Det är hårda ord från Lukkinen, men då jag vet hur killen lider med varje förlust (eller ska vi snarare säga varje TAMA insats, då det faktiskt är okej att torska hedersamt)!
Årets upplaga är ängslig, och det är fåtal gånger man vänder ett motvindsläge, och framförallt tycker jag man visar det allt för tydligt på hemmaplan.
Den spelare jag tycker har varit sköj att se växa är Lycksell, men det säger egentligen mer om övriga än att han har gjort det så fruktansvärt bra som det ibland känns.
Lycksell är den enda jag tycker visade på lite "presence" idag. Han kan med smartness och förmågan att förstå sin kapacitet få det enkla att kännas effektivt.
Han är ingen superflashig spelare! Förra årets yrväder Gallo hade mer "lir" OCH mer karaktär i sig skulle jag vilja påstå... Men Lycksell visar ändå att han finns där!
Det värsta av allt är att det inte känns som om spelarmaterialet används rätt. Men samtidigt, jag ska inte påstå att jag tror det hade vart annorlunda med en annan coach.
...för det vet jag inte om det hade varit. Tabellen ljuger aldrig som man klyschigt brukar säga, så vi får väl stå ut med att vi tyvärr inte är bättre än så här i dagsläget!
JAG hade dock gärna sett förändringar i leden. VART är LHCs ordförande? Vad säger medlemmarna?
Då jag själv har blivit engagerat i min samfällighetsförening och förstår vad man har för ansvar gentemot mina grannar som alla är medlemmar, börjar jag bli sjukt nyfiken på hur det ligger till med LHC som förening, och hur medlemmarna har chansen att påverka, eller åtminstone få sina röster hörda.
Är det någon här inne som är medlem?
Tagnes är en hit'n'miss då man lyfter fram honom som sveriges bästa tränare jämsides Hallam i Växjö. Men vad har Tagnes uträttat?
Fått sparken av Rögle, Malmö och Rögle igen? (Vet inte helt 100 ärligt talat.) ...men i LHC är han något vi ska bygga en process kring.
Ett spel som ser ut som ren dynga, och om det är "systemet" eller spelarmaterialet kontra systemet... Vem vet? Jag är bara läktarcoach...
Hur långt har vi nått med Tagnes?
Och hur har laget utvecklats - främst sett till de yngre spelarna och hur de "växer"?
Tagnes måste i mina ögon börja ANPASSA SIG och inte bara rulla på och låta de seniora spelarna få förtroendet där ute. Detta blir inte bättre!
JAG vill se något jävla resultat av den där förbannade processen, gärna sen igår...
Håller med Lukkinen om att det är dags att rensa ut lite!
Dock inte allt, då jag vill ha lite "karaktärsspelare" kvar i laget. Är de unga och utvecklingsbara, kan man smida dem!
Ordinarie utfyllnad, kan man försöka modifiera lite...
Av spelare med utgående kontrakt ser jag gärna att dessa stannar!
Almen Bibic
En spelartyp vi behöver, som får motståndarspelares forwards att vara lite vaksamma!
Han behöver gnuggas in i defensiven, och kan lära mkt av Lundgren och eller AK47!
Niclas Lundgren
Beroende på vad vi får in i laget? ...men det är svårt att tänka så!
Vill nog fan se Lundgren kvar, då han är en nyttig arbetshäst som växt en säsong många faktiskt fallit i mina ögon.
Kommer någon Dahlbeck eller Junlands-värvning på tal så blir denna lirare dock lite mellanmjölk!
Emil Sylvegård
Jag gillar han, men tror han spelar i Malmö till hösten. Fråga mig inte varför, men "Sylle" känns inte så nöjd med att vara här just nu.
Naturlig koppling till Malmö, så den som lever får se. Men jag vill att han blir kvar, en PF som skulle kunna göra mer nytta framåt!
Henrik Törnqvist
Jag "gillade" han, innan han stack. I dagsläget en kille som gick bort sig i KHK och kommer hem till ett stukat LHC.
Förra årets Törnqvist vill jag ha i LHC framöver.
...och att dessa får lämna / sluta!
Kristian Näkyvä
Ger mycket och är stundtals bästa back. Men det räcker nu, eller?
Andrew Gordon
Den som visar karaktär stundtals, men känns "sen" in i situationer.
Bra skott, men är till åren och pratar om pengar och spel utomlands. Tack!
Jakob Lilja
Lukkinen påpekar att han tillsammans med Sörensen är i toppen av vår målliga och jag måste kolla statistik för att förstå att det är sant.
Jag tycker Lilja är en spelare som ska spela i ett lag med FART. Han är inget bra i ett stillastående, sargsgnuggandes LHC.
Hans mål kommer när han bryter sig loss i BP, eller när han som nämnt kommer med fart vilket är allt för sällan.
Går han till annan SHL-klubb exploderar han säkert, men jag tror inte det blir något landslagsstjärna i Lilja som det låst sig för i LHC.
Tony Mårtensson
Han har nog kvar blicken, men det smärtar mig att se en spelare som inte har något att bevisa längre vara så klen i sargdueller.
I mina ögon den bästa forwarden genom alla tider i LHC, men det räcker inte. Vi bygger om nu! Tack för de tidigare showerna!
KA Olimb
Potential att vara en av SHLs bästa tvåvägsspelare. Men det känns inte som det lossnar för honom i LHC.
Mathis Olimb
Potential att vara en av SHLs bästa playmakers, men likt brorsan går det ofta lite för trögt. Så synd att då ibland se han blixtra till och förstå vad vi skulle kunna haft.
Niklas Persson
Gubben kan än, ibland, men jag tycker det rimmar illa att ha en 40-åring som komplementsspelare som pga "rutin" och namnkunnighet tar plats för yngre talanger.