Jag hade också tyckt att en fjärdelina med Gallo - Dan - Törna vore mycket trevlig.
Det är dock bara att glömma. Både drog väl härifrån för de ville ha större roller än fjärdelinebrunk?
Dessutom så har vi för många kontrakterade forwards till nästa säsong. Ingen vill väl skeppa iväg Karlström som haft fin utveckling denna säsong?
Skrev hur jag tycker att nästa säsongs forwarduppsättning borde se ut i fel tråd.
Här är den igen:
Whitney – Ny – Sörensen
Little – Roy – Gordon
Jimmy – Olle – Brodecki
Södergran – Dan – Karlström
(Pasic, Costmar)
Ut: Wright, Trucken
Avbryt kontrakt: Filip, Sebbe
Även om vi gör oss av med fyra spelare (varav två med kontrakt) så finns det bara plats för en spelare tycker jag. En riktigt jävla bra center. Som diskuterats tidigare har vi duktiga killar som kan fylla på underifrån vid skador. Ha tre seniorspelare extra som nu är inget bra. Det finns ingen plats för Filip såvida Olle ska ha en ordinarie plats nästa säsong. Olles svacka börjar dock bli oroväckande lång och en utlåning till allsvenskan känns mer och mer rimlig. Jag tycker dock att man ska slänga ihop ungdomskedjan och ge dom en chans till. Eller en variant av den om man vill ha lite mer stabilitet i defensiven. Typ Jimmy – Olle – Brodecki eller Södergran – Jimmy – Brodecki.
Hur som: Det stora problemet i årets Silly blir att göra sig av med spelare som är överflödiga men tyvärr under kontrakt.