LilleMan wrote
EDIT: Har vi råd tar jag gärna in Zacke alla dagar i veckan eller eventuellt istället för Sjögren om den värvningen skulle utebli.
Bergström sägs ju erbjudits ett nytt riktigt bra kontrakt av Sibir Novosibirsk, sannolikt lär detsamma gälla Zacke som leder deras interna poängliga. Båda har verkligen levererat därborta och lär knappast vara aktuella för spel i SHL kommande säsong.
Sjögren har jag inga större förhoppningar på att vi får se i Cluben igen, dels finns Färjestad som ev. var intresserade och rent ekonomiskt tror jag inte vi kan konkurrera med dom.
Sen har vi även Rögle där Abbotts kommer trycka på att man har någon spännande på gång ( :roll: ), lägg därtill närheten till familj och vänner i och runt Landskrona. Pendlingsavstånd till Landskrona från Ängelholm / Helsingborg beroende på vart han då skulle bosätta sig är ju skapligt behagligt.
Enda kortet vi har att dra är väl att han och flickvännen träffades här i stan? Dock är hon inte härifrån och har således inga rötter här, så det kortet är ju mer eller mindre helt betydelselöst.
Vet inte heller vilka han hängde med när han var här senast men de enda som är kvar i laget om man ser till hans senaste sejour är alltså Sebbe, Anton och Törna.
Annars får man väl hoppas att Dahlbeck, om han nu är aktuell för en återkomst, lockar med sig lagkamraterna därborta i Wallmark & Nordström.
Wallmark och Sörensen bildade ju kedja med Burakovsky i JVM 13/14 där man gjorde bra ifrån sig då man tog silver.
Nordström har fått finna sig i en roll i en fjärdekedja borta i NHL, endast 9 min per match denna säsong vilket är lägsta under hans samtliga säsonger därborta. Snabb på grillorna, står upp för sina lagkamrater och inte rädd för att ta sig in i hettan. Pålitlig poänggörare på AHL-nivå, ligger på ett snitt straxt under 2 tacklingar/match i NHL.
Sen håller jag fast vid att jag vill se att man lockar tillbaks Bristedt, och att man i samma veva plockar hit polaren Brodecki.
Lilja - Roy - Gordon
Sörensen - Wallmark - Nordström
Brodecki - Lycksell - Bristedt
Sylven - Sebbe - Trucken
Törna, Karlström +J20 spelare vid behov