Jag måste börja med och lugna ner mig efter floppen idag.
Märkligt att spelet krymper ihop till egen målvakt , likt boxplay så fort vi leder.
Det är så man nästan saknar Lener som tränare. Han visste åtminstone hur man vann matcher genom att stå högre än egen blålinje och ändå kunde få kontringar!
Gång efter gång nu så hamnar laget likt boxplay i famnen på målvakten.
Fan, ta timeout eller gör något åtminstone!
En amatör som jag ser redan efter fem minuter i tredje och inser att det här kommer inte att hålla perioden ut........
Som flera här skrivit så inser till och med jag att något måste hända.
Som jag skrivit förut är prio ett att byta ut fystränaren, vilket även sega Brynäs borde gjort sedan länge. Några lag i SHL sticker ut i att vara sega match efter match. Lhc är tyvärr med i den skaran. Jag tror träningen sker fel och för hårt.
Matchen mot Luleå visar tydligt det. Vann vi en enda 50% puck under 60 minuter där?
Det är nog inte lätt att spela när benen är sega och träningspassen varit för tuffa innan match.
Min tro är att det blir många timmar bla i gymmet utan att det blir effektivt, min tanke bara.
Att sedan likt tex cyklister väga maten och äta rätt är väll nästa steg, vilket jag tror ligger en bit bort i lagsporter. Åtminstone under den hårda träningsperioden före säsongen.
Jag tycker man kan kräva det av medel spelare som tjänar mer än topptjänster inom normala arbeten.
Skit samma, det är fungerar säkert som i andra föreningar, ät husmanskost.
Jag tror att spelarna gör det dom mäktar med. Någon måste ändå se att få 1 poäng av nio mot Oskarshamn inte är okej. Vilken spelare i Oskarshamn skulle platsa i Lhc? knappast den trevlige Salle som ligger topp tre i Oskarshamn.
Det händer hela tiden att på pappret sämre lag vinner över bättre. Dock brukar spelet då inte ligga det sämre lagets fördel.
Förr om åren kunde vi också förlora mot tex Örebro och Brynäs. Dock brukade skott statestiken var typ 45-15 eller nått. Dessutom gjorde motståndarens målvakt en bra match.
Idag 2-16 i tredje mot Oskarshamn, behöver det sägas mer?
Jag har alltid hållit Bert högt, dock börjar tvivel komma. Varför inte en timeout i sista perioden senast. Varför match efter match vi ledning hamna i knät på målvakten?
Som amatör ser jag enorm skillnad om tex Luleå leder. Visst backar man hem, dock inte in i knät på målvakten....... Där krävs först att motståndaren kommer in i zon. Vilket inte är lätt.
Vad ska då göras?
Jag borde ta över ALL träning och bli huvud ledare över laget, bara skämtar.
Kanske borde någon yttre kraft tas in angående träning för att ge fys tränaren lite råd.
Bert borde kanske få någon hint angående att försvara ledningar?
Som supporter ska man stötta laget i med och motgångar, jag vet inte längre?
Jag måste fundera på om jag ska fortsätta gå på varje match.
Det känns som det är lite för dåligt över hela föreningen just nu, då menar jag inte spelarna