Detta lag känns inte alls som byggt för topp 10. Förra säsongen hade LHC gigantiska problem och man har dessutom tappat 8 av de 12 främsta poänggörarna (vad jag kan se) till denna säsong, utan att göra några imponerande nyförvärv. Då kan det inte bli annat än en bottenplats. Vår s k kallade förstakedja känns som en 2a eller 3e kedja i vilket lag som helst. Faktum är att vi skulle behöva värva något liknande Hlavac och Hlinka för börja att kunna titta uppåt i tabellen. Som vanligt verkar dessutom alla nyförvärv göra succé i typ sina två första matcher för att sen kallna helt.
Bristen på grundspel är ofattbar. Till och med Oskarshamn spelar sig enkelt ur zon när man vinner puck med snygga kortpassningar. I LHC är det alltid panik. Trots det så är det spelet i anfallszon som är sämst.
Även om det inte är trevligt kan jag tycka att det är OK att försöka spela av matchen som man försökte i 3e perioden igår. Hade det inte varit för en övertänd Gordon som i anfallszon kör upp klubban i ansiktet på en spelare kanske det hade lyckats. Oskarshamn lyckades med precis detta i deras första match mot oss då de knappt gick över röd i 3e.
Att sparka tränare eller nån spelare tror jag knappast hjälper, laget är för dåligt. Det som skulle kunna göra skillnad är en ny förstakedja med riktigt spets men det finns ju inga pengar till...
Det finns just nu absolut ingenting som tyder på att LHC kan hålla sig kvar i SHL och då kommer vi inte spela där igen på många många år gissar jag. Det var en trevlig tid.