Spännande 🙂
Vill gärna se Bristedt också och hoppas isf att man inte förväntar sig att han ska vara en produktiv toppspelare utan snarare middle 6 med potential att växa. Sylven har väl varit ganska tydlig med att han inte vill spela under farsan? Men det är klart, man kan ju ändra sig.
[size=150]FÖRLÄNG[/size]
Gordon - Inte helt övertygad hockeymässigt men är en viktig profil och personlighet och borde komma mer till sin rätt om Dan lär sig matcha honom i rätt roll
Näkyvä - Clubens sammantaget bästa back de två senaste säsongerna
Bibic - Lång ifrån givet men lutar ändå åt att man bör kolla om det går att få ut hans potential med en bra försäsong. Om lönenivån är rimlig givetvis.
Lilja - Stort kliv i år och i rätt omgivning tror jag det finns ännu mer att hämta.
[size=150]UT[/size]
Olimb x2 - KA hade jag gärna sett stanna men om Mathis försvinner lär brorsan också göra det
Tony - Trist men det är inte försvarbart att förlänga
Pajen - Se ovan
Lundgren - Bra på sarg ut-hockey men det får han ju inte spela i Cluben. Då är han inte värd lönen
Sylven - Kantboll. Härlig spelartyp i slutspel men för seg på grillorna och framförallt finns det många talangfulla juniorer på väg upp som måste ges chansen ordentligt, likt Lycksell i år
[size=150]IN[/size]
Bäckman - Ingen supervärvning men som sagt, identitet..
Sjögren eller Zacke - Hoppas vi kan locka någon av de. Sjögren är en härförare och Zacke känns som en Linköpingskille fortfarande
Bristedt - Tokdominerade j20 innan han stack över. Ingen given succé men måste bara se vad han går för
Bryan Lerg - Gillar verkligen vad jag sett av honom och vi har ju en lång tradition av att plocka Röglespelare. Potentiell skyttekung i hela SHL om han får Roy bredvid sig istället för Ryfors/Connolly
[size=150]TRUPPEN 18/19[/size]
JG (JJ)
Näkyvä - Bäckman
Billins - Mullen
Karlsson - Larsson
Bibic, Ginning, Lundmark
Lerg - Roy - Gordon
Lilja- Sjögren/Zacke - Sörensen
Jimmy - Ny - Bristedt
Sebbe - Karlström - Trucken
Lycksell, Costmar, Pasic
Kommentar - Kom inte på nåt bra namn som tredjecenter men det borde rimligen finnas en hel del deg över så det borde gå att fixa ett starkt namn där. Känns som starkare första- och andrakedja, en tredje med potential och för en gångs skull juniorer som har potential att komma in och göra ett offensivt avtryck.