Ndur wrote
Ser att Anton Björkman står med som rykte till Oskarshamn på Sportbladets genomgång av deras potentiella SHL-trupp. Kanske vore det inte så dumt att förlänga utlåningen med en säsong ytterligare om han får en bra roll där. Och varför inte en liknande lösning med Lycksell?
Intressant och se hur LHC och Oskarshamn resonerar angående Björkman. Vill LHC ha tillbaka honom eller vill Oskarshamn behålla honom?
Av de matcher jag har sett i kvalet har han spelat stabilt utan att på något sätt sticka ut. Är han redo för SHL? Är han tänkt som7:e back i LHC har jag i nuläget inget emot om LHC släpper honom till Oskarshamn istället.
Angående Roy så känns det ganska illa om han inte blir kvar. Känns som riskfylld gambling att behöva värva in två styck centrar tänkta till topplinorna istället för en styck och ha kvar Roy. Om det nu är kontraktslängden som de inte kommer överens om så hoppas jag att både Pajen och Roy kan tänka sig att kompromissa med 1+1 år.
Gällande Bibic känns det hela väldigt trist. Jag tycker att han har kämpat hårt utan gnälla eller kommit med bortförklaringar. Visserligen skadeförföljd denna säsong, men att han nu inte ens tillåts träna med laget tycker jag luktar unket.
Försvinner Bibic (allt talar väl för det) så ser jag gärna att det kommer in någon back med det fysiska spelet som största tillgång. Ännu viktigare om även AK47 lämnar. Förra säsongen var det många gånger rena rama gågatan för motståndarna in mot LHC:s mål. Vilka fysiska backar finns kvar? Ginning? Eddie?
Nja, lite tuffare tycker jag att vi skulle behöva.
Jag ser inte heller riktigt Filip Karlsson plats i det här laget. Men då han troligtvis blir kvar hoppas jag att en rejäl försäsong gör underverk med honom. Säsongen innan han kom till LHC spelade han ju bara ett 10-tal matcher och om mitt minne inte sviker mig så var han väl även skadad en stor del av försäsongen innan denna. Jag hade gärna sett att kontraktet hade brutits men får nog nöja mig med att hoppas på en ”ny” Filip Karlsson nästa säsong.