När LHC spelade mot Helsingfors i CHL pratade kommentatorerna att Junland ville stanna men man kunde inte komma överens om kontrakt med längd och säkert lön. Vet att andra varit inne på det tidigare här, att Junland ville stanna. Men trodde bara det var spekulationer. :oops: För att han ville gå till NLA och tjäna jättebra med pengar en säsong kändes som en logiskt val medan LHC ville förlänga. Så vad kunde man inte komma överens om? Ville Junland ha ett för långt och dyrt kontrakt för Emvall? Inte nog med totalt misslyckade värvningar av Mathis Olimb, Bergfors, Näkyvä, Lundgren. Att utöver det ha sumpat Junland. Mitt förtroende för den sportsliga ledningen är inte särskilt högt.
Är Salmela klar är det positivt. En spetsback helt klart. Fast spelare som på pappret är säkra kort och inte borde kunna misslyckas gör ju det i LHC anno 16/17 så återstår se om det blir en bra värvning, om det nu är klart.