En positiv sak med Sylvegård - om man ska tro på det Madhawk svarade East i chatten - är att LHC skulle kunna behålla honom länge. Kanske t o m Sebbe-länge. Det är en spelare som kommer vara 23 när han kommer till oss, med sina bästa år framför sig, fortfarande formbar, odraftad och med (troligtvis) lågt intresse från Schweiz och KHL. Om inte Malmö lockar så känns LHC som ett väldigt bra alternativ. Vi kan säkert utgå från att han aldrig skulle ta på sig en Rögle-tröja och då är det LHC, Växjö, Hv och Frölunda som är toppalternativen i södra Sverige. Nog för att de andra klubbarna kan värva en spelare från oss men det går liksom inte gardera sig mot. LHC har i alla fall alla möjligheter att göra Sylvegård till en spelare för forwardsstommen - likt Sebbe varit i många år nu. Inte oviktigt.
Han kommer nog aldrig bli en poängspelare i SHL men därmed inte sagt att han inte kan bli MVP i ett slutspel om allt faller väl ut. Jag är nog rätt optimistisk inför denna värvning ändå. 🙂
EDIT: Jag hoppas så klart jag får äta upp det där med poängspelare men det ser inte ut som det om man tittar på hans produktion historiskt.