Gillar inte att förstöra den positiva stämningen men jag är lite kluven :?
Ken Andre orkar jag inte kommentera då jag inte har en aning om honom. Blir säkert helt okej och att han var på G redan ifjol tyder väl förhoppningsvis på att han är välscoutad.
Mathis däremot, mmmjjjaaaa... både och känner jag. Med risk för att åka på verbalt stryk av er andra:
Det positiva:
- Förvånande att man lyckas landa en så stark center när man redan har Roe och Pajen som säkert sitter på dyra kontrakt*.
- Åtminstone i grundserien kommer vi ha en bra och utspridd poängproduktion med hot från flera kedjor
- PP lär höjas en dimension
Det negativa:
- Passar verkligen Mathis in i Emvalls filosofi? Väldigt ofysisk spelare och väldigt puckkär (vilket allt som oftast medför sänkt tempo).
- Kommentarer från i princip samtliga med Frölundasympatier uttrycker lättnad att han inte hamnade där.
- Svag historik när det gäller slutspel. Minns t ex att han försvann helt och hållet när vi slog ut Frölunda 13/14.
*Brasklapp: innebär detta att Roe är på väg bort eller att man har bränt all deg på Mathis och vi får mediokra komplementspelare på övriga vakanta platser?
Hursomhelst, hjärtligt välkomna båda två! Kul med lite norrbaggar i Cluben igen. För vidare legacyn från Knold, Nörstebö, Laumann och Fröshaug (fler? utelämnar Skröder med flit).