världens bästa liga, är väl knappast jämförbart..

Alla spelare kan ju välja att spela där hjärtat finns, eller där pengarna finns. Det är ju ett val varje spelare gör. Svårt att se att Billins går till HA för att uppfylla en pojkdröm.

Skulle Forsling dock välja annat än LHC när han vänder hemåt, ENBART för pengarna, ja då kan vi ju prata om samma benämning på honom.

Tillägg: Nej en hockeyspelare behöver inte tjäna alla sina pengar under sin karriär för att överleva på ålderns höst. De kan precis som alla andra, skaffa ett jobb.

Hockeytröjan

Logik eller verklighetsförankring är inget som jag värdesätter hos oss LHC-fans. Spelar man i Cluben förväntar jag mig att man dör för Cluben. Det är ju vi mot världen!!

TÄVS!

Kjeppkinesen

Älskar din dunderironi.

För andra som inte är lika ironiska: Varför skulle amerikanen Chad Billins ha extra hjärta för Cluben som är hans 15-18 klubb (?) i karriären och endast den andra i SHL (han var ju i Luleå först). Kan köpa luderargumentet om man har mycket hjärta för något men väljer något annat pga pengar. Har bara extremt svårt att se varför Chad Billins skulle ha så extra mycket hjärta för oss att han ska gå ner i lön för att spela här / välja bort spel i varenda svensk klubb bara för att han har spelat i LHC i några år.