Olimb den äldre är en klasspelare. Inget snack om saken. Lillbrorsan vet jag för lite om men hans siffror talar om offensiv kunnande. I och med att han var på väg hit redan innan antar jag att man har bra koll på honom och fortsatt är en spelare man verkligen vill ha till lagbygget. Sylvegård är fysiskt sett en bättre spelare än Hardt, är fem år yngre, mycket billigare (säkert) och har definitivt offensiv potential. Att som energispelare i tråkdefensiva Luleå stå för 3+12 hittills är faktiskt inte alls dåligt. Sylvegård har potential att väldigt snart gå om Hardt i nyttighet (kanske redan nästa säsong) och det till en klart billigare peng. Jag är positiv!
Och som någon sa. Skulle våra centrar heta Roe, Olimb (den äldre), Pajen och Fogström (plus Sebbe) så ser det oförskämt bra ut på den oerhört viktiga positionen. När vi dessutom har vingar som heter Gordon, Little, Lilja, Sylvegård och Gallo ( 😉 ) så ser offensiven riktigt bra ut tycker jag. Då är det klart mer oroande med defensiven där vi riskerar att torska både Junland, Rahimi och Billins. Resten av backarna är riktigt bra men dessa är klassbackar som man inte ersätter ur som helst. Åtminstone inte Junland och Billins. Rahimi vore överlägset enklast att överleva ett tapp av.