Hur gör vi nu då för att få fungerande backpar?
Eddie Larsson och Kristensen är ju det enda backpar som fungerat så det borde vi ju behålla. Gabriel Carlsson har +4 och borde göra något rätt, men borde ha någon rutinerad back bredvid sig. Näkyvä/Lundgren är en katastrof i backspelet. Anton Karlsson har inte varit sig själv och behöver också rutin bredvid sig, inte lätt. Både Gabriel och Näkyvä skulle nog behöva Salmela bredvid sig för att få en uppryckning.
I teorin är våra bärande backar Eddie/Salmela/Näkyvä, men Näkyvä har inte klarat detta hittills. En variant är ju också att offra Kristensen här för att få in Eddie och stadga upp någonstans.
Vi skulle kunna ha om Näkyvä kan skärpa till sig av egen kraft;
Eddie - Kristensen
Salmela - Gabriel C
Näkyvä - Anton K/Lundgren
Alternativt
Eddie - Näkyvä
Salmela - Gabriel C
AntonK - Lundgren/Kristensen
Föredrar egentligen alt 1 eftersom Eddie kan slå ett 1a-pass och även Näkyvä borde klara det. Anton K ihop med Lundgren borde kunna utgöra ett starkt def-backpar men frågan är om de klara av vårt "puckägarspel" i egen zon. Nyckeln är nog fortsatt att Näkyvä kan komma upp på banan och att även Lundgren kan göra detta. Finns fortsatta problem även efter Salmelas ankomst...