Gällande extremproducerande enstaka spelare.
1:a i grundserien - J.Lindström - SKANK sexa i grundserien - ut i kvarten
2:a i grundserien - B.Little - LHC fyra i grundserien - ut i kvarten
Bäst HV-spelare i grundserien - utanför topp 25 - HV71 2:a i serien - mördar i kvarten
Jag vet inte jag. Tycker inte alls det är viktigt att ha en spelare som gör 50 poäng. Historiskt sett har vi haft shitloads av sådana och det har ALDRIG hjälpt oss. HV är en lagmaskin där produktionen är utspridd och de verkligen rullar över allt motstånd i slutspelet. Tycker det är enormt mycket viktigare med välbalanserade formationer med kemi framför individuell extrem anfallstalang hos en eller två spelare. Lirare som Olimbs x2, Gordon, Mårtensson, Lilja, Sörensen, vår 1:a center vi väntar på samt Littles ersättare är alla spelare som ska kunna vara goda för 10-15 mål i grundserien. Kanske mer i vissa fall. Givetvis ska man inte ignorera spets, det är definitivt inte det jag säger, men jag föredrar mycket hellre en bredare spets framför en snäv extremspets.
Edit
Kanske är rentav kontraproduktivt att ha ett par extremspetsar i laget? När det börjar blåsa motvind i ett slutspel känner övriga spelare att de kan gömma sig lite bakom dessa megastjärnor som brukar leverera så bra? 🙂