Funderar på Billins, är det samma läge där som det var med Gordon inför denna säsong rörande skatten? Dels så blir han något dyrare, svårt att se att han kan tänka sig gå ner i lön, och så skulle han ansluta en bit in i serien. Bättre att plocka in något nytt på hans position?
Ginning ser jag gärna att han blir kvar och fortsätter utvecklas i Clubentröjan, dock finns det väl risk för att han kanske sticker över redan efter denna säsong? Philadelphia har ju haft en förmåga att vilja ha över killar relativt tidigt för att anpassa sig på mindre rinkar och speciellt då backar, t.ex. Jesper Pettersson & Robert Hägg för att nämna några svenskar som gått dit senaste åren.
AK47 ser jag gärna på ett nytt längre kontrakt, nyttig och viktig kugge!
Vad det gäller Bengtsson så skulle jag bli riktigt förvånad om han återfinns i truppen kommande säsong, har varit för bra helt enkelt. Blir han kvar så är det en stor bonus.
Kan bli en del rotation på backsidan till nästa säsong.
På forwardssidan så ville jag se förlängningar med Sörensen, Andersson och Pettersson. Ser ut att bli av med samtliga så jag är nöjd!
Övriga med utgående: Trucken, Roy, Wright & Karlström. Så som känns det för tillfället så kanske det är bättre att lägga krutet på annat?
Skulle förvisso kunna tänka mig att förlänga en säsong till Karlström om han köpa Truckens roll rakt av och se hur det utvecklar sig.
Filip Karlsson har förvisso kontrakt över nästa säsong, dock tror jag inte det är helt orealistiskt att man i samförstånd kanske bryter efter säsongen. Vi får se hur hans andra halva av säsongen utvecklar sig.
Tycker inte man behöver gå in med lika bred forwardsuppsättning till kommande säsong, Pasic förväntar jag mig mer eller mindre ingår i a-laget då som ordinarie. Sen finns ju Costmar m.fl. som kan komma upp vid behov.