East wrote
Växjö gör det bra. Vi försökte på samma sätt när vi hade pengar för 10 år sedan tyvärr fanns inte samma kompetens i att bygga ett lag som kan gå hela vägen. Växjö har på sina få shl säsonger både tagit guld och vunnit serien. Hatten av men förstår avundsjukan
Vi var i final två år i rad och föll på målsnöret, det kan inte jag klassa som ett totalt misslyckande. Växjö gjorde samma sak men hade även flytet att verkligen knyta ihop säcken. Tillfälligheter. Sen beror det ju också på vilket motstånd man möter.
Handlar inte om någon avundsjuka från min sida. Köpa ett lag och vinna SM-guld kan alla göra. Sen handlar det om huruvida man VÄLJER att göra det eller inte. FBK, HV och Frölunda skulle kunna göra detta varje säsong med deras pengar. Man väljer dock att inte göra det, varför?
Jo man vill bygga upp en verksamhet med juniorer och egna produkter för att lyckas på sikt.
Hur Växjö gör? Ser till att kommunen prioriterar sitt hockeylag istället för andra saker såsom förskolor, sjukvård etc.. Njee det kan jag inte vara avundsjuk på..