Ger mig in och agerar rådgivare åt Emvall.
Ut:
Bibic: Knappast min typ av spelare men Bibic ska inte spela i en topp 6 roll i ett lag som siktar "högt". Som 7:e back ser jag hellre att man satsar på Ginning, finns väldigt mycket potential där.
Persson: Som någon annan skrev, duktig på att snurra runt sin egen axel men knappast den bästa egenskapen att ha.
Tony: En grym karriär bör vara över efter denna säsong.
Mathis Olimb: Känsla att han vill spela med brorsan någon säsong till och den möjligheten lär inte finnas i Linköping.
K-A Olimb: Se Mathis.
Sylvegård: Nja, ser inte någon uppsida i killen. Får ett kontraktsförslag från farsan?
Gordon: Powerforwards som kommer upp i ålder är oberäkneliga, kan ta slut väldigt fort. Varit i Sverige i tre år vilket innebär att LHC måste betala "normal" skatt och arbetsgivaravgift för honom. En dyrare Gordon borde inte vara ett alternativ.
Tveksamma
Lundgren: Varit väldigt bra denna säsong men får man hem Dahlbeck så ryker Lundgren.
Näkyvä: Ingen vågad gissning att han lär ha erbjudanden från klubbar utomlands. Lär lämna.
Förläng med:
Lilja: Tagit ett steg framåt denna säsong. Gör en del poäng trots att han inte får spela i PP.
Övrigt: Undersöka att bryta med Mullen?
Stor spelomsättning men kanske också nödvändig?
Lite OT som kan kopplas/påverka Silly 18/19:
Mäki på LHC:s FB: "Det egna kapitalet mäts från och med i år på koncernnivå, där 4 MSEK krävs för elitlicens. Vi hade ifjol 3,7 efter säsongen och har nu precis lämnat in ett delårsbokslut som landade på 4,2 MSEK.
"Sedan kan du glömma att spelare kommer till LHC för att tjäna pengar. Vi ligger på nedre halvan i lönebudget så det skulle vara ganska ödesmättat om det var så. Men det kan vara en skröna som lever kvar sedan den stora satsningen gjordes i början av 2000-talet."