Något som Emvall, Helber och juniororganisationen lyckats otroligt bra med är backsidan. Varenda back i truppen idag tjänar sämre än vad de presterar/är värda på marknaden.
Vi har hittat stjärnor på fyndhyllan (Junland, Billins), värvat en vid tillfället ganska ointressant Rahimi som vuxit under tiden och vi har ett hoper duktiga backar från de egna juniorleden som garanterat inte är speciellt kostsamma. Har vi SHL:s billigaste backuppsättning? Mycket möjligt!
Det är självklart helt fantastiskt bra eftersom pengarna behövs för att få till en stark trupp i övrigt. Samtidigt sätter det väldigt tuffa krav på Emvall. Hur stor är chansen att han lyckas trolla fram en så här bra backsida till så lite pengar, år efter år? Måste medge att jag är lite orolig. Junland, Rahimi, Billins, Sörensen och Rakhshani verkar försvinna till nästa säsong och samtliga spelar här just nu till något som inte är i närheten av marknadsmässiga löner. (Frågetecken på Rhett, där har jag egentligen ingen aning).
Hur som helst kommer vi behöva mer pengar till spelarbudgeten nästa säsong. Det är jag övertygad om.