Jag har tänkt om lite, igen. De enda utan kontrakt jag vill ha kvar till nästa säsong är Sylvegård och Törnqvist. Det är de enda jag ser någon som helst framtid i. Resten, bara dra! Vi behöver en stor omsättning och vi borde verkligen ta chansen.
Skicka följande med utgående kontrakt
Bibic - har för stora brister i sitt grundspel. Kan kanske utvecklas till något men har svårt att se det
Näkyvä - kronisk kladdare. Levererar dessutom endast halva säsongen (första halvan denna säsong)
Lundgren - defensivt helt OK men i det stora hela för begränsad i sitt spel. För dyr för sin roll
Mårtensson - kommentar överflödig
Pajen - också passerat bäst före
Lilja - stundtals bra men för ojämn, osmart i sitt spel och har hela tiden rättsprocesser i huvudet
Gordon - blir för dyr att behålla sett till leverans
Olimbs - för ojämna, för kladdiga och för orejäla
Skicka följande med gällande kontrakt
Mullen - har kontrakt nästa säsong men kommer aldrig spela en sekund till här
Karlström - obegriplig värvning till en börja med och har visat NOLL tendenser under säsongen
Sebbe - har ruttnat fullständigt denna säsong. Hitta en annan roll åt honom i föreningen
Ledare som inte tillför något
Herr ordförande - vad var det nu han hette igen...? Fullständigt osynlig, vad fan tillför han?
Mäki - om företrädaren Helber var en 9a på en tiogradig skala är Mäki kanske en 2:a? Klen och ej trovärdig
Emvall - nej Emvall, detta duger inte. Felvärvning efter felvärvning och löner till kickade spelare. Bort
Tangnes - anställdes som en helt oprövad och omeriterad nisse. Har fortsatt inte lyckats med ett skvatt
Östman - världens bästa backtränare som bossar över ett 100% dysfunktionellt försvar? Imponerande...
Åkerman - Åkerman ja. Hans enda merit är att ha fuskat till sig SM-guldet till HV71 mot oss. Annars då? Coach för anfallarna :lol:
Stor omsättning men jag tror verkligen vi behöver det. Hela föreningen behöver en omstart innan vi på riktigt hamnar i MODOs situation. Likheterna är skrämmande många. Agera innan det är för sent!