Lukkinen wrote
@[raderad], Mullen har kontrakt nästa säsong 🙂
[size=150]OBS! TA BORT MIN FÖRRA OVANSTÅNENDE POST![/size]
Liten kul grej om Mullen..
Alla har väl sett att han just nu är vår bästa back, även istiden vittnar om det: 21:17 senast mot Frölunda. Eddie 2a på 20.00.
Källa: http://www.shl.se/gamecenter/qTJ-3n2Pt9sB4/statistics/7170
Visst, matchen var klappkass, men knappast Mullens fel.
Tankebajs:
Jag missade Mullen på försäsongen så det enda jag har sett innan var säsongsinledningen, då han var lika vilsen som tjackisvakten på Platå...
Att bli en helt ny spelare med helt nya detaljer i spelet efter en lång skadeperiod, vittnar om hur sunt tränarstaben och egentligen hela LHC jobbar. De är så medvetna om att trygghet och förtroende är det viktigaste för att få en människa att prestera, det är ju bara att gå till sig själv så fattar alla.
Förstå hur hårt dem måste jobbat med Mullen för att lyckas ingjuta det mod som skapar självförtroendet.
Mullen ska även han ha en eloge, han gör det proffesionellt.
Men framförallt är detta en ledarskapsfråga och en ledarstil som måste hyllas. Ponera att Andreas Johansson hade lett laget istället? Han hade kryssat över Mullen med en röd penna efter 2 byten första omgången.
Tanke; Har vi någon heltidsanställd mental coach eller sköter tränartrion den delen helt själva?
Nästan varenda spelare som lämnar LHC tycker det är/var en fantastiskt arbetsplats & utvecklingsmiljö att verka inom. Tangnes har en tro som han står fast vid även fast man vill halshugga honom ibland för att han inte tar timout efter 10 sek eller ändrar om i kedjorna osv när det inte klaffar. Statistik visar dock på att väldigt sällan vänder en match, tvärtom. Det skapar faktiskt ännu mer osäkerhet i gruppen/laget. Så lite "PK-bulligt"- sagt är det bättre att förlora matchen men att fullfölja spelplanen 60min istället för att röra om osv och procentuellt sätt med största sannolikhet ändå förlora. Investera i nästa match som det tjötades så mycket om förra slutspelet, det är A & O. Då visar man som ledare styrka och trygghet till gruppen, även fast resultatet är uselt eller spelet suger för dagen.
Ishockeymatcher förlorar man ändå om man spelar 52 omg under 7 månader.
Det jag upplever jag saknat länge inom föreningen är tron på sin spelidé och på sitt ledarskap när pressen ökar dvs till slutspelet. Fenomenet fanns långt innan Tangnes tog över.
Detta är såklart en ledarskapsfråga. Ledaren måste utstråla samma självsäkerhet och pondus även när det gäller som mest, allt ska vara lika självklart som de 52 omgångarna innan. MEN...
Ta tex. Taffe som under grundserien är helt överlägsen, men som man i slutspelet skickar ned i en 4de. Han gjorde även dåliga matcher då och då i grundserien med, men var ändå 1a center för att man ville skapa kontinuitet, helt rätt då. När han i början av slutspelet var rent ut sagt kass, borde man ha spelat han ännu mera och ingjutit trygghet och förtroende, inte skicka ned vår bästa spelare i 4de. Förstår ni vilken signal man skickar till oss fans men framförallt till gruppen då?
Man skulle tagit hand om Taffe och inte "straffat" honom. Det blev ju ändå pannkaka av allt iaf.
Jag älskar kontinuitet, men det verkar jag vara ensam om här inne...Huvuden ska ju rullas så fort vi släpper in mål.
Jag älskar Tangens & co. De kan idrottspsykologi, det märks så väl. Det jag är orolig över som inte har fungerat är att när pressen ökar så litar man inte på varandra, och det man har jobbat på dag in, dag ut rubbar man på. Allt för att man är rädd och börjar tvivla på sig själva.
När Mäki gick ner inför förra slutspelet och höll ett tal för att ingjuta mod i spelarna, höll jag på att spy då det är det sämsta man kan göra. Han babblade om "hur tidigare upplagor inte varit som bäst när det gällde som mest osv osv.... Och att om ni vinner kommer ni för evigt bli ihågkomna som hjältar i staden."
Han snackar dåtid och framtid, samtidigt som Tangnes jobbar med att ha fokus på nuet ständigt.
- Att han såg livrädd ut och visade mer svaghet än styrka.
Jag vill ha bort Mäki, han är ingen vinnare.
ps: JG dricker en redbull innan match, o den skiten ger ju en vingar...Sluta med det så slutar du flaxa så mycket .ds
GZ till den som orkar läsa.